اخبار داغ

کاسه چه‌‌کنم مسئولین در آستانه بزرگ‌‌ترین رویداد ملی سال آتی؛

تبریز 2018 و فرصت‌هایی که از دست رفته‌‌اند

تبریز 2018 و فرصت‌هایی که از دست رفته‌‌اند
تا آغاز تبریز 2018 فرصت کمی باقیست اما رفع نواقص و مشکلات زمان زیادی می‌‌طلبد و در این بین مسئولینی مقصرند که در طول یک سال گذشته فرصت را با جلسات پوچ و بی‌‌نتیجه سوزانده‌‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حکم پنجاه و ششمین شهردار کهن شهر تبریز در حالی در 13 آبان ماه توسط وزیر کشور امضا شد که پیش از این در دوم مهر شورای شهر پنجم پس از کش و قوس‌های فراوان کلید اداره شهر اولین‌ها را با 7 رای به ایرج شهین باهر سپرد. مهندسی که تحصیلات برنامه ریزی شهری دارد و در کارنامه‌‌اش عضویت در شورای چهارم و سازمان نظام مهندسی استان به چشم می‌‌خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شهردار جدید نیک می‌‌داند که کلان شهر تبریز با چه چالش‌‌های اساسی روبروست. انتقال زندان و پادگان‌‌‌‌‌های نظامی به خارج شهر، اجرای طرح ترافیک، آلودگی هوا، حاشیه نشینی، توسعه مترو و ... از جمله مهمترین چالش‌‌هایی هستند که وی با کمک شورای شهر پنجم باید حل و فصل آنها را وجهه همت خود قرار بدهد.

,

البته بلاتکلیف ماندن سرنوشت مدیریت شهری طی این مدت فرصت‌‌‌‌های بسیاری را در آستانه میزبانی تبریز از گردشگران جهان اسلام در سال 2018 گرفت تا امیدها برای برگزاری مطلوب و شایسته این مراسم کمرنگ شود. مسئولان استان آن‌ چنان که باید همدل و همرای نشدند تا کمبودها و نواقص در زیرساخت‌‌ها را جبران کنند و بعدها حسرت فرصت‌‌هایی را خواهند خورد که از دست دادند، فرصت‌‌هایی که شاید دیگر تکرار نشود.

,

کسب عنوان پایتخت گردشگران جهان اسلام برای تبریز چه سود و خروجی در آینده خواهد داشت وقتی که از صفر تا صد آن کار خاصی انجام نشده و مسئولان فقط پز میزبانی از این مراسم را می‌‌دهند. ضعف در تبلیغ و اطلاع رسانی این رویداد فرهنگی و اجتماعی به حدی است که مردم نمی‌‌دانند و اصولا توجیه نشده‌‌اند که سهم آنها در برگزاری این مراسم ملی چقدر است. به هر حال زمان کمی برای برگزاری این مراسم باقی است و به جای گرفتن کاسه چه کنم چه کنم بهتر است مسئولان شهری و میراث فرهنگی با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌‌های موجود آبرو داری کنند تا این مراسم در شان تبریز برگزار گردد.

,

وجود بیش از 400 هزار حاشیه نشین آنهم در کمربندی اتوبان‌های پاسداران و کسایی تبریز معضلی است که در تبریز 2018 خودنمایی خواهد کرد و چشم تیزبین گردشگران و میهمانان خارجی این رویداد را به خود خواهد گرفت. معضل حاشیه نشینی در حالی گریبان کلان شهر تبریز را گرفته است که مسئولان شهری اگر به موقع و  قبل از گسترش آن در سال‌های گذشته به فکر حل معضل حاشیه نشینی می‌بودند اکنون به دیوارکشی بتنی اقدام نمی‌‌کردیم تا مبادا میهمانان شاهد مناظر نازیبا از تبریز شوند.

,

در کنار این معضل حل نشده اما کلانشهر تبریز کاستی های دیگری دارد که حتما گردشگران، آنها را در مدت اقامت لمس خواهند کرد. سرویس‌‌های بهداشتی عمومی موجود در سطح شهر نه تنها کافی نیست بلکه از استانداردهای لازم نیز برخوردار نیستند.

,

زباله‌‌های انباشته شده‌‌ای که در گوشه گوشه شهر به چشم می‌‌خورد و علیرغم جمع آوری آن توسط شهرداری باز صحنه هایی نازیبا از زباله های رها شده توسط مردم مشاهده می شود.

,

تبریز از قدیم و در دوره‌های مختلف تاریخی ، به " باغ‌شهر ایران " مشهور بوده و در تمامی سفرنامه‌ها ، تذکره‌ها ، کتب تاریخی و نوشته‌ها و آثار مکتوب ‌ بر جای مانده از سیاحان و جهانگردان، تبریز شهری با آب‌و‌هوای دل‌انگیز و باغات و چشمه‌های متعدد و زیبا به تصویر کشیده شده است. اینک اما نه از آن باغ‌ها خبری هست و نه از هوای دل انگیزش تا میهمانان خارجی تبریز 2018 مدهوش شوند و از زیبایی‌های آن سفرنامه‌ها نگارش کنند. 

,

مجید قنبر زاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه