اخبار داغ

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا خبر داد:

وجود بیش از ۷۰۰ موقوفه در شهرضا/ ۵۰ درصد موقوفه ها تا پایان سال سنددار می‌شوند

وجود بیش از ۷۰۰ موقوفه در شهرضا/ ۵۰ درصد موقوفه ها تا پایان سال سنددار می‌شوند
رییس اداره اوقاف شهرستان شهرضا، گفت: ۷۴ موقوفه در حال حاضر در شهرضا وجود دارد، که تا پایان سال ۵۰ درصد از آنها سنددار می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ حجت الاسلام رضا ابراهیمی آنالوجه، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف که در محل سالن اجتماعات آستانه امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: موقوفات زیادی در شهرضا وجود دارد و مهمترین نیت واقفان آن نیز کمک به مساجد و روضه خوانی برای ائمه به ویژه امام حسین(ع) بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی در ادامه با اشاره به وجود 774 موقوفه در این شهرستان، بیان کرد: از این تعداد 663 موقوفه متصرفی است که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود و 11 عدد هم غیرمتصرفی است.

,

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا همچنین از وجود دو هزار و 995 رقبه در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد یکهزار و 931 عدد متصرفی و 986 عدد غیرمتصرفی هستند.

,

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در دو شهرستان شهرضا و دهاقان مجموعا 17 بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد 13 عدد در شهرضا و چهار عدد در دهاقان قرار دارد.

,

وی گفت: 310 مسجد، 33 حسینیه و 12 تکیه در سامانه جامع مساجد کشور، به نام شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

,

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا، تصریح کرد: 85 سند مالکیت از ابتدای سال جاری تاکنون برای اوقاف شهرستان شهرضا اخذ شده و این در حالی است که شمار موقوفات سنددار این شهرستان تا پایان سال به 50 درصد شمار موقوفات خواهد رسید.

,

ابراهیمی بیان کرد: 9 نفر از مبلغان مذهبیدر دهه وقف امسال، به مناطق مختلف اعزام و برای تبیین فرهنگ وقف تبلیغ می کنند.

,

وی گفت: سال جاری، دو موقوفه جدید در شهرستان به ثبت رسیده است که یکی از انها یک باب منزل ویژه حوزه علمیه امام صادق(ع) و دیگری یک مسجد و مجموعه فرهنگی قرآنی است.

,

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا، اظهار کرد: درآمد موقوفات شهرستان در سال جاری سه میلیارد ریال بوده است که از محل آن کارهای زیادی از جمله پرداخت کمکهایی به ارزش 150 میلیون ریال به فقرا و نیازمندان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه