اخبار داغ

استاندار زنجان:

دور میز نشینی و تعریف مسئولان از هم، مشکل مردم را حل نمی کند

دور میز نشینی و تعریف مسئولان از هم، مشکل مردم را حل نمی کند
استاندار زنجان گفت: اینکه دور یک میز بشنیم و از هم تعریف کنیم کاری از پیش نمی رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی،کارگروه حقوق شهروندی و کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی مصیبت جانگذار حادثه دلخراش زلزله غرب را تسلیت گفت و اظهار داشت: شاخص های اختصاصی و عمومی مورد نظر دستگاه های اجرایی و ستاد باید مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی بر ضرورت فراگیر بودن شاخص های عمومی و اختصاصی تاکید کرد و گفت: مصرف انرژی،دارو،نان و آرد در کشور بی رویه است و 40 درصد نان دور ریخته می شود.

,

وی گفت: اینکه دور یک میز بشنیم و از هم تعریف کنیم کاری از پیش نمی رود بلکه ایرادات و ضعف ها باید بیان شود تا بررسی و رفع شود.

,

استاندار زنجان گفت: خروجی تصمیم مسئولان موجب می شود که مسکن مهر امروز دچار مشکل شود.

,

درویش امیری با اشاره به اینکه گفت و گو باید چند طرفه باشد، افزود: گفت و گوی یک طرفه نتیجه بخش نبوده و مخاطب خود را از دست می دهد.

,

استاندار زنجان ادامه داد: متهمین،مجرمین و محکومین دستگاه قضایی شهروندان نظام اسلامی هستند.

,

درویش امیری بیان داشت: ما نباید فضا را برای مجرم فراهم کنیم باید ترس و خوف در دل مجرم باشد چرا که در غیر اینصورت جرم قابل کنترل نمی شود.

,

وی افزود: اگر به کسی ظلم شده است باید این فرد احساس کند که دستگاه قضایی حقوق وی را تامین می کنند.

,

 

,

*مشکلات شهرک های اقماری مورد توجه باشد

,

 حجت الاسلام مظفری دادستان زنجان نیز در این جلسه،با بیان اینکه ایراد ضرب و جرح، توهین و فحاشی و تهدید سه جرم نخست در استان زنجان محسوب می شود، افزود:به دلیل مشکلات موجود شهرک های اقماری زنجان درخواست کلانتری ویژه را ارائه می دهند.

,

این مسئول گفت: در مبلمان شهری نیز  مشکلاتی وجود دارد که همه مراکز درمانی و اقتصادی زنجان در چهار راه سعدی تجمیع شده اند.

,

دادستان زنجان گفت: نرویم سراغ جامعه و مردم بلکه باید هر مسئول در حیطه وظایف خود  بداند که چه کاری انجام دهد تا حقوق شهروندی رعایت شود.

,

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه به دنبال حبس زدایی هستیم چرا که حبس در موضوعات مختلف راه نجات نیست،افزود: در قانون 79 قانونگذار مجازات های جایگزین را تعریف کرده است.

,

وی افزود: وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اقتضا می کند که اجازه ندهیم کسی حبس شود.

,

این مسئول بیان داشت: مجازات های جایگزین حبس،فرصتی برای دستگاه های اجرایی است تا نیازهای خود را برطرف کنند.

,

دادستان زنجان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید اعلام نیاز کنند تا در صدور رای حبس این موضوع مورد توجه باشد.

,

 

,

*صدا و سیما امکان صیانت از حقوق شهروندی را فراهم کرده است

,

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این جلسه اظهار داشت:وجود شبکه 24 ساعته تلویزیونی، شبکه رادیویی و پنج بخش خبری امکان صیانت از حقوق شهروندی را تامین کرده است.

,

صفری ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی در خصوص حقوق شهروندی باید بین حق و تکلیف معادله منطقی برقرار شود.

,

وی با بیان اینکه در چارچوب تعریف شده در شکل سازمانی این حقوق منطبق بر شرع مقدس،گفتمان امام خمینی (ره)،مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی است،افزود:بیش از 110 ساعت برنامه در صدا و سیمای مرکز زنجان به بحث حقوق شهروندی اختصاص یافته است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار داشت: انتظار مردم از رسانه ملی نیز باید مورد توجه باشد.

,

قزلباش، یکی از نقاط مغفول مانده در بحث حقوق شهروندی را انتظارات مردم از صدا و سیما عنوان کرد و گفت: سیاستگذاران باید رویکرد خود را در  زمینه حقوق شهروندی مشخص کنند.

,

وی تقویت نقاط قوت حقوق شهروندی را ضروری دانست و گفت: بخش مغفول مانده از انتظارات مردم باید به مرور مورد توجه قرار گیرد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اشهار داشت: منشور حقوق شهروندی بر اساس نیاز سنجی و برآورد بوده است که این منشور

,

حجت الاسلام صفی یاری، خاطرنشان کرد: حقوق کار، بهداشت، فرهنگ و امنیت اخلاقی برگرفته از منشور ریاست جمهوری است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه