اخبار داغ

گزارشی از وعده‌‌های بی‌‌سرانجام مسئولین؛

خبری از بودجه 700 میلیارد تومانی نیست!/ مسئولین با جیب خالی به استقبال تبریز 2018 می‌‌روند

خبری از بودجه 700 میلیارد تومانی نیست!/ مسئولین با جیب خالی به استقبال تبریز 2018 می‌‌روند
در آستانه تبریز 2018 هیچ بودجه‌‌ای از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌‌ها تخصیص نیافته و شهرداری در این مسیر تنها مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، روز به روز به رویداد تبریز 2018 نزدیک می‌‌شویم، اتفاقی جهانی که هر سال یک شهر از کشورهای اسلامی انتخاب و به عنوان شهر زیبا و پایتخت گردشگری معرفی می‌شود که امسال تبریز به دلیل داشتن زیر ساخت‌‌های مناسب به عنوان میزبان انتخاب شده است ولی با این حال هنوز به آرمان‌‌های تبریز 2018 نزدیک نشده‌‌ایم، هنوز پروژه‌‌های ناتمام زیادی وجود دارند که به دلیل عدم تخصیص بودجه ناتمام مانده‌‌اند و یا  بودجه‌‌ای برای مرمت آثار باستانی اختصاص نیافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تبریز 2018 دی ماه امسال اغاز می‌شود ولی هر روز خبرهای ضد و نقیضی از جانب مسئولین مبنی بر اینکه هیچ بودجه‌‌ای از جانب دولت برای تبریز اختصاص نیافته و شهرداری به تنهایی همه هزینه‌‌ها را تقبل کرده است شنیده می‌شود، این در حالی است که چندی بیش خبر از تصویب بودجه 700 میلیاردی برای تکمیل پروژه‌‌ها در جلسه هیئت دولت شنیده می‌‌شد.

,

تاکنون ریالی از تعهدات دولتی پرداخت نشده است/ در تبریز 2018 تنها مانده‌‌ایم

, تاکنون ریالی از تعهدات دولتی پرداخت نشده است/ در تبریز 2018 تنها مانده‌‌ایم, تاکنون ریالی از تعهدات دولتی پرداخت نشده است/ در تبریز 2018 تنها مانده‌‌ایم,

علی آجودان زاده در گفت‌‌وگویی که با آناج داشت بیان کرد: تبریز 2018 یک مقوله نیست که تنها بر عهده شهرداری باشد و یک کار بین بخشی است که ارگان‌‌هایی مانند سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و ادارات کل استان و استانداری و فرمانداری همه باید دخالت داشته باشند.

,

وی ادامه داد: در این قضیه پروژه‌‌هایی که اجرا کرده‌‌ایم منابع ملی و محلی تعریف شده است و قرار بود بودجه سال 1396 وزارت خانه‌‌ها که از طریق دولت تامین می‌شود، ده درصد از بودجه عمرانی دوازده وزارت خانه یعنی نزدیک به 700 میلیارد تومان از طرف دولت در اختیار شهرداری تبریز و عوامل اجرایی تبریز 2018 قرار بگیرد که زیرساخت‌‌ها تقویت شود اما تا به حال ریالی از تعهدات دولتی پرداخت نشده است.

,

عضو هیئت رئیسه شورای پنجم تبریز با بیان اینکه هرکاری اجرا شده شهرداری با داشته‌‌هایش و یا با فروختنن بعضی اموال تملیکی و قرض توانسته انجام دهد، تصریح کرد: تا به حال شهرداری به تنهایی عمل کرده است و ارگان‌‌های دیگر هم کمکی دریافت نکرده و در سفرهای مسئولین هم دیدیم که همه چیز را به شهرداری حواله دادند!

,

اتمام حجت تلویحی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با مردم/ بودجه تبریز 2018 را در ردیف سال 97 می‌‌آوریم

, اتمام حجت تلویحی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با مردم/ بودجه تبریز 2018 را در ردیف سال 97 می‌‌آوریم, اتمام حجت تلویحی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با مردم/ بودجه تبریز 2018 را در ردیف سال 97 می‌‌آوریم,

با این اوضاع و شرایط در گفت‌‌وگویی که با استاندار آذربایجان‌‌شرقی داشتیم او حرف‌های متفاوتی زد که بیانگر این بود تا پایان سال 96 خبری از اختصاص بودجه برای تبریز 2018 نیست. 

,

مجید خدابخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به آخرین وضعیت اختصاص بودجه به تبریز 2018 اظهار کرد: قرار است در ردیف بودجه سال 97 در ردیف اعتبارات متفرقه برای تبریز 2018 بودجه‌‌ای در نظر گرفته شود و این موضوع را آماده کرده‌‌ایم و هفته‌‌ی بعد جلسه‌‌ای با حضور دکتر پزشکیان و نمایندگان مجلس خواهیم داشت که در آن این بسته را به آقای نوبخت تحویل می‌دهیم تا برای تصویب به مجلس برود.

,

این وعده‌‌ها در حالی داده می‌شود که تبریز 2018 به عنوان رویدادی جهانی دی ماه آغاز می‌شود ولی ما باید با شرمساری به گردشگران بگوییم که چند ماه دیگر به تبریز سفر کنند چون هنوز پروژه‌‌هایمان ناقص است و بودجه‌‌ای برایشان اختصاص نیافته است.

,

مشخص نیست که این تدابیر چرا زودتر اندیشیده نشده‌‌اند و حالا که کمتر از دو ماه به این رویداد مانده همه به تکاپو افتاده‌‌اند. هدف ما شناساندن تبریز یه عنوان شهری زیبا و شایسته به مسافران است ولی با این همه مشکلات شهر اولین‌ها چگونه می‌خواهد خود را به عنوان «جهان شهر و شهر نمونه گردشگری اسلامی» و در نهایت «شهر جهانی» در حوزه‌های مختلف مطرح سازد.

,

در شرایط کنونی نیازمند همتی مضاعف و تلاشی چند برابر از سوی مسئولین هستیم تا کم و کاستی‌‌ها و مشکلات را  برطرف سازیم و به شهر ایده ال خود برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه