اخبار داغ

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر:

زنگ خطر تعطیلی مرکز آموزش عالی کاشمر به صدا درآمده است

زنگ خطر تعطیلی مرکز آموزش عالی کاشمر به صدا درآمده است
رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با هشدار نسبت به احتمال تعطیل شدن مرکز آموزش عالی کاشمر خواستار اقدام سریع مسئولان شهرستان برای اختصاص زمین مورد نیاز احداث دانشگاه دولتی در کاشمر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمد شبانی امروز در جلسه شورای شهر کاشمر اظهار داشت: مرکز آموزش عالی کاشمر در سال 1390 با رشته مهندسی آب و با پذیرش 35 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد که در آن زمان مسئولان وقت شهرستان کاشمر قول اختصاص زمین به این مرکز برای ارتقاء به دانشگاه به مساحت 100 هکتار را دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های انجام شده هم‌ اکنون این مرکز دارای شش رشته و حدود 600 دانشجو است که با دانشجویانی که از ترم بهمن وارد مرکز خواهند شد تعداد دانشجویان ما به 750 نفر خواهد رسید.

,

 

,

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با بیان اینکه این مرکز پس از چند جابجایی هم اکنون در ساختمانی متعلق به فرمانداری کاشمر مستقر است گفت: ساختمان فعلی با تمام ظرفیت در حال استفاده است به گونه‌ای که ما امکان هیچ گونه گسترش و افزایش رشته‌‌ها و سایر فعالیت‌ها را نداریم به عنوان مثال به دلیل کمبود فضای تدریس هم اکنون تا ساعت هشت شب و حتی روزهای پنج‌شنبه که دانشگاه‌ها تعطیل هستند هم کلاس برگزار می‌کنیم.

,

 

,

شبانی خاطرنشان کرد: هم اکنون مشکل اصلی مرکز آموزش عالی کاشمر در اختیار نداشتن زمین برای احداث است و علی‌رغم آنکه در زمان کسب مجوز این مرکز، فرمانداری شهرستان تعهد داده بود که 100 هکتار زمین را برای دانشگاه کاشمر در نظر بگیرد ولی بعد از چندین سال پیگیری و علی‌رغم آن‌که سه بار به دلایل مختلف مکان‌ این زمین را تغییر دادند در نهایت سال گذشته زمین مرکز آموزش عالی در انتهای بلوار تعاون کاشمر در نظر گرفته شد ضمن اینکه 100 هکتار هم به 45 هکتار تقلیل پیدا کرد.

,

 

,

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته کلنگ احداث این مرکز را در زمین مذکور به زمین زدیم و همان‌جا اعلام کردیم که آماده هستیم با واگذاری قطعی زمین، عملیات عمرانی را شروع کنیم؛ اما حدود یک ماه پیش که برای طی مراحل واگذاری به همراه مسئولان شهرستان به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کردیم از ما خواستند که فقط 10 هکتار را تحویل بگیریم در صورتی که 10 هکتار زمین برای احداث دانشگاه بسیار کم و امکان پیشرفت آن وجود نخواهد داشت؛ چراکه در این مجموعه باید خوابگاه، مجموعه ورزشی، سلف سرویس، فضای سبز، دانشکده و غیره در نظر گرفته شود.

,

 

,

شبانی گفت: برای احداث دانشگاه باید یک افق بلندمدت را دید و حتی نباید به افق 1404 اکتفا کرد به ویژه برای دانشگاه دولتی باید فضای کافی در نظر گرفته شود چرا که هم اکنون دانشگاه آزاد کاشمر حدود 22 هکتار مساحت دارد و آن وقت اختصاص فقط 10 هکتار برای دانشگاه دولتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

,

 

,

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با هشدار نسبت به احتمال لغو مجوز این مرکز از سوی وزارت علوم تصریح کرد: هم اکنون برخی مسئولان بالادستی معتقد هستند که اختصاص سهمیه مرکز آموزش عالی و یا دانشگاه به برخی شهرستان‌ها در سال 90 کار اشتباهی بوده است و لذا حدود سه هفته پیش به ما اعلام کردند که قرار است اختیار مرکز آموزش عالی کاشمر به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار شود.

,

 

,

وی ادامه داد: هم اکنون منتظر تصمیم و نظر وزیر جدید علوم هستیم اما اگر اختیار مرکز کاشمر به دانشگاه فردوسی واگذار شود به معنی تعطیلی تدریجی مرکز آموزش عالی کاشمر خواهد بود چرا که به تدریج ظرفیت پذیرش به صفر خواهد رسید و امتیاز آن از دست خواهد رفت و باید گفت عامل اصلی که باعث شده است ما به این نقطه برسیم نداشتن مالکیت برای زمین است.

,

 

,

شبانی خاطرنشان کرد: علی‌رغم قول‌هایی که در چند سال گذشته داده شده است و علی‌رغم پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم اما هنوز نتوانسته‌ایم زمین مورد نیاز این مرکز را فراهم کنیم در صورتی که به عنوان مثال در شهرستان گناباد که همزمان با ما شروع کردند 50 هکتار زمین گرفته و ساخت و ساز کرده‌اند ولی ما در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌ایم و این باعث شرمندگی برای همه ماست.

,

 

,

وی گفت: اینکه ما یک زمین 10 هکتاری برای دانشگاه دولتی در نظر بگیریم برای ما باعث خجالت است و آیندگان، ما را محکوم خواهند کرد ضمن اینکه اگر 50 تا 100 هکتار زمین به مرکز آموزش عالی اختصاص پیدا کند با بودجه‌های عمرانی خوبی که وزارت علوم اختصاص می‌دهد شاهد ساخت و ساز و ایجاد اشتغال برای فرزندان همین شهر خواهیم بود چرا که دانشگاه باعث آبرو و متعلق به مردم همین شهرستان است.

,

 

,

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر تأکید کرد: هم اکنون 90 درصد دانشجوهای ما غیر کاشمری هستند و حضور این دانشجویان در شهرستان باعث ایجاد اشتغال و سرازیر شدن درآمد به کاشمر می‌شود لذا اکنون که زنگ خطر تعطیلی این مرکز به صدا درآمده است باید همه همت کنیم و یک زمین مناسب به اندازه‌ای که در آینده هم قابل توسعه باشد برای این مرکز در نظر گرفته شود.

,

 

,

شبانی گفت: هم اکنون 120 استاد و 30 کارمند در مرکز آموزش عالی کاشمر مشغول به کار هستند.

,

 

,

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر ضمن بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود بر لزوم پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و جلوگیری از تعطیلی مرکز آموزش عالی این شهرستان تأکید کردند و مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار و راهکارهای ممکن برای تخصیص زمین به این مرکز بررسی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه