اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب خلیل آباد:

ریشه ارتکاب بسیاری از جرائم، ناآگاهی مردم است

ریشه ارتکاب بسیاری از جرائم، ناآگاهی مردم است
دادستان عمومی و انقلاب خلیل‌آباد گفت: نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار مهمی است؛ چراکه ریشه ارتکاب خیلی از جرائم ناآگاهی مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمید سلطانی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه شهرستان خلیل‌آباد با تشریح برنامه های دادستانی شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: رسیدگی قاطع با جرائم خشن و آن دسته از جرائمی که نظم عمومی را مختل می کند در دستور کار دادستانی شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

پیشگیری از وقوع جرائم نیز در اولویت کاری دادستانی خلیل‌آباد است

, پیشگیری از وقوع جرائم نیز در اولویت کاری دادستانی خلیل‌آباد است,

 

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: توجه ویژه به صلح و سازش با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و معتمدین محلی و متنفذین در حل اختلافات مستحدثه در برخورد با جرائمی که منشأ آن‌ها اختلافات خانوادگی، مالی و سایر امور خصوصی بین افراد است از جمله سیاست های داستانی در ادامه خواهد بود.

,

 

,

داستان عمومی و انقلاب خلیل‌آباد با بیان اینکه نگاه این دادستانی به مسائل شهرستان در مرحله اول نگاه پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: اهمیت پیشگیری از وقوع جرم بر هیچ کسی پوشیده نیست و در صورتی که در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات مؤثری صورت بگیرد شاهد کاهش ارتکاب جرائم در حوزه های مختلف شهری و روستایی خواهیم بود.

,

 

,

ریشه ارتکاب بسیاری از جرائم، ناآگاهی مردم است

, ریشه ارتکاب بسیاری از جرائم، ناآگاهی مردم است,

 

,

وی با تأکید بر اینکه با توجه به تدین و ولایت مدار بودن خلیل‌آباد نگاه مجموعه دادستانی به مردم این منطقه نگاه مثبتی است، اذعان کرد: نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار مهمی است چراکه ریشه ارتکاب خیلی از جرائم ناآگاهی مردم است.

,

 

,

سلطانی با اشاره به اینکه اگر افراد جامعه نسبت به حقوق و تکالیف خود اشراف داشته باشند مطمئناً از ارتکاب اعمال مجرمانه تا حدود زیادی خودداری خواهند کرد، عنوان داشت: آگاهی بخشی به مردم در خصوص اعمالی که به موجب قانون انجام آن‌ها ممنوع است یا آن دسته از اعمالی که مستوجب مجازات‌اند منجر به آن خواهد بود تا افراد به سمت این گونه اعمال نروند و از این حیث آمار ارتکاب جرائم تا حد زیاد کاهش می یابد.

,

 

,

خروجی کار نشریات باید در راستای کمک به مردم باشد

, خروجی کار نشریات باید در راستای کمک به مردم باشد,

 

,

وی با بیان اینکه در تعالیم دینی ما نیز به آگاهی بخشی افراد جامعه توصیه زیادی شده است، تأکید کرد: قاعده فقهی قبح عقاب بلا بیان در راستای همین توصیه است که صرفاً زمانی یک فرد را می توان مجازات کرد که قبلاً غیرقانونی بودن عمل ارتکابی به اطلاع وی رسانده شده باشد و فرد عالماً مرتکب جرم شده باشد.

,

 

,

دادستان خلیل‌آباد در پایان با تأکید بر اینکه خروجی کار نشریات در راستای کمک به مردم باشد، خاطرنشان کرد: از کلیه خبرنگاران فعال در حوزه شهرستان خلیل‌آباد تقاضا داریم در آگاهی بخشی به مردم همکاری لازم را با این دادستانی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه