اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ضرورت عبرت از تاریخ و پایبندی در ولایت/ شاه کلید پیروزی، پیروی از رهبری است

ضرورت عبرت از تاریخ و پایبندی در ولایت/ شاه کلید پیروزی، پیروی از رهبری است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امروز شاه کلید پیروزی ما در مملکت امام زمان پیروی از رهبری است باید رهبر را بشناسیم و از او اطاعت کنیم، به نسل های آینده نیز مسئله ولایت را توجیه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز گذشته در ششمین جشنواره شعر ولایت به زبان ترکی در آذربایجان غربی که در سالن نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، گفت: مسئله ولایت و رهبری نه تنها در دین ما بلکه در تمامی ادیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت می فرمایند که “خداوند حتما عذاب خواهد کرد آن قوم و رعیتی که مسلمان هستند اما از امام ظالم تبعیت کنند هر چند انسان متقی باشند.”

,

حجت الاسلام قریشی مسئله ولایت و امامت را مهم خواند و افزود: انسان هرچند انسان مومنی باشد اگر از امام جاعل اطاعت کند، خداوند فرموده است که این انسان را عذاب خواهد کرد.

,

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: وظیفه ما شناخت رهبری و تبعیت کردن است، امروز دنیا و غرب به این مسئله رسیده است که می گویند ما یک ابر مرد و ابر قدرت در مقابل ما است و آن هم مقام معظم رهبری و بحث ولایت فقیه است.

,

وی افزود: اگر مسئله رهبری نباشد نظام نمی تواند پیروز شود و ما به عینه این موضوع را در انقلاب دیده ایم و برای ما مشخص شده است بنابراین در جامعه مسئله ولایت و مسئله ولایت فقیه و موقعیت رهبری باید کاملا تشریع و تصبیت شود.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: ولایت اصل و محور است و همه باید پشت ولایت بوده و از او اطاعت کنیم اگر جمع کثیری باشند و اگر تعدادی وظیفه خود را ندانند هر چند رهبر، رهبری معصومی باشد با شکست مواجه خواهد شد و به ساحل نجات نخواهد رسید.

,

حجت الاسلام قریشی افزود: ما باید از تاریخ عبرت بگیریم و در مسئله ولایت محکم بمانیم و ذره ای کوتاه نیایم امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه  از مردم گلایه کرده است خطبه ۲۷ نهج البلاغه میفرماید خداوند شما را بکشد قلب من را از خون پر کردید و سینه من را از خشم پر کردید و کاسه غم را جرعه جرعه به من نوشاندید.

,

وی ادامه داد: در ادامه خطبه ۴۷ نهج البلاغه آمده است، شما سخنان من علی را فاصل کردید با نا فرمانی و عدم همکاری کردن آن قدر مسئله را خراب کردید که گفتند علی (ع) خود شجاع است اما جنگ بلد نیست و بلد نیست چگونه با مردم جنگ کند حتی اگر رهبر امیرالمومنین هم باشد اگر امت از ایشان تبعیت نکند نمی تواند پیروز شود.

,

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: امروز شاه کلید پیروزی ما در مملکت امام زمان(عج) پیروی از رهبر است هم باید رهبر را بشناسیم و هم اطاعت کنیم و نیز به نسل های آینده مسئله ولایت را توجیه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه