اخبار داغ

معاون پرورشی آموزش و پرروش بهمئی:

سیگار کلید ورود به وادی اعتیاد است/دانش آموزان باید مهارت نه گفتن را در خود تقویت کنند

سیگار کلید ورود به وادی اعتیاد است/دانش آموزان باید مهارت نه گفتن را در خود تقویت کنند
ما باید بتوانیم در برابر تعارف سیگار دوستان، قدرت نه گفتن داشته باشیم، در این صورت اعتماد به نفس بالا می رود و عزت نفس تقویت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر، همزمان با آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، ویژه برنامه ای در این راستا با حضور معاون پرورشی و کارشناس مسئول تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرروش شهرستان بهمئی  در مدرسه کاردانش امیر کبیر شهر لیکک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرروش بهمئی در جمع دانش آموزان این مدرسه، اعتیاد به مواد مخدر را یکی از خطرناک ترین آسیب های اجتماعی دانست.

,

نورمحمد بزمه تصریح کرد: انسان یک موجود چند بعدی است و بیشترین مشکلاتی که در زندگی برای افراد به وجود می آید، به دلیل بی توجهی به بعد اجتماعی است.

,

این کارشناس ارشد روانشناسی با تاکید بر لزوم تقویت مهارتهای زندگی در مدارس، گفت:  اگر مهارت های زندگی را به خوبی یاد بگیریم، بسیاری آسیب های اجتماعی در جامعه حل می شود.

,

بزمه افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی  با ترویج آسیب های اجتماعی فکر  و ذهن جوانان و نوجوانان ما را مشغول می کنند تا نیروی فعال و مستعد جامعه ما را نابود کنند.

,

وی با اشاره به لزوم کنترل و پایش همه افراد در رابطه با اعتیاد، گفت: آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد، پست و مقام نمی شناسد ،کارگر و مهندس نمی شناسد، گاهی مواد مخدر در خانه هایی یافت می شود که به ذهن کسی هم خطور نمی شود.

,

بزمه خاطرنشان کرد: سواد و بی سوادی در اعتیاد معنا ندارد ؛ما پزشک معتاد به مواد مخدر هم داریم.

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرروش شهرستان بهمئی در ادامه گفت: یک معتاد ذکر و فکر خود را صرف تامین مواد مخدر می کند، حتی کلیه حقوق روزانه کارگر معتاد بدون در نظر گرفتن نیازهای لسلسی خانواده، صرف این بلای خانمان سوز می شود.

,

بزمه خاطرنشان کرد: یکی از علائم ساده اعتیاد در افراد، تغییر در ساعات خواب و بیداری است، به طوری که روزها خواب و شبها بیدارند.

,

وی گفت:یکی از عوامل روی آوردن به مواد مخدر، وسوسه های مصرف به عنوان داروی مسکن می باشد.

,

بزمه افزود: مورد دیگر گرایش مردم به خصوص جوانان به مواد مخدر، مشکل بیکاری است که مسئولان باید برای رفع این مشکل تلاش جدی کنند.

,

 این کارشناس و مشاور روانشناسی تصریح کرد: کلیدمواد مخدر سیگار است و اولین موردی که ما را وارد وادی خطرناک اعتیاد می کند، سیگار است.

,

بزمه گفت: ما باید بتوانیم در برابر تعارف سیگار دوستان قدرت نه گفتن داشته باشیم، در این صورت اعتماد به نفس بالا می رود و عزت نفس تقویت می شود.

,

وی افزود:مهارت مهم دیگر که مانع ایجاد اعتیاد در افراد می شود، مهارت تصمیم گیری است که خانواده در تقویت این مهارت نقش مهمی دارد.

,

بزمه خاطرنشان کرد: مهارت خودشناسی، عامل مهم دیگری برای مقابله با اعتیاد است ؛انسان با شناخت کافی از خود، می تواند در راستای شکوفا سازی استعداد های فردی گام بردارد.

,

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه مدارس و خانواده ها به آسیب های فضای مجازی و مقابله با آنها، گفت:فضای مجازی با وجود داشتن مزایای زیاد، منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی است ؛افت تحصیلی دانش آموزان و افزایش طلاق در جامعه با آسیب های فضای مجازی مرتبط است.

,

بزمه افزود: اگر مسئولان مدارس بر عدم استفاده از موبایل تاکید دارند، برای مقابله با آسیب های  ناشی از فضای مجازی است.

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرروش شهرستان بهمئی در پایان با تقدیر از  پرسنل مدرسه کاردانش امیر کبیر شهر لیکک به دلیل اجرای برنامه های مختلف مبارزه با آسیب های اجتماعی، گفت: دانش آموزان باید با همکاری مسئولان مدارس و استفاده بهینه از  از امکانات موجود در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط در مدرسه گام بردارند.

,

 

,

تصاویر ضمیمه:

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه