اخبار داغ

در بررسی مشکل فاضلاب مسکن مهر قاین مطرح شد

فاضلاب مجتمع مسکونی غدیر یک بحران است/سلامتی مردم منطقه به خطر افتاده است

فاضلاب مجتمع مسکونی غدیر یک بحران است/سلامتی مردم منطقه به خطر افتاده است
وضعیت بحرانی وفجیع فاضلاب مجتمع غدیر قاین بار دیگر پای مسئولین را به این منطقه باز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، وضعیت بحرانی وفجیع فاضلاب مجتمع غدیر قاین بار دیگر پای مسئولین را به این منطقه باز کرد وفرماندار شهرستان قاینات برای اولین بار در مدت مسئولین خود شخصا دراین منطقه حضور یافت وپای صحبت مردم نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

دراین نشست که روز گذشته در مسجد غدیر برگزار شد جمعی از مردم به نمایندگی از سایر اهالی محل ،مشکلات پیش روی مجتمع را به اطلاع مسئولین رساندند.

,

دراین جلسه اهالی محل با فجیع خواندن وضعیت فاضلاب خواستار پیگیری به جد مسئولین شدند وحتی برخی از افراد پس از بازدید میدانی فرماندار از منطقه مسکونی اعلام کردند اگر ظرف ده روز آینده به یک نتیجه قابل حل نرسند در استانداری تجمع خواهیم کرد.

,

یکی از اهالی محل با بیان این که  وضعیت موجود باعث شده است که حتی بسیاری از اقوام مارا مسخره کنند گفت: ازاین موضوع که بگذریم وضعیت بهداشت علاوه بر این که برای خودمان مشکلاتی را ایجاد کرده است فرزندان مارا دچار بیماریهای پوستی وگوارشی کرده است.

,

, ,

یکی دیگر از اهالی محل نیز با بیان این که مارا در داخل محوطه ای از لجن گذاشته اند اظهارکرد: با هزاران امید هرچه سرمایه داشتیم برای خانه دار شدن در این منطقه دادیم اما با وجود مشکل فاضلاب ،ارزش خانه های ما بسیار پایین آمده است وکسی این منازل رااز ما نمی خرد .

,

وی ادامه داد آیا حق ما مردم متوسط جامعه این است که در لجن ها زنده به گور شویم ؟مگر ما انسان نیستیم؟

,

از دیگر اهالی محل نیز گفت: این منطقه شهر افتضاح ودر خورد شهرستان قاینات نیست ودرخواست ما از مسئولین این است که یک فکر اساسی وعملی بردارند ودست به دست هم دهند وکاری کنند وحداقل ماهی یکبار هم که شده است در بین مردم حاضر شوید وپای صحبت آنها بنشینید.

,

مردم این منطقه هم چنین از وضعیت نامطلوب بهداشتی ونظافت منطقه مسکونی غدیر گلایه مند بودند واز فرماندار خواستار پیگیری فروش تعدادی از مغازه های مجتمع غدیر که بدون اطلاع مردم که به نوعی سهام دار هستند فروخته شده بود، شدند .

,

خانی یکی ازاعضای هیئت امنای مجتمع غدیر نیز دراین جلسه با بیان این که در بازدید هایی که مسئولین در گذشته داشته اند یکی از راههای پیشنهادی در اختیار گذاشتن یک تانکر برای تخلیه روزانه فاضلاب ها بوده است گفت: اولا این تانکر به تنهایی جوابگوی این منطقه نیست وثانیا این ماشین هم دائم خراب است وهزینه های زیادی را برای ما داشته است وبا توجه به این که از 20باب مغازه موجود در مجتمع بخش عظیمی از مغازه ها قبلا فروخته شده است ودرآمد ماهیانه از مابقی مغازه ها که برخی هم خالی است زیر 2میلیون است کفاف هزینه راننده وتعمیرات ماشین را نمی کندو ماهم هرماه بدهکار می شویم .

,

, ,

قرائی رئیس شورای شهر قاین با بیان این که خوشحال هستیم مردم مطالبه گری را آغاز کرده اند گفت: حق مردم باید داده شود.

,

 وی ادامه داد: بهداشت شهرستان باید به این موضوع به عنوان یک بحران نگاه کند ویک فکر اساسی برای این منطقه که حدودهزار خانوار در کنار هم زندگی می کنند برداشته شود

,

رئیس شورای شهر قاین گفت: اگرچه برخی مواقع نیروهای ما در منطقه خدمات می دهند اما قانون می گوید شهرداری نمی تواند ورود پیدا کند چرا که این منطقه هیئت امنایی است ولذا باید یک هیئت امنای قوی تشکیل شود ومطالبات مردم به اطلاع مسئولین برسد.

,

قرائی بابیان این که سلامت شهرستان در خطر است وتصفیه خانه فاضلاب شهرستان به این زودی راه نمی افتدگفت: باید مسئولین استانی برای تسکین موقت یک فکر اساسی بردارند که با بررسی های انجام شده وبرآورد هزینه نزدیک به یک میلیارد تومان برای پکیچ موقت فاضلاب نیاز است .

,

, ,

آتشکار رئیس آبفای قاین نیز گفت: برای بررسی مشکلات فاضلاب منطقه جلسات متعددی حتی با حضور مدیر کل در شهرستان واستان گرفته شده است ومردم بدانند که دستگاههای خدمات رسان هم غافل نیستند ومنطقه را به فراموشی نسپرده اند

,

وی ادامه داد: حل این معضل با این اعتبارات کنونی وشرایط اقتصادی دولت ومملکت با مشکل روبه رو شده است ویکی از برنا مه های ما خارج از دیگر پروژه هایی که در دست بررسی داریم این است که شبکه جمع آوری فاضلاب مجتمع وخط اتصال آن به طول 4کیلومترتا بلوار 22آذر به مناقصه گذاشته شده وتا دو هفته دیگر مناقصه مشخص واجرا خواهد شد .

,

آتشکار افزود: اما آنچه که در حال حاضر به صورت مسکّن می توان اجرا کرد نصب دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب به صورت موقت است که اعتباری بین 800میلیون تا 1میلیارد را می طلبد .

,

, ,

عرب نژاد رئیس اداره کار ،تعاون ورفاه اجتماعی نیز بر تشکیل یک شرکت تعاونی فعال  که قبلا نیز تصمیماتی دراین زمینه گرفته شده است تاکید کرد وگفت: علی رغم پیگیری هایی که انجام شده است مردم منطقه حتی برای تشکیل وفعال نمودن این تعاونی هم پای کار نبوده اند ویکی از راههای پیشنهادی ما فعال نمودن این شرکت تعاونی بود که برخی مواقع حتی خود مردم هم پای کار نمی آیند.

,

وی در توضیح فروش مغازه های مجتمع مسکونی غدیر نیز گفت: فروش مغازه ها توسط اتحادیه مسکنی که ازمجموع چند شرکت تعاونی تشکیل شده بود  وبه منظور پرداخت بدهی های این اتحادیه از زمان اجرای طرح مسکن مهر صورت گرفته است واتحادیه هم در مرحله انحلال است .

,

, ,

خسروی رئیس مرکز بهداشت قاین نیز گفت: شبکه بهداشت یک سیستم نظارتی است وبسیاری از مشکلات این منطقه به ما منعکس وپیگیر هم بوده ایم وحتی هیئت مدیره را به دادگستری هم معرفی کرده ایم

,

وی افزود: آنچه که می توان گفت: این است که فاضلاب مجتمع مسکونی غدیر یک بحران است وبا توجه به این که عامل بسیاری از بیماریهای پوستی وتنفسی وسرطان ها وآنفلوآنزا از رطوبت است واعتراضاتی حتی به شهرداری هم داشته ایم که خروجی فاضلاب مشخص نیست به کجا ختم می شود گفت: تا خودمان دست به دست هم ندهیم کاری درست نمی شود وبایستی مردم هم نیز پای کار باشند ومسئولین هم در کنار مردم یک فکر اساسی برای حل این بحران بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه