اخبار داغ

کلاس درس 20 هزار نفری دانش آموزان مشهدی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

کلاس درس 20 هزار نفری دانش آموزان مشهدی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
دانش آموزان مشهدی در قالب آیین «خدام الجواد» شهادت امام رضا(ع) را به فرزند بزرگوار آن حضرت تسلیت گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قشرهای مختلف مردمی این روزها به میهمانی امام مهربانی می آیند و سنت های عزاداری را برپا می دارند. این سنت ها میراث قرن ها تاریخ ارادت مردم این مرز و بوم به ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


در کنار همه گروه های مختلف مردمی که به حرم مطهر می آیند، نوجوانان هم سهم ارزشمندی دارند. دانش آموزانی که عرض تسلیت شهادت امام رضا(ع) را به محضر فرزند بزرگوار ایشان، امام جواد(ع) عرض می کنند.

,
,


نوجوانان مشهدی در مراسمی باشکوه در حرم مطهر گردهم آمدند و در سوگ حضرت رضا(ع) و در اجتماع «خدام الرضا»عزاداری کردند.

,
,


این اجتماع 20هزار نفری از دانش آموزان پسر مقاطع متوسطه اول و دوم تشکیل شد و در آن مداحان نوجوان نوای تسلیت را خواندند.

,
,

 

,

لبیک نوجوانان به دعوت امام زمانشان

, لبیک نوجوانان به دعوت امام زمانشان,

 

,

حجت الاسلام مهدی ماندگاری که سخنران این مراسم بود به نوجوانان توصیه کرد تا در مسیر معرفت و محبت امام حسین(ع) راه خود را ادامه دهند و اظهار کرد: در عاشورا نوجوانان هم دعوت امام زمان خود را لبیک گفتند و اطاعت از امام سن و سال نمی شناسد.

,


وی با اشاره به جانفشانی های نوجوانان در ظهر عاشورا گفت: اگر می خواهید در زمره کسانی باشید که دعوت امام زمان خود را لبیک گفته اند، باید در برابر سختی ها و مشکلات استقامت داشته باشید و در این راه ثابت قدم بمانید.

,
,

 

,

سرودخوانی 20هزار نفری نوجوانان مشهدی
 
محمد تقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی اجتماع «خدام الرضا» را آیینی برای تجدید بیعت نوجوانان با امام رضا(ع) دانست و گفت: هدف از این برنامه تسلی دادن به فرزند گرامی آن حضرت است.

, سرودخوانی 20هزار نفری نوجوانان مشهدی,
,
,


وی با بیان اینکه این مراسم تجلی شکوه ارادت نوجوانان به اهل بیت(ع) است، ادامه داد: دانش آموزان از یک ماه قبل نوحه و سرودی را با محتوای عرض ارادت به محضر امام جواد(ع) و امام رضا(ع) در مدارس خود تمرین کردند که امروز در این مراسم این نوحه به صورت دسته جمعی به اجرا درآمد.

,
,


فخریان با اشاره به برگزاری مراسم «احلی من العسل» در دهه اول محرم و اجتماع چهار هزار نفری دانش آموزان در «رایت الرضا» در سال گذشته، گفت: امسال برای اولین بار اجتماع دانش آموزان با حضور 20هزار نفر تشکیل شد.

,
,

 

,

توسعه فرهنگ رضوی از سیاست های آموزش و پرورش است

, توسعه فرهنگ رضوی از سیاست های آموزش و پرورش است,

 

,

علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از سیاست های آموزش و پرورش ترویج و توسعه معرف و سیره رضوی است.

,


وی با بیان اینکه موقعیت های مناسبتی فرصت های تربیتی بسیار خوبی در اختیار ما قرار می دهد، گفت: محضر امام هشتم(ع) کلاس درس است و عزاداری دسته جمعی و گروهی و همچنین عرض ادب به ساحت امام رضا(ع) یکی از بهترین برنامه هایی است که می تواند هم معرفت رضوی و هم سیره آن حضرت را بسط و نشر دهد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه