اخبار داغ

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی مطرح کرد؛

فاصله معنادار تعداد اعضای کتابخانه‌های استان مرکزی با سند چشم‌انداز ۱۴۰۴

فاصله معنادار تعداد اعضای کتابخانه‌های استان مرکزی با سند چشم‌انداز ۱۴۰۴
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در حال حاضر این رقم تنها ۳.۷۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها هستند و براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ می‌بایست تا پایان امسال این رقم به ۱۱ درصد افزایش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر احمدی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به فعالیت ۸۲ باب کتابخانه در سطح استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۸۲ باب کتابخانه در استان فعالیت دارند که از این تعداد  ۷۳ باب کتابخانه نهادی و ۹ باب کتابخانه مشارکتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

وی فضای مطالعاتی را در استان مرکزی بیش از ۳۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای مطالعاتی در استان به ازاء هر ۱۰۰ نفر معادل ۳.۲۸ مترمربع است که این سرانه بر اساس سند چشم انداز تا سال ۱۴۰۴ باید به ۸ مترمربع برسد.

,

احمدی تعداد کل کتاب و منابع موجود در کتابخانه‌های استان مرکزی را یک‌میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ نسخه برشمرد و بیان کرد: ۵۳ هزار و ۵۹۵ نفر در استان مرکزی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

,

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر این رقم تنها ۳.۷۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها هستند و براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ می‌بایست تا پایان امسال این رقم به ۱۱ درصد افزایش پیدا کند. بنابراین تا رسیدن به سند چشم انداز نزدیک به ۷ درصد در این بخش از برنامه عقب هستیم.

,

احمدی از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی خبر داد و گفت:  تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، دیدار کتابداران با روسای استانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های کتابخوان، برگزاری برنامه قصه‌گویی، جمع‌خوانی و تشکیل جلسات کانون فرهنگی و گردهمایی مطالعات از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

,

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها منابع مالی و ردیف بودجه خاصی ندارند و تنها منبع درآمدی آنها سهم نیم درصدی شهرداری‌ها است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی زیادی از شهرداری‌ها از دو سال گذشته این سهم را پرداخته نکرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه