اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان :

وجود ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی در استان کرمان/بخشش جرایم دیرکرد کتب کتابخانه های عمومی در هفته کتاب

وجود ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی در استان کرمان/بخشش جرایم دیرکرد کتب کتابخانه های عمومی در هفته کتاب
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت : در سطح استان کرمان ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۶۵ هزار مترمکعب فضای کتابخانه وجود دارد که ۳۰ باب از آن ها توسط خیرین ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد حسین زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار کرمان۱۴۰۰ در رابطه با هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت : یکی از هفته هایی که در کشور ما نامگذاری شده هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است و این هفته به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

وی گفت : امسال هم از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه بیست و پنجمین دوره هفته کتاب با شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان از روز شنبه آغاز شده است و در ابتدای آغاز هفته کتاب نیز همکاران حوزه کتاب و کتابخوانی تجدید میثاقی با آرمان های شهدا داشتند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان خاطر نشان کرد : برنامه تکریم از کتابداران و کتابخوانان در کرمان نیز در روز یکشنبه برگزار شد و علاوه بر این ها در این هفته برنامه هایی همچون دیدار با اصحاب قلم و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و نویسندگان استان، برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سراسر استان، تقدیر از کتابداران و فعالان عرصه کتاب، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان کرمانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و مقاله نویسی با هدف حضور جوانان و نوجوانان در کتابخانه‌های استان وجود دارد .

,

حسین زاده ادامه داد : در طول هفته کتاب بیش از ۵۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه ها و حدود ۳۰۰ نشست انجام شده است و از کتاب هایی که توسط ناشرین کرمانی به چاپ رسیده اند نیز رونمایی صورت گرفته است .

,

وی با بیان این که امروز کتابخانه ها علاوه بر این که مراکز فرهنگی هستند به مراکز اطلاع رسانی هم تبدیل شده اند ، عنوان کرد : در سطح استان کرمان ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۶۵ هزار مترمکعب فضای کتابخانه وجود دارد که ۳۰ باب از آن ها توسط خیرین ساخته شده است.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تشریح کرد : از ابتدای سال تا کنون بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر مراجعه به کتابخانه ها وجود داشته است و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از کتابخانه ها کتاب به امانت برده اند که این نشان از میزان علاقمندی مردم استان کرمان به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد .

,

حسین زاده با اشاره به این که بیش از ۱۳۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه ها در استان وجود دارد ، بیان کرد : در سطح استان کرمان به طور میانگین به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک باب کتابخانه عمومی و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ متر فضای کتابخانه ای وجود دارد .

,

وی افزود : امروز ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است و عضویت در همه کتابخانه های استان رایگان می باشد و مردم می تواند از این فرصت بهترین استفاده را کنند و از تاریخ ۲۰ آبان لغایت ۳۰ آبان نیز افرادی که دارای جرایم دیرکرد کتاب برگشتی به کتابخانه ها را دارند می توانند مورد بخشش قرار بگیرند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه