اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:

«مرگ بر آمریکا»یک فرهنگ است/ اعتقادات ما دژی محکم در برابر ترفندهای دشمن است

«مرگ بر آمریکا»یک فرهنگ است/ اعتقادات ما دژی محکم در برابر ترفندهای دشمن است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ازبد عهدی های آمریکا و جریان سعد حریری در عربستان را توطئه علیه کشور ایران دانست و گفت: شروع این توطئه از آنجاست همانطور که شروع داعش ازآنجا بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان  در جلسه شورای  فرهنگی شهرستان رابر ضمن عرض تسلیت ایام آخر ماه صفر،رحلت پیامبر (ص)،  شهادت  کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج (ع)گفت: ما خاطرات زیادی از مردم  شهرستان را چه  در سالهای اول انقلاب  و بعد از آن داریم، مردم و جوانان رابر جزو نیروهای خط  شکن و ولایی و کارآمد جنگ بودند و سرآمد آنها حاج  قاسم سلیمانی که مایه افتخار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

وی افزود: مردم رابر بعد از دوران دفاع  مقدس هم، مردمی نجیب، ولایی، انقلابی و سخت کوش حتی در بسیاری از  صحنه ها در سخت ترین شرایط و ناملایمات حضور داشتند،  خدا به همه ما توفیق خدمت دهد.

,

مهدی صدفی با بیان اینکه درهر جامعه و کشوری روزهایی به عنوان روزهای ماندگار و تاریخی با نگاه و تفکر خودشان ثبت و ضبط می کنند عنوان کرد: در  نظام جمهوری اسلامی یک  نگاه اعتقادی در مناسبت  های ملی و مذهبی علاوه بر نگاه ملی همه جوامع وجود دارد که دشمن این اعتقادات را هدف قرار داده است.

,

وی افزود: ریشه و منشأبسیاری از مناسبت ها برگرفته از اصول و اعتقادات این کشور و ملت است. این نگاه اعتقادی به مناسبت ها نشان از آن تعظیم شعار دینی و الهی در مکتب و مذهب  از جایگاه و عظمت ویژه ای برخوردار است.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به آیه چهارم سوره مبارکه ابراهیم گفت: در این آیه خداوند متعال به حضرت موسی (ع)  ابزار هدایت را با تذکر دادن مشخص کردند به روزهای که ما شاهد  تجلی قدرت خداوند هستیم این همان عنایت خاص و ویژه است.

,

وی بهترین ابزار را برای هدایت بشر بحث تذکر دادن به  ایام الله برشمرد و افزود: نگاه اول ما به مناسبتها  همان نگاه اعتقادی است که مردم خودجوش تاسوعا و عاشورا را برگزار می کنند؛ آن عشق، ارادت، محبت و انگیزه وجود داردلذا همه مناسبت های ملی و مذهبی ما باید در این مسیر قراردهیم.

,

صدفی  بااشاره به راهپیمایی ۱۳آبان ماه گفت: بحث "مرگ بر آمریکا"،"مرگ بر اسرائیل" و"مرگ بر استکبار" یک  شعار نیست یک فرهنگ است؛ آن فرهنگ استکبار ستیزی امام حسین(علیه السلام ) است.

,

اجتماعات ملت ایران به اندازه بمب اتم کمک رسان است

, اجتماعات ملت ایران به اندازه بمب اتم کمک رسان است,

وی با اشاره به کارکردهای این مناسبت های ملی و مذهبی گفت: حضرت امام در سال ۵۸ فرمودند: دشمن از اجتماعات ما  می ترسد، این مجالس  محرم و صفر است اسلام را زنده نگه داشته است، در جنگ  ۳۳ روزه  حزب الله  لبنان یکی  از فرماندهان عالی رتبه به سید حسن نصرالله گفت: مردم ایران برای کمک آماده ثبت نام در  بسیج  هستند، سید حسن نصرالله می گوید: همین اجتماعات ومناسبت های ملی و مذهبی که شما  برگزار می کنید به  اندازه بمب  اتم به ما کمک می کند.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان مهمترین کارکردهای مناسبت های ملی و مذهبی را همبستگی همان وحدت کلمه مقام  معظم رهبری، تقویت بنیه معنوی، افزایش وجاهت نظام جمهوری اسلامی، تقویت بنیه دفاعی این ملت خواند و گفت: حضور پر رنگ مردم در اجتماعات با همان نگاه اعتقادی نه تشریفاتی، امروزه بسیاری از ترفند ها و دشمنی ها جنگ سخت و نرم  را خنثی و گره ها را باز می کند و این نشان ازپایبندی مردم به نظام انقلاب و ولایت دارد.

,

مهدی صدفی افزود: ترویج فرهنگ دینی و انقلابی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و این آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از همین اجتماعات داریم .

,

وی با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو ۹دی و دهه فجر که از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ۹ دی از روزهایی است که ما شاهد تجلی  قدرت خداوند بودیم اگر لطف خدا وند و نگاه مطهر حضرت سید الشهدا(ع) نبود یک بحران عظیمی در این کشور و ملت به وجود می آورند.

,

وی کسانی را که ۹ دی را روز سیاسی و جناحی  می دانند کودن خواند و گفت: هدف فتنه ۸۸  براندازی  نظام جمهوری اسلامی بود و این روز۹ دی باید ماندگار باشد نه به عنوان یک شعار و جریان تبلیغی بلکه یک روزی که می توان به عنوان درس ها و عبرتهای عاشورا مشابه با همان، درس ها و عبرت ها از این جریان داشته باشیم  که ما را در دفاع از نظام  و ملت کمک باشد.

,

وی با بیان تأکیدمقام معظم رهبری بر تبیین واقعه ۹ دی تأکید کرد:  این مراسم در جهت  معرفت افزیی و بصیرت افزایی شناخت مردم به ویژه جوانان ازدشمنان خارجی و داخلی باشد.

,

صدفی  بزرگداشت ۹ دی را  یک نگاه  تببینی دانست و افزود:  جوانی  که امروز  چهره دشمن را به هر وسیله ای بزک  می کنند تا دشمن را  موجه جلوه دهد باید راهش و امامش را بشناسد.

,

وی با تأکید بر اینکه  امروزمردم و جوان ما  امامشان را  فراموش نکنند افزود:  از صدر اسلام تا کنون  هر اتفاق بدی نشانه این بوده که مردم امام  را گم و فراموش  کردند و مسیرشان را  کج  رفتند، باید دشمنان خارجی، داخلی  و وابسته  در اطرافمان  را  بشناسند .

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ازبد عهدی های آمریکا و جریان  عربستان سعد حریری در هفته اخیر  را توطئه علیه  کشور ایران دانست و گفت : شروع این توطئه از انجاست همانطور که شروع داعش ازآنجا بود.

,

وی  با بیان اینکه ۶ دی روز فتنه بود افزود: ۹ دی ، یک جریان خاص و  جناحی نیست، این یک روز یوم الله است که شاهد  قدرت خداوند متعال است  یک حرکت خود جوش  مردمی بود که   ۴۸ ساعت بعد آن  فتنه را  خاموش کردند.

,

صدفی با بیان اینکه فتنه های دشمن  را از اول انقلاب تا به امروز ملت ایران داشته افزود:  ظهور امام زمان (علیه السلام ) ریشه  فتنه را در عالم برچیند.

,

وی با اشاره به  کتاب از دیکتاتوری تا دموکراسی که توسط جین شارپ نوشته شده وی در موسسه آلبرت انیشتین در کمبریج ماساچوست فعالیت می‌کند گفت: در این کتاب  ۱۹۸ فرمان  برای تغییر حکومت تجویز شده  که در جریان  فتنه سال  ۸۸ بیش از ۱۰۰ مورد در کشورما  اجرا شد، جین شارپ در خاطراتش می گوید: جمهوری اسلامی ایران  تنها کشوری بود که متاسفانه دستورات و مدیریت  من تاثیر نگذاشت  اما من راهم را ادامه می دهم  تا به نتیجه برسم .

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تأکید بر تببین واقعه ۹ دی که امامان ، راهمان و مسیرمان را بشناسیم  و اینکه دشمنان داخلی و خارجی  را بشناسیم گفت: بعد ۳۹ سال از انقلاب مردم  با همه ترفند ها و توطئه های دشمن با وجود  مشکلات، همچنان پایبند به دین و آرمان های امام و انقلاب هستند و با فرا رسیدن سالروز نهم دی ماه ، روز تجدید میثاق و بیعت مجدد با ولایت حماسه ای ماندگار خلق خواهند کرد.

,

وی بااشاره به تقارن  دهه  فجر با ایام فاطمیه گفت:  امسال مراسم سی و نهمین  سالگرد انقلاب مقارن با ایام فاطمیه که باید از این فرصت جهت تببین برکات و دستآوردهای نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم چرا که  یکی از توطئه دشمن جلوه گری ناکارآمدی  نظام دینی و ولایی با هر وسیله ای می باشد.

,

صدفی گفت: دهه فجر امسال مقارن با ایام فاطمیه است که باید برنامه ها متناسب با این ایام باشد، این دهه هم باید دهه امید بخشی به آینده به ویژه نسل جوان باشدو بیان برکات دستاورد های انقلاب اسلامی اصلی ترین عامل بیداری اسلامی نشات گرفته از همین فضا هاست.

,

وی با بیان نوع رویکرد ما در مناسبت های ملی و مذهبی گفت: اولین  رویکرد مسئولین ودستگاه های اجرایی مردمی شدن برنامه هاست، تأکید رهبر انقلاب بر مردمی شدن  فعالیت ها است و مسئولین فرهنگی از دولتی شدن مناسبت های فرهنگی پرهیز  کنند بلکه دستگاه دولتی  و اجرایی کمک  و بستر را برای  حضور مردم  فرآهم سازند.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان  نوع دوم رویکرد را تأثیر گذاری دانست و افزود:  آمار مراسمات  و مناسبت ها بسیار بالاست اما محتوا و  تأثیر گذاری آن پایین است طبق فرموده مقام معظم رهبری  کارها باید  عالمانه و هنرمندانه  باشد.

,

وی با بیان اینکه در کنار تیم کارشناس فرهنگی و نخبه های توانمند هم فکر بدهند و در جهت ترویج دین و خوبی ها وارزش ها استفاده کنیم افزود: به فرموده مقام معظم رهبری هر اندیشه ای  در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست .

,

صدفی  تنوع و جذابیت  را نوع سوم رویکرد مناسبت های ملی و مذهبی خواند و گفت : برنامه های ما کلیشه ای است تنوع  وجذابیت ،تأثیر گذاری،  محتوا هنرمندانه و کارشناسی در مجموع سفارشات مقام  معظم رهبری که در چندین جلسه به ما گوش زد کردندباید آویزه گوشمان قرار دهیم.

,

وی افزود: مراسم همان  مراسم شعار مذهبی که با تذکردادن به ایام  الله جامعه و بشریت هدایت کنید،  انگیزه مان این باشد تکلیفمان را انجام داده ایم.

,

صدفی با رصد فیلم های مراسمات شهرستان رابر، علارغم مشکلات و کمبود ها  که وجود دارد  آن  جوش و خروش و حالت انقلابی دارد،  قدردانی کرد و گفت : مراسمات رابر قلبی است و آن وحدت و حمایت ها  وجود دارد رابر شهر انقلابی و رزمنده هاست .

,

امام جمعه رابر نیز در این جلسه  با بیان  اینکه در رابر مردمانش رساله  حضرت امام را در خانه داشتند و از امام  تقلید می کردند  افزود: شاید در پایتخت  امام  هم نمی شناختند در رابر رساله  امام  در خانه ها وجود داشت و  جرقه انقلاب این مردم می زدند.

,

وی با اشاره به تبعید مقام معظم رهبری در جیرفت  و آیت الله سبحانی در بافت گفت: مردم رابر آنقدر اشتیقاق برای استفاده از وجود تبعید شدگان داشتند که حتی بعد  مسافت  برایشان مهم  نبود.

,

حجت الاسلام صادقی گفت: سال ها از انقلاب میگذرد و طیف، جناح و گروه احزاب مانع حضور مردم  در مراسمات  انقلابی نمی شود این  سلیقه هاست ، پای انقلاب به میان آید همه طیف جناح ها، مسئولین و مردم حضور صددرصدی دارند .

,

امام جمعه رابر  با بیان حضور پررنگ مردم در مراسمات ملی و مذهبی افزود:  شرکت  پیرمردها  و پیر زن ها  در این مراسمات خیلی ارزش دارد حتی کهولت سن مانعی از حضور پر رنگ انها در این مراسمات نمی شود، مردم  رابر، مردمی ارزشی هسنتند  و نسبت به نظام ، انقلاب و رهبرشان ایستاده اند.

,

وی همچنین خواستار هدیه سیستم صوت ثابت به مردم رابرشد چرا که سیستمهای متغیرصوت در مراسمات جوابگو نیست .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه