اخبار داغ

فرماندار طارم:

ثبت رکورد جهانی تولید زیتون طارم در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید

ثبت رکورد جهانی تولید زیتون طارم در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید
فرماندار شهرستان طارم از ثبت پنج رکورد تولید زیتون این شهرستان در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، مراسم ویژه ثبت رکورد جهانی تولید زیتون شهرستان طارم در کتاب رکوردهای تولید با حضور حسن پیری فعال فرهنگی و اجتماعی استان زنجان، اعضای شورای ملی زیتون، اسباب رسانه ، کارشناسان و کشاورزان نمونه شهرستان طارم و سایر مسئولین ادارات این شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

گفتنی است رکوردهای بیشترین سطح زیر کشتِ زیتون، بیشترین سطح باغات زیتون بارور، بزرگترین تولیدکننده زیتون کشور، بهترین عملکرد در میانگین تولید سالانه زیتون ایران و جهان و تولید مرغوبترین زیتون کشور به نام شهرستان طارم در کتاب ملی رکوردهای تولید ثبت شد.

,

علی باقری فرماندار شهرستان طارم در این مراسم به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) اشاره کرد و افزود: شهرستان طارم رکورد بیشترین و مرغوب ترین تولیدکننده زیتون کشور را به خود اختصاص داده است که این نمادی از تحقق شعار سال رهبری در این شهرستان است.

,

وی با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در سطح شهرستان طارم گفت: با زیرساخت هایی که در بالا دست این شهرستان وجود دارد مشکل کمبود آب در فصلهای گرم سال تضمین خواهد شد بنابراین باید توسعه صنایع تبدیلی، برندسازی محصولات کشاورزی و تجارت در برنامه ریزی های شهرستان مدنظر قرار گیرد.

,

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به ثبت پنج رکورد تولید زیتون این شهرستان در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید افزود: تألیف کتابچه بزرگترین باغ شهر کشور از دیگر اقدامات انجام شده در معرفی هر چه بیشتر این شهرستان در سطح کشور است.

,

باقری در این مراسم به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره زیتون در آینده نزدیک اشاره و یادآور شد: در زمینه توسعه گردشگری در این متطقه متأسفانه ضعیف عمل شده است امید است با همکاری مردم و مسئولین این مشکل حل شود.

,

وی ابراز کرد: یکی از اقدامات اساسی انجام شده در سطح شهرستان طارم توسعه باغات زیتون و اراضی سطح شیب دار است که ۲۵ میلیارد منابع ملی برای توسعه این طرح ها جذب شده است.

,

مجتبی اسکندری مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم در این نشست با اشاره به تاریخچه توسعه باغات زیتون در کشور گفت: توسعه باغات در سال ۱۳۷۱ در کشور ما شروع شد که شهرستان طارم در این زمینه از استانهای همجوار از جمله قزوین و رشت زودتر اقدام کرده است.

,

وی همچنین شهرستان طارم را بهترین و مساعدترین منطقه جهت توسعه باغات زیتون دانست و افزود: بیشترین رکورد تولید زیتون در هکتار در سال ۱۳۹۵ به ۴۰ تن در هکتار رسیده است که پیش بینی می شود در صورت تأمین و ذخیره آب کشاورزی احتمال دارد به بیشتر از این مقدار هم برسد.

,

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: یکی از بهترین ایستگاههای تحقیقات زیتون در شهرستان طارم قرار دارد گفتنی است رقم زرد زیتون از نظر کیفیت و روغن زیتون یکی از رقم های خوب در این منطقه است.

,

حسن پیری فعال فرهنگی و اجتماعی استان زنجان در این مراسم با تاکید بر جدی گرفتن ثبت رکورد زیتون طارم در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید کشور اظهار داشت: بسیار خوشحالم که بیش از یک دهه است که ۴۰ درصد تولید زیتون در هکتار در این مکان اتفاق می افتد.

,

وی خاطرنشان کرد: میانگین تولید زیتون کشور در اختیار شهرستان طارم است که این رقم منجر به جذب سرمایه گذارها و فعالان تجاری در این منطقه می شود.

,

فعال فرهنگی و اجتماعی استان زنجان گفت: امروز ۵ رکورد در شهرستان طارم در کتاب ملی برتریهای تولید به ثبت می رسانیم تا این اتفاقات به تمام نقاط دنیا برسد.

,

عباسی رئیس شورای ملی زیتون در این مراسم اظهار داشت: ثبت رکورد دو پیام دارد نقطه مثبت این پیام آنست که شهرستان طارم از نظر اقلیم و آب و خاک ظرفیت تولید زیتون را دارد کجایند آن کسانی که ببینند که می گفتند زیتون در کشور توجیه اقتصادی ندارد. نقطه منفی این پیام آنست چرا وقتی ۴۰ تن در هکتار تخمین زده شده است اما ما آنرا ۲۰ تن در هکتار اعلام می کنیم چون نتوانستیم مکانیزم تبدیل علم در اجرا را در عمل پیاده کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: در مجلس از نظر اطلاعات آماری و موارد علمی کم نداریم اما باغداران ما نتوانستند به این رقم نزدیک شوند.

,

رئیس شورای ملی زیتون یادآور شد: شناسنامه کردن باغداران زیتون شهرستان طارم بصورت هوشمند و ثبت اطلاعات آنها در سیستم از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

,

 

,

DSCF5170

, DSCF5170, DSCF5170,

DSCF5166

, DSCF5166, DSCF5166,

DSCF5168

, DSCF5168, DSCF5168,

index

, index, index,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه