اخبار داغ

سقف های ناایمن بر سر دانش آموزان / خطر در کمین ۲۰۰ مدرسه غیر مقاوم بروجرد

سقف های ناایمن بر سر دانش آموزان / خطر در کمین ۲۰۰ مدرسه غیر مقاوم بروجرد
بیش از 60 درصد مدارس بروجرد فرسوده بوده که نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند اما تا کنون اقدامی برای آنها صورت نگرفته و تعداد زیادی دانش آموز در زیر سقف های غیر مقاوم مشغول به تحصیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک این روزها تعداد زیادی از دانش آموزان در کلاس هایی مشغول به تحصیل هستند که فاقد استحکام بوده و این مدارس باید سالها قبل مقاوم سازی و یا نوسازی می شدند و هر لحظه خطر جان این دانش آموزان را تهدید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

چرا باید حتما حادثه و اتفاقی تلخ رخ دهد تا بعد از آن چاره اندیشی صورت گیرد، بارها گفته شده که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد اما هر ساله شدت آسیب ها و ترک های دیوارها و سقف مدارس فرسوده بیشتر می شود اما این مدارس فرسوده چوب نبود اعتبار را می خورند و معلوم نیست چند سال دیگر دانش آموزان باید در این مدارس با این شرایط بحرانی تحصیل کنند.

,

 

,

گرچه در بسیاری از جلسات از نامه نگاریها و پیگیری ها و یا بازدیدهای مکرر سخن گفته می شود اما عملا اقدامی برای مقاوم سازی و یا نوسازی آنها صورت نمی گیرد و سقف های ناامن و غیر مقاوم تهدیدی برای دانش آموزان است که گویا چندان جدی گرفته نمی شود.

,

 

,

این در حالیست که از 330 آموزشگاه بروجرد حدود 60 درصد مدارس فرسوده و غیر مقاوم هستند و تعداد زیادی دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و ممکن است با زلزله وضعیت این مدارس بحرانی تر شود.

,

 

,

نتیجه تصویری برای دلهره دانش اموزان از سقف های ناایمن مدارس

, نتیجه تصویری برای دلهره دانش اموزان از سقف های ناایمن مدارس,

 

,

گرچه از مدتها قبل زنگ خطر مدارس تخریبی بروجرد به صدا درآمده اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته و در زلزله چند روز گذشته تعدادی از این مدارس دچار آسیب شده اند.

,

 

,

در زلزله اخیر سقف برخی از کلاس های مدارس شهرستان بروجرد فروریخته و تعدادی غیر قابل استفاده شده و دانش آموزان را از مدرسه تخلیه کرده اند.

,

 

,

اگر این زلزله در زمانی که دانش آموزان در مدارس باشند رخ دهد ممکن است حادثه ای تلخ شود و تلفات زیادی در برداشته باشد اما از هم اکنون قبل از رخ دادن حادثه می توان از این تلفات و خسارت ها پیشگیری کرد.

,
 
,

"شهاب روزبهانی" رئیس آموزش و پرورش بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: بعد از زلزله چند روز گذشته به همه مدارس اعلام کردیم که در صورت بروز خسارت و آسیب به آموزش و پرورش اعلام کنند که تا کنون پنج مدرسه تخریبی شهر بروجرد اعلام کرده اند که بر اثر زلزله اخیر، شدت آسیب کلاسها بیشتر شده است.

,

 

,

نتیجه تصویری برای مدارس فرسوده

, نتیجه تصویری برای مدارس فرسوده,

 

,

وی اضافه کرد: آمار نهایی تعداد کلاس هایی که در این زلزله آسیب دیده اند فردا مشخص می شود اما باید اقدامی جدی برای حدود 200 مدرسه فرسوده بروجرد شود چرا که تحصیل در این کلاسها تهدیدی برای دانش آموزان است.

,

 

,

لازم به ذکر است که بر اثر این زلزله پنج مدرسه اشترینان و روستاهای اطراف هم دچار آسیب جدی شدند که یک مدرسه شهر اشترینان با عمر بالای 50 سال به دلیل فروریختن بخش هایی از سقف غیر قابل استفاده شده است.

,

 

,

به هر حال وضعیت مدارس فرسوده بروجرد بحرانی و نگران کننده است و نیاز است متولیان و مسئولان قبل از هر گونه حادثه ای فکری کنند چرا که در صورت بروز زلزله  یا بارندگی های فراوان ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه