اخبار داغ

درماندگی دولمتردان دوازدهم در بازگشایی یک جاده مواصلاتی

چشم انتظاری ۱۲ساله دنانشینان برای بازگشایی یک جاده + تصاویر

چشم انتظاری ۱۲ساله دنانشینان برای بازگشایی یک جاده + تصاویر
جاده مواصلاتی و کمربندی کریک به سی سخت قریب ۱۲ سال است که همچنان بلا تکلیف مانده و شهروندان سرزمین برف و آفتاب همچنان چشم انتظار بازگشایی این مسیر برای تردد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا، کهگیلویه وبویراحمد که به دلیل داشتن آب و هوای چهار فصل از آن به عنوان قطب جدید گردشگری در جنوب غرب ایران یاد می شود و دارای جاذبه های توریستی تاریخی و تفریحی بالقوه ای برای توسعه است که همگی بر اثر موضوعات مختلفی اعم از سیاسی، اقلیمی و وضعیت توپوگرافی از قدیم الایم مورد بی مهری قرار گرفته و از توسعه مغفول مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر دنا,

امروز "راه" یکی از مهمترین و اصولی ترین راههای توسعه و پیشرفت هر شهر و دیاری است و وجود راههای مناسب می تواند بر توسعه روز افزون یکی شهر و یا یک استان کمک شایانی بکند.

,

محرومیتی که هنوز پابرجاست

, محرومیتی که هنوز پابرجاست, محرومیتی که هنوز پابرجاست,

کهگیلویه وبویراحمد به دلیل داشتن یک موقعیت خاص جغرافیای همیشه از داشتن این نعمت مهم و بالقوه چه در راههای زمینی، هوایی و حتی ریلی بی بهره بوده که باعث شده این استان در محرومیتی کهنه و تاریخی غوطه ور شود.

,

از طرفی دیگر شهر سی سخت یکی از شهرهای کوهستانی استان در منطقه سردسیر و در پهنای دنای سرافراز و قله های زیبای زاگرس جنوبی در 35 کیلومتری مرکز کهگیلویه وبویراحمد بوده که با دلیل داشتن ظرفیت های متعدد در توسعه گردشگری یکی از شهرهای مستعد در جنوب غربی کشور در بحث توریست پذیری است.

,

, ,

این شهر زیبا با داشتن ده جاذبه مهم گردشگری یکی از شهرهای مستعد در غرب کشور از آن یاد می شود که به آن افسانه های گمنام دنا نیز می گویند و برخی لقب سرزمین برف وافتاب را به آن نهاده اند.

,

شهری که قدرش را نمی دانیم

, شهری که قدرش را نمی دانیم, شهری که قدرش را نمی دانیم,

موقعیت خاص گردشگری دنا موجب شده تا سی سخت به عنوان یکی از چهارده شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب و روستای زیبای کریک نیز به عنوان روستای نمونه گردشگری استان انتخاب و معرفی شود.

,

از طرفی دیگر حجم ورود گردشگر در سالیان گذشته به این شهر زیبا، خود گواه اهمیت مسئله گردشگری و لزوم توجه به زیر ساخت های این شهر زیبا است،موضوعی که بارهای بار مسئولان استانی به آن اذعان داشته و به لزوم توجه بیش از پیش به این شهر تاکید داشته اند.

,

, ,

نبود راه ارتباطی مناسب و بدون خطر و وجود داشتن جاده های خطرناک برای رسیدن به این شهر توریستی و افسانه ای باعث شده که مسئولان به دنبال ایجاده شاه راههای ارتباطی نزدیک تری برای توسعه بخشیدن به ظرفیت های مغفول مانده این شهر شوند.

,

جاده مواصلاتی و کمربندی کریک به سی سخت که به آن جاده سبز و طبیعت شگفت انگیز نیز می گویند یکی از جاده های تازه تأسیس و ارتباطی برای نزدیک تر کردن گردشکران به شهربرف و آفتاب بوده که قریب 12 سال شهروندان سرزمین دنا منتظر بازگشایی آن هستند.

,

سی سخت که در پهنای دنای سرافراز جاگرفته، امروز بیشتر از گذشته نیازمند معرفی شدن به گردشگران و مسافران است که در این بین ایجاده این شاه راههای ارتباطی با وجود راههای ایمن تر برای  عبور و مرور مسافران برای این منطقه بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسد.

,

, ,

, ,

جاده کمربندی کریک به سی سخت که در سال 82 عملیات اجرایی و نقشه برداری آن شروع شد در سال 84 با پیشرفت قابل توجهی اغاز و تا سال 88 ادامه داشت تا اینکه از سال 88 تا کنون به دلایلی از جمله معارضات اجتماعی و راکد ماندن کار اجرایی و پیشرفت میدانی این پروژه به کما رفت.

,

تا اینکه در سال93 با پیشرفت قابل توجهی شروع به فعالیت دوباره کرد و تا حدودی عملیات اجرایی آن پیش رفت.

,

این جاده مهم و حیاتی در قلب شهرستان دنا که می رفت نوید بخش روزهای شکوفایی توریستی سی سخت باشد بامسیر میانبر اصفهان به سی سخت و عبور از روستای توریستی کریک قرار دارد که به آن جاده سبز نیز لقب داده اند که متأسفانه بعد از 12 سال به برخی دلایل هنوز عملیات های اچرایی و پایانی ان صورت نگرفته است.

,

هر چند در ماههای اخیر با روکش گذاری وآسفالت فاز اول این پروژه در مسیر سی سخت به بیاره برخی عملیات اجرایی این پروژه به طور محدودی اجرایی شده اما نبود برخی زیرساخت ها  باز هم باعث بسته ماندن این پروژه شده است.

,

, ,

, ,

رئیس اداره راه و شهرسازی دنا در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری به انتظار 12 ساله دنا نشینان برای افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه اشاره کرد و گفت: جاده کمربندی کریک به سی سخت یکی از شاه راههای ارتباطی به شهر سی سخت است که می توان با اتصال آن به جاده اصلی اصفهان مسیر توسعه و پشرفت این شهر توریستی را رقم زد.

,

وی به راکد ماندن این پروژه از سال 88 اشاره کرد و گفت: به دلیل برخی معارضات محلی از سال 87 تا 93 این جاده به کلی راکد بود تا اینکه در سال گذشته با یک کار زمابندی شده و پیمانکار جدید کار احداث و تکمیل فاز اول این پروژه را تا حدود 80درصد به پایان رساندیم.

,

مرادیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر فاز نخست این پروژه روکش آسفالت آن انجام گرفته و پیمانکار به دنبال نصب گاردیل و تابلوی های اخطار دهنده در این جاده است، بیان کرد: یکی از دلایل بسته بودن این جاده حراست از جان مسافران و شهروندان بوده تا خدای نکرده مشکلاتی همانند تصادف سال گذشته که باعث کشته شدن چند تن از هموطنانمان شد پیش نیاید.

,

, ,

, ,

وی یکی دیگر از مشکلات این جاده را وجود برخی معارضات میدانی نیز دانست و افزود:در حال حاضر پل ایجاد شده در فاز اول این جاده ایمنی واستاندارد لازم را ندارد که طبق این مسئله پیمانکار باید با برنامه ریزی صورت گرفته و تعهدات مبادرت به احداث و رفع نواقص آن بکند و لوله های جاگذاری زیر این پل را برای عبور آبهای سطحی به صورت کامل تعویض و مورد بازسازی قرار دهد تا در مواقع بارندگی پشت این جاده در دره مذکور ایجاد دریاچه صورت نگیرد.

,

رئیس اداره راه و شهرسازی دنا با اشاره به این موضوع که این جاده یکی از جاده های مواصلاتی شهر سی سخت در اینده نزدیک خواهد شد، بیان کرد: این نهاد تمام همت خود را برای بازگشایی این محور مواصلاتی خواهد گذاشت و با ایجاد بسترهای لازم در آینده نزدیک شاهد بازگشابی این جاده خواهیم بود.

,

لازم به ذکر است شهر سی سخت یا شهر برف وآفتاب در 35کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قراردارد که به دلیل موقعیت توپوگرافی و کوهستانی هنوز از وجود جاده های ایمن برخودار نیست هرچند که مسئولان و دولتمردان در سالهای اخیر به دنبال ایجاد جاده های استاندارد برای این شهر هستند اما ایجادو بازگشایی جاده ای سبز(کریک-سی سخت) در این شهرستان همت بیشتر مسئولان را می طلبد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه