اخبار داغ

دستگیری دو نفر از صیادان پرندگان شکاری در شهرستان گرمه

دستگیری دو نفر از صیادان پرندگان شکاری در شهرستان گرمه
طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه 2نفر از صیادان پرندگان شکاری که اهل شهر شیراز بودند دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایگاه خبری گرمه، احمد صفرزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان  گرمه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این شکارچیان که به قصد صید پرندگان شکاری حمایت شده از جمله شاهین، بالابان و بحری به این استان سفر کرده بودند طی یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: انواع ادوات و وسایل مخصوص صید پرندگان شکاری، دوربین های چشمی ،پرندگان طعمه و ...کشف و یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو توقیف گردید.

,

 صفرزاده افزود وجود پرندگان نادر و حمایت شده در طبیعت بکر شهرستان گرمه و استان خراسان شمالی هر ساله در فصل پاییز صیادان جنوب کشور را به این منطقه می کشاند تا باصید این پرندگان و فروش آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس سود های ده ها میلیون تومانی عایدشان بشود.

,

وی از همشهریان عزیز خواست از همکاری با این افراد خودداری نموده و پرندگان آسمان شهرمان را به بهای ناچیز نفروشیم و از خروج این این موجودات زیبا به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

,

صفرزاده گفت بهای خسارت پرندگان شکاری حمایت شده بر حسب نوع گونه  بین 20تا 100میلیون تومان می باشد.

,

لازم به یاد آوری میباشد بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون میباشد .کشور ما نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری ، متعهد گردیده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری نموده ودر حفاظت آنها بکوشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه