اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

تقسیم متدینین به معتدل و تندرو، توطئه دشمن است

تقسیم متدینین به معتدل و تندرو، توطئه دشمن است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: این تقسیم‌بندی یعنی به هرکس در تمام فرامین رهبری چه در فرمان‌های ارشادی و چه در فرمان‌های مولوی، دنباله‌رو رهبر بود، بگویند تندرو و هرکه در رهنمودهای ارشادی رهبری با رهبری بخواهد زاویه بگیرد، به او بگویند معتدل و اعتدال‌گرا.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع فرماندهان نواحی بسیج استان خراسان رضوی، با بیان این‌که یکی از توطئه‌های خطرناک که این روزها در بین نیروهای متدین شکل‌گرفته، تقسیم آنان به اصولگرای معتدل و اصولگرای تندرو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی جریان‌ها و گروهک‌های التقاطی در این فضا ظهور و بروز پیدا کردند، ادامه داد: با مدیریت امام بزرگوار، در زمان کوتاهی، ماهیت سخیف همه جریان‌ها شناخته شد و مردم واقعیت این‌ها را دانستند، روزی که ماهیت گروه‌های مارکسیستی مشخص شد و گروه‌های عاشق و دلداده امام دست در دست هم در مقابل نیروی‌های التقاطی پیروز شدند، بازهم بین آنان شکاف‌هایی ایجاد شد.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، علت ایجاد این شکاف را جداسازی بین مبانی فکری سلیقه‌ای و مبانی دینی عنوان کرد و گفت: اصل نهضت و انقلاب امام خمینی(ره) به خاطر قرار گرفتن دین در بستر روحانیت و اسلام بود، حمایتی که مردم از لحظه شروع نهضت کردند و چه در روز پیروزی انقلاب، به‌عنوان پیروزی اسلام و دین و چه در جنگ 8 ساله انجام دادند، به‌عنوان دفاع از دین و دشمن خدا انجام گرفت اما کم‌کم سلیقه‌های خاص سیاسی از بنیان اعتقادی و دینی خود خارج شد و در قالب حرکت سکولار نمایان شد.

,

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام (ره)، عده‌ای در مقام التزام به سلسله مبانی فکری که به‌عنوان سلیقه جداشده بود، جبهه و چهره دموکراتیک به نظریات خود تحت عنوان «آزادی»، «جامعه مدنی»، «وابستگی سیاسی و هماهنگی با جامعه جهانی» دادند.

,

علم‌الهدی افزود: برخی می‌گویند ما با رهبری زاویه‌ای پیدا نکردیم، اوامر ایشان دو قسم است، اوامر ارشادی و مولوی، اوامر مولوی‌شان را بدون چون‌وچرا می‌پذیریم و عمل می‌کنیم اما اوامر ارشادی‌شان را آزادیم یا به اوامر ایشان عمل کنیم یا به نظریات خود، این توجیهی صد در صد انحرافی است.

,

وی در تشریح این موضوع، بیان کرد: آنجایی که رهبری دستور می‌دهند، دستور ایشان در کشور اجرا می‌شود حتی به‌وسیله یهودیان و ارمنی‌ها، آنان به اعتبار زندگی در این مملکت، دستور رهبری را انجام می‌دهند اما آنچه اسم آن را «خط رهبری» می‌گذاریم، دقیقاً در اوامر ارشادی رهبری است؛ رهنمودهای رهبری به‌عنوان ارائه طریق و نشان دادن راه است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری، تقسیم اصولگرایی به اعتدال و تندرو را برای تضعیف جایگاه رهبری دانست و اظهار کرد: این تقسیم‌بندی یعنی به هرکس در تمام فرامین رهبری چه در فرمان‌های ارشادی و چه در فرمان‌های مولوی، دنبال‌روی رهبر بود، بگویند تندرو و هرکه در رهنمودهای ارشادی رهبری با رهبری بخواهد زاویه بگیرد، به او بگویند معتدل و اعتدال‌گرا.

,

وی با بیان این‌که بسیج همه هست و نیست ما است و نباید هر طیف بسیجی به خودش واگذار شود، تصریح کرد: آیا درست است بسیج کارگری تحویل خانه کارگر شود، بسیج دانشجویی تحویل امواج سیاسی دانشگاه باشد که در هر دانشگاه، خط بسیج متفاوت باشد؟دشمن آمده ما را با عناوین مختلف از هم جدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه