اخبار داغ

در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛

3 کاروان اهل سنت راهی ولایت عشق می‌شوند

3 کاروان اهل سنت راهی ولایت عشق می‌شوند
سه کاروان اهل سنت از استان‌‎های خراسان شمالی و جنوبی برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ 28 آبان ماه شهادت امام رضا(ع) است، از این رو مشتاقان و شیفتگان حضرت شمس الشموس به صورت سواره و پیاده راهی مشهد مقدس می‌شوند تا در مضجع نورانی امام مهربانی ها قرار و آرام گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

اهمیت و فضیلت زیارت امام رضا(ع) در منابع حدیثی اهل سنت و تشیع ذکرشده است و بسیاری از علما و دانشمندان برای بهره‌مندی از آن فضائل، به زیارت این امام همام مشرف می‌شوند و با توجه به این که دشمنان و معاندان نظام همواره با بیان مطالبی کذب، برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌کوشند، بر ما واجب است که از جایگاه والای حضرت ثامن الحجج(ع) در قلوب شیعه و سنی، برای ایجاد همدلی بیشتر میان برادران اهل سنت و تشیع استفاده کنیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به پیاده روی زوار امام رضا(ع)، اظهار کرد: مشقت انسان در راه رسیدن به محبوبش امری بسیار نیکوست، بنابراین از خراسان شمالی مجموعا 62 هزار نفر راهی مشهدالرضا(ع) می‌شوند.

, صبح توس,

, ,

وی با بیان اینکه زائران در قالب 48 هیئت پیش به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) پیش می‌روند، خاطرنشان کرد: از 62 هزار زائر حضرت ثامن الحجج(ع)، قریب به 11 هزار نفر در قالب زائر پیاده طی مسیر کرده و مابقی با اتوبوس، مینی بوس و ماشین های شخصی به سمت بارگاه منور امام هشتم حرکت می‌کنند.

,

 

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: یک کاروان اهل سنت در قالب طلاب، آخوند و معتمدین اهل سنت امروز از مسجد حنفیه بجنورد به مناسبت شهادت امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس می‌شوند.

,

, ,

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اربعین میان مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته و جوانان توفیق زیارت امام حسین(ع) را پیدا می‌کنند اغلب زائران سواره حضرت شمس الشموس میان سالان هستند، با این وجود غالب زائران پیاده ولایت عشق را جوانان تشکیل می‌دهند.

,

 

,

همچنین حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ ابراز کرد: تا به حال 32 کاروان به مشهد آمده اند که در هر کاروان میانگین 50 نفر حضور دارند.

, صبح توس,

, ,

وی با اشاره به اینکه در مسیر پیاده روی اربعین حسینی اهل سنت خراسان جنوبی یک موکب راه اندازی کرده بودند، خاطر نشان کرد: روز گذشته دو اتوبوس که شامل 40 مولوی و 40 نفر از عموم مردم اهل سنت هستند راهی مشهد شده اند.

,

 

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: این کاروان 80 نفره از پایانه مسافربری تا حرم امام رضا(ع) را پیاده رفته و سپس در مراسم تجمعی که آستان قدس رضوی برای مردم اهل سنت استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان تربت داده، شرکت می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه