اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با دانا:

99 درصد گوشی های همراه به صورت قاچاق وارد کشور می شوند/ با اجرای طرح رجیستری، قاچاق موبایل 70درصد کاهش می‌یابد

99 درصد گوشی های همراه به صورت قاچاق وارد کشور می شوند/ با اجرای طرح رجیستری، قاچاق موبایل 70درصد کاهش می‌یابد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سود 3هزار میلیاردی قاچاقچیان و سوداگران از بازار گوشی‌های تلفن همراه اظهار داشت: یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق گوشی‌های موبایل، اجرای طرح رجیستری یا همان ثبت گوشی‌های تلفن همراه است که به نوبه خود می‌تواند حدود 60 تا 70درصد قاچاق این حوزه را کاهش دهد.
[

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص قاچاق تلفن همراه گفت: بیش از 90درصد گوشی‌های تلفن همراه به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند؛ این امر موجب تضییع حقوق مصرف‌کننده و نیز تضییع حقوق دولتی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی پرداخت نکردن حقوق گمرکی و مالیات، ضربه شدید به تولید ملی و  نیز استاندارد نبودن و خطرات تشعشعات این گوشی‌ها را از جمله معضلات تلفن‌های همراه قاچاق به کشور برشمرد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به سود 3هزار میلیاردی قاچاقچیان و سوداگران بازار گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد و گفت: به علت نبودن نظارت بر این بازار شاهد این دست از اتفاقات هستیم در حالیکه این عدد، میزان کمی نیست که به راحتی بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

,

سبحانی‌فر  در ادامه عنوان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق گوشی‌های موبایل، اجرای طرح رجیستری یا همان ثبت گوشی‌های تلفن همراه است که به نوبه خود می‌تواند حدود 60 تا 70درصد قاچاق این حوزه را کاهش دهد.

,

وی در ادامه با اشاره به تجربه موفق طرح رجیستری در کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: اجرای طرح رجیستری در کشور ما با توجه به زیرساخت‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات، همانند کشور ترکیه پیاده‌سازی شده است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح نباید رها شود تا گوشی‌های معیوب و غیراستاندارد به کشور وارد نشوند؛ چراکه برای این واردات غیرقانونی، نه تنها حقوق دولتی پرداخت نمی‌شود بلکه استانداردهای لازم نیز وجود ندارد.

,

سبحانی‌فر در پایان با بیان اینکه اجرای طرح رجیستری عامل گرانی تلفن همراه نیست، گفت: اجرای رجیستری هیچ ربطی به گرانی گوشی‌های تلفن همراه ندارد و به طور قطع در این افزایش قیمت، عرضه و تقاضا تعیین‌کننده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه