اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان مطرح کرد

سرانه فضای کتابخانه ای در آشخانه 2 مترمربع بیشتر از استاندارد جهانی

سرانه فضای کتابخانه ای در آشخانه 2 مترمربع بیشتر از استاندارد جهانی
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان سرانه فضای کتابخانه در شهر آشخانه، 10 متر مربع برای هر 100 نفر است که در مقابل استاندارد 8 مترمربع برای 100 نفر، با توجه به جمعیت 21 هزار نفری شهر آشخانه آمار مطلوبی است، ولیکن بی رغبتی به مطالعه در خانواده ها فراگیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، مجید شاکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان در گفتگوی با خبرنگار ما گفت: سرانه فضای کتابخانه در شهر آشخانه، 10 متر مربع برای هر 100 نفر است که در مقابل استاندارد 8 مترمربع برای 100 نفر، با توجه به جمعیت 21 هزار نفری شهر آشخانه آمار مطلوب  قابل توجهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

شاکری از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی کتابخانه عمومی شهید بهشتی در شهر آشخانه خبر داد و گفت: درحالی که کتابخانه عمومی شهید بهشتی در مکان غیر رسمی خود فعالیت می نماید، در دهه فجر سال جاری، اولین کتابخانه عمومی به مساحت 2200 مترمربع با اعتباری حدود بر 5 میلیارد تومان افتتاح می شود.

, .,

وی هم چنین عنوان کرد: کتابخانه روستاهای کشانک، محمد آباد، قره مصلی، زرد و بهکده رضوی نیز با متراژ 120 متر مربع تامین اعتبار شده اند و طی سال های آینده احداث و به بهره برداری خواهند رسید.

, .,

شاکری با اشاره به میزان بودجه های تخصیصی به این پروژه، خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده است، که مضاف بر این 2 میلیارد تومان نیز از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین اعتبار شده است.

,

وی تصریح کرد: خوشبختانه یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی 2 برابر شدن زیر ساخت های کتابخانه در سطح استان بوده است که شهرستان ما نیز از این سفر پر خیر و برکت بهره مند شده است.

,

شاکری با بیان این که سایر کتابخانه های شهری شهرستان مانه و سملقان نیز در دست ساخت و در ردیف پروژه قرار دارند، بیان کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی شهرهای قاضی، پیش قلعه و آوا نیز در ردیف پروژه قرار گرفته اند و در سال های 96 و 97 احداث خواهند شد.

, .,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یکی از دلایل اصلی مطالعه کم کتاب در جامعه را نداشتن فرهنگ مطالعه دانست و گفت: عدم نفوذ کتاب در خانواده ها دلیل اصلی بی رونقی کتابخوانی است، فرهنگ مطالعه از خانواده ها و شخص پدر و مادر شروع‌می شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه