اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خبر داد؛

مراجعه ۶۶۹ نفر از مردم استان مرکزی برای اهدای خون به زلزله‌زدگان کرمانشاه

مراجعه ۶۶۹ نفر از مردم استان مرکزی برای اهدای خون به زلزله‌زدگان کرمانشاه
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از مراجعه ۶۶۹ نفر برای اهدای خون و تامین نیازهای خونی زلزله زدگان غرب کشور از جمله کرمانشاه در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اراک امروز؛ با بیان اینکه  در دو روز اخیر ۶۶۹ نفر برای اهدای خون برای تامین فراورده های خونی هموطنان مناطق زلزله زده به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند گفت: از این میزان ۴۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

مهدویانی اظهار کرد: از مجموعه اهدا کنندگان خون ۴۰۹ نفر آقا و ۹۰ نفر خانم بوده اند که اهدای خون خانم ها در این دو روز چشم گیر بوده است.

,

وی ادامه داد: از مجموعه اهداکنندگان خون در این دو روز ۱۷۰ نفر برای اولین بار، ۱۴۴ نفر افراد با سابقه اهدای خون و ۱۸۵ نفر از اهدا کنندگان مستمر خون خود را اهدا کردند.

,

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: از مجموع ۴۹۹ نفری که موفق به اهدای خون شدند تعدادی دارای گروه خونی o- بودند و خوشبختانه با توجه به اعلام سازمان انتقال خون کشور نیاز به گروه خونی o-  برای حادثه دیدگان زلزله تامین شده است.

,

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه به دلیل مراجعات بالای هم استانی ها برای اهدا خون تعداد یک هزار و ۱۵۸ از افراد نام نویسی شده اند تا در موارد نیاز با مراجعه به پایگاه های انتقال خون استان خونشان را اهدا کنند.

,

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم به اطلاعیه های این سازمان برای کمک رسانی و تامین فرآورده های خونی توجه داشته باشند.

,

سازمان انتقال خون در استان مرکزی دارای هشت پایگاه خونگیری در اراک، محلات، دلیجان، ساوه، تفرش و آشتیان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه