اخبار داغ

سفیر سابق ایران در استرالیا:

بدهی دولت با ۱۰ سال درآمد نفتی کشور برابری می کند/رواج توهم نفتی موجب تنبلی اجتماعی شده است

بدهی دولت با ۱۰ سال درآمد نفتی کشور برابری می کند/رواج توهم نفتی موجب تنبلی اجتماعی شده است
سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: دولت برای جبران کمبودهای مالی به استقراض روی آورده است تا جایی که ابتدای امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان استقراض کرده است، این مبلغ برابر با ۱۰ سال درآمد نفتی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و فعال حوزه رسانه در همایش استانی وقف و رسانه که روز سه شنبه در اراک برگزار شد گفت: سوالی که همواره چندین سال است در ذهن مردم ایران وجود دارد این است که ایران به واسطه داشتن منابع عظیم نفت و گاز یکی از ثروتمندترین کشورها است و نباید با درآمدهایی که دارد این همه مشکلات داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز, ؛, ,

قدیری ابیانه اظهار کرد: در واقع آن طوری که مردم تصور می کنند درآمدهای نفتی کشور با توجه به جمعیت کشور، بسیار بالا نیست و باید این موضوع با آگاه سازی از ذهن مردم برطرف شود.

,

وی ادامه داد: همه این موضوعاتی که در ذهن مردم در خصوص ثروت ایران وجود دارد باعث شده است که مردم کمتر فعالیت کاری داشته باشند و انتظار داشته باشند تا دولت همه فعالیت ها را انجام دهد.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا بیان کرد: در سال ۹۱ که بیشترین درآمدهای نفتی کشور را داشتیم بودجه کشور ۶۱ هزار میلیارد تومان بود که سهم هر ایرانی از این بودجه در صورتی که هیچ اقدامی صورت نمی گرفت در ماه ۶۷ هزار تومان بود.

,

رواج توهم اقتصاد نفتی موجب تنبلی اجتماعی شده است

, رواج توهم اقتصاد نفتی موجب تنبلی اجتماعی شده است, رواج توهم اقتصاد نفتی موجب تنبلی اجتماعی شده است,

وی با تاکید بر اینکه عده ای توهم نفتی را در جامعه رواج می دهند، افزود: این موضوع (توهم نفتی) این باور را در مردم به وجود آورده است که تامین تمام نیازهای مردم با دولت و حکومت است در حالی که در تمام دنیا هزینه های دولت با مردم است.

,

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه جامعه ایرانی با «تنبلی اجتماعی» روبه رو است ادامه داد: بسیاری از مردم جامعه تامین نیازهای خود را وظیفه به دولت می دانند و دست به هیچ فعالیتی نمی زنند و این خود باعث ایجاد بسیاری از مشکلات در جامعه شده است در حالی که بسیاری از مردم از آن غافل هستند.

,

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه تنبلی اجتماعی تنها مخصوص ایران نیست بیان کرد: بر اساس معیار جهانی،چند کشور عربی مبتلا به  تنبلی اجتماعی هستند  ایران در رتبه ی بعد از کشورهای عربی قرار دارد. 

,

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه ترویج دهیم، گفت: با این اقدام شاهد رشد و پیشرفت در تمام زمینه ها خواهیم بود. باید مردم این موضوع را بدانند که دولت با وجود در اختیار گرفتن تمام منابع، توانایی رفع تمامی نیازهای مردم را ندارد. البته این بدان معنا نیست که دولت نباید هیچ اقدامی انجام ندهد بلکه باید نهایت استفاده را از منابعی که در اختیار دارد ببرد.

,

دولت برای جبران کمبودهای مالی به استقراض روی آورده است

, دولت برای جبران کمبودهای مالی به استقراض روی آورده است, دولت برای جبران کمبودهای مالی به استقراض روی آورده است,

سفیر سابق ایران در استرالیا به بدهی دولت اشاره کرد و گفت: دولت برای جبران کمبودهای مالی به استقراض روی آورده است تا جایی که ابتدای امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان استقراض کرده است که البته این مبلغ هم اکنون بیشتر شده است. این مبلغ برابر با ۱۰ سال درآمد نفتی کشور است و اگر بخواهیم این مبلغ را بین هر خانواده با متوسط تعداد اعضای چهار نفر تقسیم کنیم دولت به هر خانواده ۳۵ میلیون تومان بدهکار است.

,

کم‌کاری کارمندان دولتی ایران در مقایسه با سایر کشورها

, کم‌کاری کارمندان دولتی ایران در مقایسه با سایر کشورها, کم‌کاری کارمندان دولتی ایران در مقایسه با سایر کشورها,

قدیری ابیانه با انتقاد از کم کاری کارمندان دولت بیان کرد: بر اساس آمار منتشر شده ساعت مفید یک کارمند در ایران ۲۲ دقیقه در روز است در حالی که این آمار در کشورهای مختلف از جمله کره حدود ۹.۵ ساعت در روز است.

,

وی ادامه داد: عملکرد یک کارمند کره جنوبی برابر با عملکرد ۲۶ ساله یک کارمند ایرانی است.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا بیان کرد: در صورتی که مردم به توانمندی خود توجه و تکیه داشته باشد و دولت نیز از امکانات و منابع به درستی استفاده کند می توان شاهد پیشرفت های ویژه در بخش های مختلف بود.

,

قدیری ابیانه نقش مردم را در موفقیت کشور مهم و تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: در طول انقلاب اسلامی هر زمان به مردم تکیه کردیم موفق و پیروز شدیم امروز هم نیاز است برای حل مشکلات مردم بر توانمندهای خودشان متکی باشند.

,

تفکر رابطه با آمریکا برای حل مشکلات ناکارآمد است

, تفکر رابطه با آمریکا برای حل مشکلات ناکارآمد است, تفکر رابطه با آمریکا برای حل مشکلات ناکارآمد است,

وی با تاکید بر اینکه تفکر رابطه با آمریکا برای حل مشکلات ناکارآمد است و گفت: تجربه تاریخی نشان داده است که ملت هایی که با آمریکا رابطه برابر قرار کردند از قبیل مصر و پاکستان بیش از نیمی از مردمانشان زیر خط فقر هستند.

,

قدیری ابیانه اظهار کرد: آمریکا همواره ثابت کرده است به فکر کمک به ملت ها نیست بلکه به دنبال چاپیدن ملت ها است.

,

وی به اهمیت موضوع وقف در جامعه اشاره ای کرد و گفت: وقف امروزه در تمام کشورهای جهان که اعتقادی نسبت به مسائل دینی ندارند در حال اجراست.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا وقف را بالاترین مظهر کارخیر عنوان کرد و افزود: وقف نه تنها در دنیا واقف را بهره مند می کند، بلکه سال ها بعد از فوت واقف هم خیرات و برکات برای او به همراه دارد.

,

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه نباید وقف را فقط برای افراد ثروتمند جامعه در نظر گرفت ادامه داد: برای اینکه در این سنت حسنه موفق باشیم باید این سنت را در تمام اقشار جامعه تسری دهیم.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های وقف لازم است پروژه های مختلف را در سطح کشور شناسایی و از ظرفیت وقف برای تکمیل و توسعه آنها بهره ببرد.

,

ثبت بیش از ۵ هزار موقوفه در استان مرکزی

, ثبت بیش از ۵ هزار موقوفه در استان مرکزی, ثبت بیش از ۵ هزار موقوفه در استان مرکزی,

حجت الاسلام اصغر سلطانی، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به اینکه به ترویج فرهنگ وقف در جامعه کمتر توجه شده است گفت: از رسانه ها انتظار داریم این سنت حسنه را بیشتر در جامعه ترویج دهند.

,

سلطانی وقف را جهاد مال عنوان کرد و افزود: اثر جهاد مال در جامعه، تامین امنیت فرهنگی و تقویت باورهای دینی است.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از ۲ هزار موقوفه اقتصادی و درآمد زا هستند.

,

رسانه نقش پررنگی در ترویج فرهنگ وقف دارد

, رسانه نقش پررنگی در ترویج فرهنگ وقف دارد, رسانه نقش پررنگی در ترویج فرهنگ وقف دارد,

امیرهوشنگ آذر دشتی، مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز گفت: به منظور احیای سنت وقف لازم است رسانه به صورت پیوسته این سنت حسنه را ترویج دهند تا در بین مردم فرهنگ سازی شود.

,

آذر دشتی با اشاره به اینکه باید وقف های جدید را در بین جامعه ترویج دهیم افزود: رسانه با شناختی که نسبت به مسائل مختلف دارند مردم را نسبت به وقف های جدید آشنا کنند.

,

در پایان این مراسم از تعدادی از رسانه های فعال در زمینه ترویج وقف تقدیر شد.

,

انتهای پیام/ک

,
 
انتهای پیام/
, , , , , , , , , , , , , ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه