اخبار داغ

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر:

عضویت 26 هزار کاشمری در کتابخانه‌های عمومی/ کتابخانه سیار کتاب را به دست روستاییان کاشمر می‌رساند

عضویت 26 هزار کاشمری در کتابخانه‌های عمومی/ کتابخانه سیار کتاب را به دست روستاییان کاشمر می‌رساند
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اعلام عضویت 26 هزار نفر در کتابخانه‌های این شهرستان از راه‌اندازی کتابخانه سیار با کمک خیرین کتابخانه‌ساز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا بدیع‌زادگان انروز در نشست خبری به مناسب هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: نهادینه شدن موضوع کتاب و مطالعه به یک همت جمعی نیاز دارد و از عهده یک نهاد به تنهایی برنمی‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: هم اکنون در کاشمر مجموع زیربنای کتابخانه‌های ما 5 هزار و 300 متر مربع می‌باشد که بر این اساس به ازای هر 100 نفر دارای سه متر مربع فضای کتابخانه‌ای در کاشمر هستیم ضمن اینکه بر اساس چشم‌انداز 1404 باید در کاشمر حدود 6 هزار و 600 متر زیربنای کتابخانه داشته باشیم که امیدواریم با افتتاح چند کتابخانه روستایی که در حال تأسیس داریم و نیز افزوده شدن کتابخانه‌های مشارکتی شاهد رسیدن به این نقطه باشیم.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: در حال حاضر جمع نسخه کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کاشمر 201 هزار و 200 نسخه می‌باشد که به ازای هر نفر یک و 25 صدم کتاب در کتابخانه‌های کاشمر وجود دارد و این در حالی است که در سند چشم‌انداز 1404 باید تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های کاشمر به 314 هزار نسخه برسد.

,

 

,

بدیع‌زادگان در مورد تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی کاشمر اظهار داشت: اکنون 26 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کاشمر عضو هستند که در این شاخص شهرستان کاشمر رتبه اول استان را با اختلاف زیاد نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد که این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

,

 

,

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم انداز 1404 باید تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در کاشمر به 45 هزار نفر برسد و لذا تلاش می‌کنیم به این هدف دست پیدا کنیم.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر یکی از شاخص‌های مهم در بحث کتابخانه‌ها را وضعیت دسترسی مردم عنوان کرد و گفت: یکی از نقاط قوتی که در کاشمر وجود دارد این است که دسترسی مردم به کتابخانه‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار است.

,

 

,

بدیع‌زادگان خاطرنشان کرد: شاخص دسترسی از جمله شاخص‌هایی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است و بر این اساس کسی که در شعاع یک و نیم تا دو کیلومتری کتابخانه‌ها ساکن باشد به کتابخانه دسترسی دارد ولی کسی که از این محدوده خارج است مشمول کسانی که به کتابخانه دسترسی دارند نیست که خوشبختانه در شهر کاشمر شاهد پراکندگی مناسبی در کتابخانه‌ها هستیم.

,

 

,

وی ادامه داد: به جز دو منطقه در سایر مناطق کاشمر شاهد استقرار کتابخانه عمومی هستیم و این دو منطقه نیز یکی شامل شهرک سیدمرتضی(ع) است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت خیران بتوانیم در آن منطقه هم اقدام به ایجاد کتابخانه کنیم و یکی دیگر هم منطقه بوستان یا حسین آباد است که با همکاری ستاد بازآفرینی شهری در تلاش هستیم بتوانیم در این منطقه از شهر کاشمر هم اقدام به ایجاد کتابخانه کنیم.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر تصریح کرد: در روستاها در شاخص دسترسی به کتابخانه وضعیت مطلوبی نداریم و با اینکه در شهرستان کاشمر بیش از 50 روستا وجود دارد ولی ما هم‌ اکنون در سه روستا دارای کتابخانه هستیم و البته با توجه به جمعیت اندک برخی روستاها احداث کتابخانه در آن روستاها توجیه نخواهد داشت و لذا سعی می‌کنیم از راهکار کتابخانه سیار برای خدمات رسانی به این روستاها استفاده کنیم.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: هم اکنون یک کتابخانه سیار متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تعدادی از روستاهای شهرستان خدمات رسانی می‌کند و یک دستگاه مینی‌بوس هم به همین منظور توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر خریداری شده است که مجوز راه‌اندازی و جذب نیروی آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صادر شده و امیدواریم با راه‌اندازی این کتابخانه سیار شاهد دسترسی همه روستاهای کاشمر به کتاب باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه