اخبار داغ

گلایه مردم از خدمات بیمارستان‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی/ کمبود 14 نیروی متخصص در خراسان‌جنوبی و عدم تامین نیرو از سوی وزارت بهداشت

گلایه مردم از خدمات بیمارستان‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی/ کمبود 14 نیروی متخصص در خراسان‌جنوبی و عدم تامین نیرو از سوی وزارت بهداشت
مردم از خدمات بیمارستان های تامین اجتماعی خراسان جنوبی گلایه داشتند که طبق مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی قول تامین نیروی متخصص را تا پایان امسال داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیمارستان شهید دکتر رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند از جمله بیمارستان های مرکز استان هستند که به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

 

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

 

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

 

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

 

انتهای پیام/

,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

 

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

 

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

 

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

 

انتهای پیام/

,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

 

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

 

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

 

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

 

انتهای پیام/

,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

 

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

 

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

 

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

 

انتهای پیام/

,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

 

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

 

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

 

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

 

انتهای پیام/

,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

 

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

 

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

 

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

 

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

 

انتهای پیام/

,

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی، ١١٤ هزار و ١٧٥ نفر هستند که مجموع بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی بیش از ٣٤٦ هزار و ٤٣٢ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

,

٤٥ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، ١٤ هزار و ٦٠٧ نفر هستند.

,

در حالی حدود نیمی از جمعیت خراسان‌جنوبی بیمه تامین اجتماعی هستند اما بسیاری از بیماران از نحوه خدمات دهی در بیمارستان های تامین اجتماعی گلایه دارند.

,

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن اعتراض به سیستم نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: متاسفانه باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای پزشکان متخصص کنیم اما زمانی که در بیمارستان حضور پیدا می کنیم خبری از حضور متخصص نیست.

,

وی ادامه داد: شب قبل از حضورم در درمانگاه بیمارستان، نوبت برای مامایی گرفتم تا با ارجاع ماما بتوانم توسط دکتر متخصص ویزیت شوم اما متاسفانه زمانی که در درمانگاه حضور یافتم خبری از حضور دکتر نبود و بعد از سه ساعت انتظار اعلام کردند متخصص امروز حضور ندارد.

,

وی بیان کرد: متاسفانه از طریق سیستم نوبت دهی نمی توانیم برای دکتر متخصص زنان نوبت بگیریم و باید اول به ماما مراجعه کرده و بعد به دکتر ارجاع داده شویم که این سبب شده تا با پرشدن ظرفیت دکتر نتوانیم از حضور دکتر متخصص بهره مند شویم.

,

وی تصریح کرد: برنامه خاص و منظمی برای حضور دکتر در درمانگاه وجود ندارد و همیشه باید با یک معطلی سه ساعته به دکتر مراجعه کنیم.

,

وی اظهارکرد: باید زمان زیادی را صرف گرفتن نوبت برای دکتر متخصص کنیم و شاید بعد از 300، 400 بار تماس، سیستم نوبت دهی این بیمارستان از حالت مشغول بودن خارج شود.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر سونوگرافی ها در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انجام نمی شود، گفت: بیماران بستری شده در این بیمارستان باید با هزینه شخصی خودشان و با لباس بیمار در مراکز خصوصی سونوگرافی حضور داشته باشند.

,

بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از سال 94 راه اندازی شده و اکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است که از سال 95 با 160 تخت در هر بخش فعالیت می کند.

,

گرمرودی نژاد رستمی، مدیرعامل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند گفت: بیش از 51 درصد از بیمه شدگان و جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

,

وی ادامه داد: جمعیت بسیار بالایی بیش از 350 هزار نفر هستند نیاز به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل برای ارائه خدمات بیشتر بود.

,

وی گفت: با توجه به اینکه پزشکی که بتواند خارج از سیستم دانشگاهی فعالیت داشته باشد نداریم برخی از امکانات این بیمارستان دست نخورده باقی مانده است..

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم چندی پیش گفته بود: معاونت درمان تامین اجتماعی بر روی آنها فشار است که می خواهند وظایف بر دوش بقیه بیندازند؛ هر کس هر بیمارستانی را راه اندازی می کند نیروی متخصص آن را باید خودش تامین کند.

,

وی ادامه داد: بیمارستان های زیرمجموعه تامین اجتماعی خواسته هایشان را به سازمان تامین اجتماعی کشور ارجاع می دهند و این سازمان با تعاملی که با وزارت بهداشت انجام می دهند سهمیه را بتوانند از وزارت بهداشت بگیرند بین بیمارستان های خود توزیع می کنند.

,


زنگویی نیا، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند نیز گفت: دستگاه هایی از قبیل دستگاه فیکو در این بیمارستان حدود 200 میلیون تومان تهیه شده که میکروسکوپ چشمی است قیمت در حال حاضر آن 300 میلیون تومان است که بلا استفاده است.

, ,
,

وی اضافه کرد: هم چنین ست های ابزار برای عمل های تخصصی مغز و اعصاب است برای این ها 400 میلیون تومان هزینه شده است که به دلیل عدم وجود جراح استفاده نمی شود.

,

فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با وجود اینکه تعداد خطوط تلفن را زیاد کردیم به علت تقاضای بیش از حد بیمه شدگان در همان ابتدا در برخی رشته ها نوبت های بیماران به اتمام می رسد.

,

وی خاطرنشان کرد: الان که در فصل پیک بیماری ها است همه به واسطه خدمات رایگان به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند که هر دو بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان علاوه بر نوبت تلفنی، نوبت حضوری هم برای دکتر عمومی می دهند اما مشکل برای دکتر متخصص است.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآورشد: طبق دستور سازمان قرار است امسال نظام ارجاع در بیمارستان های تامین اجتماعی پیاده سازی شود در قالب این نظام بیمارانی که شرایطشان ایجاب می کند و ضروری هستند به متخصص ارجاع داده می شوند و بیمارانی که ضورتی ندارند توسط پزشکان درمانگاه کار درمان آنها پیگیری می شود.

,

 

,

فیروزی اظهارکرد: تریاژ برنامه قانونی است که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و طبق این برنامه کلیه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت بررسی در اورژانس از جهت اهمیت امر و رسیدگی به بیماری قرار می گیرند و از این حیث از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بیمارانی که خیلی سریع نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند در فرم ها مشخص شده و مورد بررسی سریع قرار می گیرند.

,

وی خاطرنشان کرد: تریاژ برنامه زمان بندی شده است و باید پیاده سازی شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و بیماران بدحال در بین بیماران سرپای گم نمی شوند و به بیماری انها به دقت و به موقع رسیدگی می شود که دسترسی به پزشکان خاص امکان پذیر خواهد بود.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: نظام ارجاع بیماران تا پایان امسال در بیمارستان های استان پیاده سازی می شود.

,

فیروزی بیان کرد: نوبت دهی اینترنی قرار است به زودی در بیمارستان های مرکز استان راه اندازی شود که از این طریق حجم تماس ها با شماره های بیمارستان و مراجعات حضوری کاهش می یابد.

,

وی از فراهم شدن امکان تریاژ در بیمارستان های تامین اجتماعی خبرداد و اضافه کرد: طبق این، امکان غربالگری بیماران فراهم می شود و بعد از مراجعه به بیمارستان کنترل می شوند و نیازی به نوبت تلفنی نیست.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق مسیرهای مختلف نوبت دهی از قبیل تلفنی، حضوری تریاژ و اینترنتی در اینده نزدیک خواهد توانست تقاضای بیماران برای دکترها را پوشش دهد و بتوانیم تا آخر سال جاری نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

,

فیروزی افزود: اعتراضات به پزشکان متخصص خاصی بوده که برای آنها درخواست بیشتری است به طوری که حتی برخی بیماران که ضرورتی به ویزیت متخصص ندارند به متخصصین مراجعه می کنند.

,

, ,

وی با بیان این‌که سیستم نوبت دهی خطوط تلفن در حال بازنگری کلی است، گفت: 13، 14 خط در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نوبت به بیماران می دهد یک خط به عنوان خط اصلی و سایر خطوط زیر مجموعه است؛ نوبت‌هایی که بیشتر برای آنها تقاضا است در همان لحظه اول پر می شود.

,

 

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هر روز 16، 17 متخصص صبح و عصر نیز پزشکان مختلف در درمانگاه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند حضور دارند.

,

فیروزی در پاسخ به اینکه متاسفانه گاهی علی رغم نوبت گرفتن، پزشک در درمانگاه حضور ندارد، گفت: این موارد خاص است و تنها در زمانی اتفاق می افتد که برای پزشک حادثه ای رخ داده و یا برای نجات بیماری در اتاق عمل درگیر باشد و باید کار بیماران توسط پزشک دیگری انجام شود.

,

وی در خصوص انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و حضور بیماران در مراکز خصوصی سونوگرافی، بیان کرد: جذب متخصص و رادیولوژی سخت است وزارت بهداشت هم طبق قانون باید 10 درصد از متخصصین فارغ التحصیل خود را در اختیار سازمان قرار بدهد تا این لحظه هنوز نیروی مورد نیاز ما در واحدهای درمانی سازمان در برخی رشته ها از سوی وزارت بهداشت طبق قانون و ضابطه تامین نشده است.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود عمل کند، افزود: 10 درصد که در قانون 5 ساله ششم مجلس مصوبه دارد و باید به سازمان تامین اجتماعی داده شود را در اختیار ما قرار بدهند تا مشکل ما در مناطق محروم حل شود.

,

فیروزی اظهارکرد: رشته های مختلفی از قبیل رادیولوژی، جراحی، داخلی، قلب، اطفال کمبود داریم وپیگیر هستیم وزارت بهداشت متخصص لازم را جذب کند.

,

وی بیان کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، شخص رئیس سازمان ومعاونت درمان سازمان پیگیر هستند وبراساس این پیگیری ها قانون در مجلس تصویب شده امسال سال اول اجرای ان است که ان شاء الله با این قانون مشکل کمبود نیرو حل شود.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هنوز توزیع نیروهای طرحی متخصص پایان نیافته است و هنوز این ها توزیع می شود اما بخشی از آنها برای دانشگاه مشخص است که امیدواریم سهم سازمان هم مشخص شده و سهم خراسان جنوبی نیز داده شود.

,

فیروزی خاطرنشان کرد: برای نیروهای آزاد نیاز به مجوز وزارت بهداشت و همکاری آنها نداریم اما مشکل این است بعد از طرح تحول نظام سلامت نیروی متخصص آزاد کم داریم که اکثر نیروهای متخصص تمام وقت شده اند و حق فعالیت در سایر بیمارستان های دانشگاهی را ندارند.

,

 

,

وی با بیان اینکه امید ما این است از طریق توزیع نیروهای طرحی بتوانیم کمبود نیرو در بیمارستان های تامین اجتماعی استان را جبران کنیم، گفت: ما در کل خراسان‌جنوبی 14 متخصص لازم داریم که تعدادی از این ها برای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و تعدادی برای بیمارستان شهید رحیمی، درمانگاه های تخصصی سطح استان لازم هستند.

,

 

,

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان و دودرمانگاه تخصصی در نهبندان و فردوس که بخاطر کمبود متخصص سرویس عمومی این درمانگاه ها فعال است و یک پلی کلینیک در حال ساخت در طبس داریم.

,

 

,

فیروزی بیان کرد: تخت های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) پر است اما از جهت تنوع رشته کمبود داریم؛ ضریب اشغال بیمارستان بالا و خوب است که امیدواریم با جبران کمبود نیرو بتوانیم از ظرفیت های بیشتر این بیمارستان بتوان بهره گرفت و خدمات کمی وکیفی بهتری ارائه  داد.

,

 

,

وی تاکید کرد: اگر برنامه توزیع نیروها و قانون پنج ساله ششم مشکلات حل می شود تا پایان امسال کمبود نیروهای متخصص در استان تعیین تکلیف می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه