اخبار داغ

نماینده مردم تربت حیدریه مطرح کرد:

جمعیت کم و بذل و بخشش‌های گذشته مانع جذب دومین سهمیه نمایندگی برای تربت‌حیدریه

جمعیت کم و بذل و بخشش‌های گذشته مانع جذب دومین سهمیه نمایندگی برای تربت‌حیدریه
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه ارائه شده دولت مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان ملت، از جمعیت کم و بذل و بخشش‌های منطقه‌ای در گذشته به عنوان مهمترین عوامل در عدم جذب دومین سهمیه نمایندگی برای حوزه انتخابیه خود یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید باستانی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار کرد: دولت لایحه ای به مجلس ارائه کرده تا تعدادی به نمایندگان مجلس افزوده شود و مبنای آن را بر اساس جمعیت حوزه های انتخابیه قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سعید باستانی در گفت و گو با خبرنگار , تابان تربت, ، اظهار کرد: دولت لایحه ای به مجلس ارائه کرده تا تعدادی به نمایندگان مجلس افزوده شود و مبنای آن را بر اساس جمعیت حوزه های انتخابیه قرار داده است.,

 

,

وی با بیان اینکه لایحه در کمیسیون های مختلف مجلس در دست بررسی و ارزیابی است، افزود: پس از بررسی ها، لایحه به صحن علنی مجلس می آید و در صورت تصویب، دو سهمیه به نمایندگان خراسان رضوی افزوده خواهد شد.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر چند هنوز لایحه در دست بررسی است؛ اما با توجه به اینکه ملاک آن بر اساس افزایش جمعیت می باشد طبیعی است یکی از سهمیه ها به حوزه انتخابیه مشهد و کلات و دومین سهمیه به حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز اختصاص یابد.

,

 

,

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از جمعیت کم و بذل و بخشش های منطقه ای در گذشته به عنوان مهترین عوامل در عدم کسب دومین سهمیه نمایندگی برای حوزه انتخابیه خود یاد کرد.

,

 

,

باستانی خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر از تربت حیدریه مهاجرت و مقیم مشهد شدند و از سویی دیگر بذل و بخشش های منطقه ای در گذشته که برخی روستاها به شهرستانهای فریمان و نیشابور واگذار شده باعث کاهش جمعیت در این حوزه انتخابیه شده و لذا نمی توان انتظاری برای کسب دومین سهمیه نمایندگی داشت.

,

 

,

نماینده تربت حیدریه با بیان اینکه هر چند نباید جمعیت به عنوان تنها مولفه برای افزایش نمایندگان محسوب شود، افزود: با احتساب این مولفه اکنون برای مشهد سه میلیون نفری و تهران ۱۰ میلیون نفری به ترتیب برای هر کدام باید ۱۰ و ۸۰ نماینده در نظر گرفته شود و این یعنی جو قالب مجلس تنها برای برخی مراکز باشد و این در شرایطی است که کارکرد نمایندگان در مجلس بر اساس جمعیت نیست.

,

 

,

وی گفت: در تلاشیم تا در کمیسیون های بررسی این لایحه در مجلس و همچنین مجمع نمایندگان استان، در کنار مولفه جمعیت، مولفه هایی همچون شرایط اقتصادی و وسعت حوزه انتخابیه لحاظ شود.

,

 

,

لازم به ذکر است؛ از مجموع ۱۸ نماینده در خراسان رضوی، حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در جنوب این استان با جمعیت ۳۶۸ هزار نفری دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه