اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان خبر داد؛

اقلام اهدایی مردم هرمزگان به کرمانشاه ارسال شد

اقلام اهدایی مردم هرمزگان به کرمانشاه ارسال شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان از اعزام نخستین محموله اقلام اهدایی مردم هرمزگان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی اعمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ ضمن ابراز تاسف برای مردم رنج دیده کرمانشاه، اظهار کرد: در خصوص اعزام نیروی انسانی برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه تاکنونی دستور العملی برای ما ارسال نشد چون نیروی مورد نیاز از طریق 17 استان مجاور تامین شده است اما به صورت خود جوش جمع آوزی کمک های مردمی را اولویت کاری خود قرار داده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به شروع فعالیت پایگاه های کمک های مردمی از بیست و دوم آبان ماه تصریح کرد: ابتدا با 40 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی کار خود را آغاز کردیم لذا  با توجه به جوابگویی این مراکز احتیاج به افزایش تعداد آن ها  نبود و فقط پنج مرکز دیگر به آن اضافه شد که در حال حاضر 45 پایگاه در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

,

اعمی با بیان اینکه یازده پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در بندرعباس دایر است، گفت: پایگاه مقابل سازمان هلال احمر، پارک شهید دباغیان، میدان 17 شهریور، چهارراه برق، فرودگاه، راه آهن، مقابل مرقد امامزاده سید مظفر(ع) و اسکله شهید حقانی از جمله مراکز جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هستند.

,

وی با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن شماره حساب های شخصی بیان کرد: مردم اگر قصد ارسال کمک های نقدی را دارند تنها شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نزد همه بانک ها و شماره کارت 6104337770064606 از طرف سازمان هلال احمر تایید می شوند و باید مراقب بود که فرصت سواستفاده از وضع موجود برای سودجویان مهیا نشود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر اینکه بدون فوت وقت اقلام جمع آوری شده ارسال می شود، اظهار کرد: نخستین محموله امدادی که شامل 10500 تخته پتو و 1000 شعله والوار بود در شب گذشته به کرمانشاه ارسال شد.

,

وی ادامه داد: هم اکنون نیز اقلام اهدایی مردم هرمزگان که متشکل از 252 تخته چادر مسافرتی، 9860 تخته پتو، 24 تخته موکت، 5020 قوطی کنسروجات، 12000 بسته آب معدنی و 4477 بسته پوشک بچه ارسال شده است.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص اقلام جمع آوری شده از طرف جمعیت هلال احمر استان، بیان کرد: 8000 تخته پتو، 2128 شعله والور و 1611 شعله چراغ فانوس برای آسیب دیدگان کرمانشاه ارسال شده است.

,

اعمی در خصوص اقدامات سازمان جمعیت هلال احمر برای ارتقای آگاهی شهروندان، تصریح کرد: آموزش های امداد و نجات برای آماده سازی مردم را در قالب دو طرح خادم و دادرس اجرا می کنیم.

,

وی با بیان اینکه طرح خادم ، نام خود را از عبارت « خانواده آماده در مخاطرات » گرفته است، خاطرنشان کرد: مربیان ما در هفت گام به منازل شهروندان سرکشی می کنند و اصول اولیه امداد و نجات را به آن ها آموزش می دهند؛ همچنین در طرح دادرس که خلاصه طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت است، کودکان در مدارس با نحوه امداد رسانی آشنا می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه