اخبار داغ

در همایش «نقش مدرسه در شکل‌گیری هویت اسلامی-ایرانی» مطرح شد؛

لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر دینی، علمی و ورزشی در مدارس

لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر دینی، علمی و ورزشی در مدارس
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدرسه باید به عنوان پایگاه و فضای هدفند در راستای هویت بخشی اسلامی و ملی به دانش‌آموزان عمل کند تا در آینده دانش‌آموزان شایستگی خود را در راستای اهداف مورد نظر نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خمین نیوز، شهریار فولاوند، مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی امروز در همایش «نقش مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی ایرانی» که در بیت قدیمی امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار شد گفت: یکی از مسائلی که نقش مدرسه را در جامعه پر رنگ می‌کند، تربیت دانش‌آموزان در حوزه هویت اعتقادی و ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خمین نیوز,

, ,

وی اظهار کرد: مدرسه وظیفه دارد کسانی را تربیت کند تا در آینده به شخصیتی پایدار از نظر اعتقادات و باورهای دینی و ملی تبدیل شوند و با اتحاد با یکدیگر به سوی اهداف اسلامی گام بردارند.

,

فولادوند ادامه داد: مدرسه باید به عنوان پایگاه و فضای هدفمند در راستای هویت بخشی اسلامی و ملی به دانش‌آموزان عمل کند تا در آینده دانش‌آموزان شایستگی خود را در راستای اهداف مورد نظر نشان دهند.

,

وی افزود: در مدرسه باید به مسائلی از جمله عشق به تربیت در تمام فعالیت‌ها، توجه به ارزش‌های دینی و ملی، حمایت از نوآوری و نو اندیشی، برخورداری از روح علمی، بیش از گذشته و همچنین فراهم کردن فضای با نشاط و شاداب توجه شود.

,

انصاری، دبیر این همایش نیز گفت: با توجه به تحوالات و گستردگی اطلاعات در جهان، مدارس نیز باید سعی کنند تا دانش‌آموزان را با مسائل جامعه آشنا کنند تا آنها هنگام ورود به جامعه بتوانند با این مشکلات به خوبی برخورد کنند.

,

, ,

وی بیان کرد: سند تحول بنیادی راهکارهای مناسبی جهت آموزش دانش آموزان پیش‌بینی کرده است.

,

انصاری افزود: آموزش و پرورش در راستای ارتقاء هویت اعتقادی و ملی دانش‌آموزان باید تلاش کند تا این هویت را در خانواده‌ها نیز ارتقاء دهد.

,

وی در ادامه به آثار ارسالی به این همایش اشاره و بیان کرد: از بین ۱۶۳ مقاله ارسالی، ۱۴ مقاله برای ارائه شفاهی و ۱۹ مقاله به عنوان پوستر انتخاب شدند و همچنین از ۳۸ تجربه برتر، ۷ فیلم کوتاه و ۸ مورد محتوای الکترونیک، ۶ تجربه برتر، ۲ فیلم کوتاه و ۲ محتوای الکترونیک انتخاب شدند.

,

انصاری شناسایی و شکل‌گیری هویت اسلامی ایرانی، شناسایی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و همچنین هنر ایرانی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

,

وی گفت: در آموزش و پرورش باید به اعیاد مذهبی، معرفی اشخاص مؤثر، المپیادهای فرهنگی و ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در موضوعات علمی و همچنین ترویج اصول وحدت ملی در قالب جزوات مختلف،  توجه بیشتری شود.

,

در این همایش یک روزه افراد منتخب به ارائه مقالات و آثار خود پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه