اخبار داغ

فرماندار قاین در جلسه مدیریت بحران شهرستان:

ادارات آمادگی لازم برای مدیریت بحران های احتمالی را داشته باشند

ادارات آمادگی لازم برای مدیریت بحران های احتمالی را داشته باشند
فرماندار قاین گفت: دستگاه های متولی امر بایستی از هم اکنون تدابیر لازم به منظور مواجه شدن در شرایط بحرانی و به ویژه برای ایام زمستان، اتخاذ نمایند تا شهروندان و مسافرین با مسائل و مشکلاتی مواجه نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات روز گذشته در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد؛ اظهارکرد: مسئولین شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بایستی بگونه ای عمل کنند و آمادگی داشته باشند که اگر خدای نکرده با حادثه غیر مترقبه و یا بلایای طبیعی مواجه شدند، تلفات و خسارات کمتری متوجه شهروندان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی  بیان داشت: در بحث مدیریت بحران، دستگاه های متولی امر بایستی از هم اکنون تدابیر لازم به منظور مواجه شدن در شرایط بحرانی و به ویژه برای ایام زمستان، اتخاذ نمایند تا شهروندان و مسافرین با مسائل و مشکلاتی مواجه نشوند.

,

کهن ترابی در ادامه گفت: یکی از اشکالاتی که در کشور ما وجود دارد؛ این است که محاسبه در خیلی از امور ضعیف است و برنامه ریزی برای آینده نداریم و عمدتا آینده نگر نیستیم.و لذا با کوچکترین حادثه غیر مترقبه و بلایای طبیعی، می بینیم که خسارت و تلفات زیادی را متحمل می شویم.

,

وی با اشاره به اینکه همه ما در قبال حوادثی که اتفاق می افتد؛ مسئول هستیم؛ تصریح کرد: وقتی حادثه ای اتفاق می افتد، تبعاتش برای کل جامعه هست و تازه آن وقت آسیب شناسی ها شروع می شود و موارد و اظهار نظر های مختلفی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مطرح می شود.

,

 

,

فرماندار در قسمتی از سخنان خود، گفت: یک سری قوانین طبیعی در طبیعت وجود دارد که بایستی همه مردم و به ویژه مسئولین به این قوانین توجه کنند و به جهت پیشگیری از حوادث مختلف، تدابیر لازم در امور مختلف انجام بدهند.

,

وی ادامه داد:اگر ما ضوابط و مقررات ساخت و ساز ها را رعایت کنیم و مهندسین نظارت کارشناسی دقیقی در اجرای پروژه های مختلف انجام دهند و بدور از اعمال سلیقه های شخصی و احساسات قانون را رعایت کنند؛ خیلی از مسائل و مشکلاتی که در بحث ساخت و ساز ها وجود دارد؛ نخواهد بود و در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث غرمترقبه نیز خسارت و تلفات کمتری متوجه مردم خواهد بود.

,

کهن ترابی خطاب به اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان، تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان قاینات بر روی گسل زلزله قرار دارد و تا کنون حوادث زیادی در نقاط مختلف این شهرستان در سنوات گذشته اتفاق افتاده است؛ کلیه مسئولین باید ضمن بررسی وضعیت امکانات و تجهیزات خود و همچنین آموزش نیرو های تحت امر، آمادگی کامل را در مواجه شدن با شرایط بحرانی داشته باشند.

,

فرماندار در پایان، بیان داشت: با توجه به اینکه سطح آگاهی افراد جامعه بالا رفته است و علم و تکنولوژی رشد یافته است؛ باید از این ظرفیت و فرصت به خوبی در راستای پیشگیری و کاهش خسارات و تلفات در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی استفاده کنیم.

,

بیکی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در این جلسه خطاب به شهرداران و دیگر اعضای شورا، تأکید کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان با معضلات زیادی در بحث روان آب ها در سطح شهر ها مواجه هستیم. لذا بایستی از هم اکنون تدابیر لازم به منظور ساماندهی و هدایت این روان آب ها، اتخاذ شود.

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در ادامه خطاب به کلیه مسئولین و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، یادآور شد: از هم اکنون بایستی به بررسی وضعیت ماشین آلات، امکانات و دیگر تجهیزاتی که در شرایط بحرانی لازم است؛ بپردازند و همچنین آموزش نیروی انسانی را بطور جد در دستور کار خود قرار دهند تا آنان بتوانند در شرایط بحرانی خدمات بهتر و مناسب تری به حادثه دیدگان ارائه نمایند.

,

معاون فرماندار در پایان، تأکید کرد: هر دستگاه در حیطه وظایف تخصصی خودش بایستی بررسی های لازم از نقاط حادثه خیزی که در سنوات گذشته وجود داشته است، بپردازند و اقدامات لازم به جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه