اخبار داغ

ذغالسنگی ها از مسئولین چه می خواهند؛

اعتراضات پیوسته از کارخانه ذغال شویی تا معادن اصلی و هشونی

اعتراضات پیوسته از کارخانه ذغال شویی تا معادن اصلی و هشونی
از ابتدای هفته جاری مرتب اخباری مبنی بر اعتراضات گسترده کارگران کرمان در عرصه ذغال سنگ از استخراج تا ذغالشویی به گوش می رسد صدای همه این اعتراضات گویای یک در خواست است :کارگران از مسئولان می خواهند که جلوی واگذاری معادن به پیمانکار گرفته شود و اعلام کردند که اگر جوابی به درخواست آنها داده نشود، اعتصابشان ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کارگران کرمان از ابتدای هفته جاری اخباری مبنی بر اعتراضات گسترده کارگران کرمان در عرصه ذغال سنگ از استخراج تا ذغالشویی به گوش می رسد صدای همه این اعتراضات گویای یک در خواست است :کارگران از مسئولان می خواهند که جلوی واگذاری معادن به پیمانکار گرفته شود و اعلام کردند که اگر جوابی به درخواست آنها داده نشود، اعتصابشان ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارگران کرمان ,

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ذغالشویی زرند 

,

کارگران کارخانه ذغال شویی کرمان که چندی است بیمه درمانی آنها دچار مشکلاتی شده با تجمع در مقابل درب ورودی کارخانه به این وضعیت نابسامان معترض شدند .

,

 

, ,

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قطران بابت پرداخت نشدن بیمه تامین اجتماعی و رعایت نشدن عرف کارگاه

,

تجمع اعتراض‌آمیز کارکنان کارخانه قطران زرند،  حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان کارخانه کک و پالایش قطران شهرستان زرند، در محوطه ورودی این کارخانه تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

,

این کارگران به عدم تمدید دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی خود معترض شده و کار را تعطیل کردند.

,

این د رحالی بود که : اکبر قلی‌زاده رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان زرند عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما را دلیل تمدید نکردن دفترچه‌های کارکنان عنوان کرده  و اظهار داشته بود : تا زمان پرداخت بدهی قانون به ما اجازه تمدید دفترچه های درمانی را نمی‌دهد.

,

در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در  کارخانه قطران زرند مشغول به کار هستند.

,

 

,

در ادامه اعتصاب کارگران زغالشویی زرند در مقابل فرمانداری این شهرستان را مشاهده کردیم که درپی عدم پرداخت مطالبات ،  بیمه ، واگذاری شرکت به خصوصی سازی  و ایجاد مشکلات عدیده برای کارکنان بود و  درخواست رسیدگی به این مشکل را  از فرمانداری  این شهرستان طلب کردند .

,

 

,

این تجمعات ادامه دار به تجمع اعتراض آمیز کارگران  معادن زغالسنگ زرند و کوهبنان در مقابل  استانداری شهر کرمان رسید 

,

, ,

کارگران معادن اصلی و هشونی کار خود را تعطیل کرده و با اعتصاب جلوی استانداری، اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند ، به گفته این کارگران مسئولان شرکت ذغال سنگ کرمان ،  قصد واگذاری  معادن این شرکت را به پیمانکار ان و بخش خصوصی  دارند لذا اینن امر برای کارگران قابل تحمل نیست زیرا طبق تجربیات کارگران پیمانکاران بخش خصوصی تنها به دنبال منافع خود از معادن هستند و حق و حقوق کارگر را پایمال می کنند و قبلا هم معادن اینگونه اداره می شدند لذا کارگران قصد تجربه  دوباره کار با پیمانکاران  بخش خصوص را ندارند.

,

اما این که چرا تامین اجتماعی از شرکتی که روزی تحت  عنوان  وصول یک بدهی به وی وگذار شده است استقبال نمی کند و قصد به مزایده گذاشتن دوباره آن را دارد برای ما هم سئوال است اما همه مسئولان باید توجه نماید که کارگران ملعبه دست مدیران نیستند بلکه اینان تنها از راه همین معادن با هزینه ها ی کم  و بی مهری های فراوان  شما مدیران استان ارتزاق می کنند،  لذا باید مسئولان استان دست در دست هم داده و منابع استان را برای رفاه حال همین مردم خرج کنند نه به عنوان مالیات به خزانه واریز نمایند .

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه