اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی قاین خبر داد:

خسارت 164 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی قاین

خسارت 164 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی قاین
مدیر جهاد کشاورزی قاین گفت: در سال گذشته 164میلیاردو 100میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان وارد شده است که این خسارات ناشی از سرمازدگی،گرمازدگی وخسارات ناشی از سیل بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، سید عبدالحسین سجادی مدیرجهاد کشاورزی قاین روز گذشته در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قاینات با اشاره به خسارات وارده به بخش کشاورزی در سال گذشته ودر سال جاری اظهارکرد: بخش کشاورزی با 16نوع مصیبت وبلا گرفتار است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی گفت: در سال گذشته 164میلیاردو 100میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی قاین وارد شده است که این  خسارات ناشی از سرمازدگی،گرمازدگی وخسارات ناشی از سیل بهمن ماه سال گذشته بوده است.

,

سجادی میزان خسارات وارده در سال 96را تا کنون 20میلیاردتومان ذکر کرد وگفت:از ابتدای سال 95تا کنون 184میلیارد و100میلیون تومان به بخش کشاورزی قاینات خسارت وارد شده است.

,

وی در خصوص استمهال تسهیلات بخش کشاورزی نیز گفت: در سه سال گذشته 34337فقره پرونده وبا اصل سود 162هزارو591میلیون ریال وبا درصد سود373هزارو 889میلیون ریال استمهال شده است ودر سال جاری نیز منتظرلیست مشمولین این طرح از سوی بانکهای عامل هستیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی قاین با اشاره به محصولات بیمه شده بخش کشاورزی در شهرستان قاینات گفت: عمده محصولاتی  کشاورزی شهرستان که سال 95و96بیمه شده اند زرشک وزعفران وپسته وبادام  بوده است .

,

وی گفت:کل اراضی شهرستان در دوبخش زراعی وباغی به ترتیب 12425هکتار و15228هکتار است که در بخش زراعی 1925هکتار ودر بخش باغی 3626هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند.

,

سجادی گفت: از دلایل عمده ای که  کشاورزان از بیمه استقبال نمی کنند به دلیل بالارفتن غیرمتعارف تعرفه سالانه بیمه محصولات است که به طور مثال زرشک در سال جاری نسبت به سال گذشته 2.5برابر شده است .

,

وی افزود: همچنین تاخیر در پرداخت غرامت ناشی از حوادث غیرمترقبه ازسوی صندوق مادر تخصصی کشور یکی دیگر از دلایل عدم تمایل کشاورزان به بیمه محصولات است.

,

سجادی تصریح کرد؛در بحث تسهیلات سرمازدگی اعتباراتی برای 3شهرستان استان در نظرگرفته شده بود که قاینات دراین بین سهمی نداشت وبا پیگیری های انجام شده از سوی فرماندارودیگرمسئولین شهرستان ،سهم شهرستان قاینات ازصفر به یازده ونیم میلیارد  تومان تسهیلات 5درصد 10ساله رسید ودومین شهر برخوردار از تسهیلات سرمازدگی در سطح استان شدیم و3200خانوار بهره بردار از این تسهیلات بهره مند شدند وپیگیر هستیم که این رقم به 16میلیاردتومان برسد .

,

وی در پایان افزود:دربحث ایمن سازی قنوات در سال گذشته 580متر ایمن سازی با 100میلیون تومان انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه