اخبار داغ

رییس شورای شهر کاشمر:

راه مقابله با خسارت‌های مالی و جانی زلزله سپردن ساخت و ساز به افراد متخصص است

راه مقابله با خسارت‌های مالی و جانی زلزله سپردن ساخت و ساز به افراد متخصص است
رییس شورای شهر کاشمر بر لزوم سپردن امر ساخت و ساز در کشور به افراد متخصص همراه با رعایت مقررات ملی ساختمان تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمد خباززاده امروز در جلسه شورای شهر کاشمر اظهار داشت: کشور ما در غم و اندوه رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بود که حادثه غمبار قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنانمان در زلزله غرب کشور و به ویژه کرمانشاه بر غم و اندوه مردم ایران افزود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: حوادث طبیعی همواره وجود داشته و مواردی مانند زلزله قابل پیش‌بینی نیست و لذا مردم باید تلاش کنند که بر اساس سنت‌های الهی زندگی کنند در غیر این صورت باید خسارت‌ها و آسیب‌ها را متحمل شویم.

,

 

,

رییس شورای شهر کاشمر تصریح کرد: زلزله از حوادثی است که در کشور ما زیاد به وقوع می‌پیوندند و تقریباً هر 10 سال شاهد یک زلزله مصیبت‌بار در کشور هستیم که باعث ویران شدن بسیاری از شهرهای ما می‌شود.

,

 

,

وی افزود: ما در کمربند زلزله هیمالیا به آلپ هستیم و لذا کشور ما زلزله‌خیز است و قسمت اعظم کشور ما در پهنه زلزله با خطر بالا قرار گرفته و چاره‌ای نیست جز آنکه ساختمان‌ها را با مقررات ملی ساختمان و بر اساس استانداردهای لازم بنا کنیم تا این مشکلات به وجود نیاید.

,

 

,

خباززاده خاطرنشان کرد: هم اکنون قوانین و مقررات لازم تدوین شده است و نیروی متخصص هم تربیت شده و تحصیل کرده‌اند و لذا باید بستر ساختمان سازی در کشور به گونه‌ای آماده شود تا شاهد اجرای درست قوانین ساختمان باشیم.

,

 

,

رییس شورای شهر کاشمر تأکید کرد: ساخت و ساز مسکن در کشور باید به دست کسانی باشد که در این موضوع دارای تخصص و تعهد کافی باشند و البته باید تأکید کنیم اگر کسی که ادعای تعهد دارد در کاری که تخصص آن را ندارد وارد می‌شود به گفته شهید چمران، حتماً فرد بی تعهدی می‌باشد.

,

 

,

وی ادامه داد: در مقررات ملی ساختمان هم عنوان شده است که ساخت و ساز باید به دست افراد دارای صلاحیت انجام شود ضمن اینکه قانون هم این را پیش‌بینی کرده است که ساخت‌ و سازهای مسکونی و اداری باید توسط افراد دارای صلاحیت باشند.

,

 

,

خباززاده گفت: امیدواریم این بستر توسط شهرداری و با همکاری نظام مهندسی فراهم شود که تمامی ساختمان‌سازی‌ها به سمت رعایت قوانین و مقررات و استانداردها باشد تا در هنگام وقوع زمین لرزه شاهد قربانی شدن هموطنان خود نباشیم.

,

 

,

وی با تشکر از مردم کاشمر که برای کمک به زلزله زدگان به صحنه آمده‌اند اظهار داشت: جمعی از جامعه پزشکی شهرستان در حال ثبت نام برای اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند و لذا جا دارد از همه کسانی که در کمک به هموطنان آسیب‌دیده تلاش ‌می‌کنند به ویژه اصناف و بازاریان و جمعیت هلال احمر شهرستان تقدیر و تشکر کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه