اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد:

کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بی سابقه است

کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بی سابقه است
: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه از سراسر ایران خصوصاً از استانهای همجوار ، همچون ایلام ، بی ساقه است. [کانال تلگرام مرصاد نیوز ]
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد،  آیت الله مصطفی علما امروز چهارشنبه در نشست پیگیری مسایل و مشکلات زلزله زدگان  با استاندار کرمانشاه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه و استاندار ایلام و نیز  آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت:  کمک های بی سابقه ای از مردم  سراسر کشور همانند زنجیره ای  به مناطق زلزله زده در حال اعزام است که جای تقدیر و ستایش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی افزود: مسئولین نیز زحمات زیادی کشیده اند و انشالله تلاش هایشان برای برقراری نظم و کمک رسانی، روز افزون خواهد شد چرا که پس از اسکان موقت زلزله زدگان مسایل اصلی برای زندگی آنها در زمستان  مطرح است.

,

آیت الله علما، ضمن اظهار همدردی با مردم زلزله زده خصوصاً افرادی که عزیزانشان را در این زلزله از دست داده اند گفت:  گرچه همدردی ها و کمک های مردم و مسوولین التیام بخش دردهای آنهاست اما باید اذهان داشت  که غصه و درد این افراد که امروز هم عزیزانشان و هم خانه، زندگی ، اموال و دام هایشان را از دست داده اند، قابل وصف و جبران نخواهد بود.

,

وی افزود: البته علارغم اینکه این زلزله  بسیار مهیب و بزرگتر از زلزله بم بوده  اما آمار جانباختگان کمتری داشته ایم  و و چون گستره ی خسارات جانی کمتر است باید نظم و امنیت زود تر برقرار شود.

,

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم  وعده هایی  که در نشست ستاد بحران استان با حضور رییس جمهور محترم انجام شد در خصوص کمک ها و تسهیلات  وام و بلاعوض  به حقیقت بپیوندد، که در آینده زندگی عادی به  مناطق زلزله زده بازگردد.

,

مردم ایلام خود را شریک عزای مردم کرمانشاه می‌دانند

, مردم ایلام خود را شریک عزای مردم کرمانشاه می‌دانند,

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت:  این زلزله مهیب  در استان ایلام نیز تاثیر گذاشت و گرچه خسارات جانی نداشتیم و بیشتر خسارات مالی بود اما مردم استان ایلام خود را در عزای هموطنان کرمانشاهی  شریک  و همدرد می دانند.

,

آیت الله  محمد نقی لطفی اظهار داشت:  از روز بعد از زلزله  کمک های بی سابقه ای از سوی مردم ایلام روانه استان کرمانشاه شد و مردم این استان صحنه هایی را رقم زدند که  قلب هر انسانی را منقلب می کند.

,

وی افزود: بسیاری از افرادی که برای کمک و اهدا اقلام  در استان ایلام هجوم آورده بودند  افراد فقیر و از طبقه پایین جامعه بشمار می آیند و  در بعضی  موارد هر آنچه را که داشتند آورده بودند.

,

وی گفت: این صحنه ها  از مردم ایران  نشان داد که فهیم ترین و با بصیرت ترین  هستند و باید دانست بزرگترین سرمایه این کشور نیز همین مردم و روحیه همبستگی بی نظیر آنهاست.

,

لزوم برقراری امنیت در مسیر و محل مناطق زلزله زده استان

, لزوم برقراری امنیت در مسیر و محل مناطق زلزله زده استان,

در ادامه این نشست نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری  بیان داشت: گرچه  ابعاد این زلزله بسیار بزرگ و گسترده است و گزارش های امیدوار کننده ای از امداد و خدمات رسانی  به زلزله زدگان شنیده و دیده می شود اما  باید همه نواقص بر طرف شود.

,

آیت الله  محمود محمدی عراقی گفت:  امروز مردم تقاضای زیادی در خصوص برقراری نظم و امنیت  دارند که از استاندار کرمانشاه با توجه به اینکه مسئول ستاد بحران و رئیس شورای تامین استان است  انتظار می رود  هرچه سریعتر به این مهم بپردازند و مانع از سو استفاده  افراد سود جویی بشوند  که  اکثریت ساکن مناطق زلزله زده نیز نیستند.

,

وی افزود: مهمترین و اولین انتظار مردم از حکومت و دولت برقراری نظم و امنیت است که اگر این موضوع نباشد  هیچ کاری به درستی انجام نخواهد شد.

,

وی گفت: همچنین باید از هم اکنون چاره ای برای گذراندن  زمستان  افراد زلزله زده کرد  که انشالله مسایب و گرفتاریهای آنها بیشار از این نشود.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه