اخبار داغ

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

26 میلیون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی/ 8 نفر از هر 10 نفر مبتلا به دیابت نوع2، چاق هستند

26 میلیون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی/ 8 نفر از هر 10 نفر مبتلا به دیابت نوع2، چاق هستند
مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری دیابت است و درحال حاضر۴۸ درصد جامعه( ۲۶ میلیون نفر )در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جعفر صادقی در گفت‌وگو با صبح توس، به  راههای پیشگیری از دیابت نوع دو اشاره کرد و گفت: چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری دیابت است و درحال حاضر۴۸ درصد جامعه( ۲۶ میلیون نفر )در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از هر ۱۰نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ معمولاً هشت نفر چاق هستند و نیاز به کاهش وزن دارند، بنابراین فرد مبتلا به دیابت باید همیشه وزن خود را در حد طبیعی نگه دارد.

,

 

,

وی با اشاره به این نکته که تحقیقات نشان داده خطر ابتلا به دیابت در افرادی که به طور منظم ورزش می کنند( ۴ ساعت در هفته وتقریباً ۲۵ دقیقه در روز ) تا ۸۰ درصد کاهش می یابد، تصریح کرد: ورزش باعث می شود تا بدن از هورمون انسولین به نحو بهتر و کارآمدتری استفاده کند و به این ترتیب تعداد گیرنده های انسولین روی سلول ها را افزایش می دهد.

,

 

,

صادقی بزرگترین عامل ابتلا به دیابت نوع ۲ کم تحرکی است دانست و افزود: بعضی از گروه‌ها از جمله کارمندان پشت میزنشین و زنان خانه دار به علت کار کردن درمنزل با استفاده از وسایل برقی و کمتر شرکت کردن در فعالیت‌های اجتماعی، بیشتر در معرض خطر مبتلا به دیابت قرار دارند.

,

 

,

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری ها معاونت بهداشت با اشاره به ضرورت تغذیه سالم ومناسب و پرهیز از مصرف غذاهای فست فود تاکید کرد: فست فودها به طور معمول حاوی چربی های مضر و کربوهیدرات های تصفیه شده هستند، این موضوع باعث می شود حتی چنانچه این غذاها باعث اضافه وزن نشوند، بازهم خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند.

,

 

,

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو مصرف سبزی ومیوه را مهم خواند و ابراز داشت: مواد آنتی اکسیدان موجود در سبزی ها در پیشگیری از دیابت نقش دارند. 

,


صادقی  در ضمن توصیه به مصرف غلات سبوس دار گفت: مصرف غلات وزن بدن را کاهش می دهد و قند خون را ثابت نگه می دارد.

,
,

 

,

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: مصرف غلات سبوس دار میزان بروز سرطان سینه، دیابت نوع دو، فشارخون بالا و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه