اخبار داغ

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان خبر داد:

تحصیل 98 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان

تحصیل 98 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان
مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 98 نفر دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه کردستان در حال تحصیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،عبدالله حسن زاده اظهارکرد: روابط بین الملل دانشگاه کردستان در سال 90 تاسیس و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی افزود: دانشگاه کردستان در همه زمینه‌های علمی مانند برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، پژوهش‌های مشترک و چاپ مقالات مشترک که پتانسیل آن در دانشگاه موجود باشد علاقه مند به همکاری با دانشگاه‌های خارج از کشور هستیم.

,

 

,

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان عنوان کرد: گرچه دانشگاه‌ها با توجه به پتانسیل و نیاز خود همکاری با دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند اما تمام دانشگاه‌های ایران روابط بین المللی خود را با وزارت علوم هماهنگ کرده و گزارش فعالیت‌های بین المللی خود را به طور مدام به تهران ارسال می‌کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم  همیشه مشوق دانشگاه‌ها برای ارتباط با دانشگاه‌های خوب و شناخته شده دنیا برای اثر گزاری مثبت و همچنین مشوق ارتباط با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان و همسایه است که منافعی برای دو طرف دارد. 

,

 

,

حسن زاده اعلام کرد: هر ساله تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کردستان برای ادامه تحصیل و یا دوره فوق دکتری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر پذیرش می‌شوند، ولی دانشگاه در اعزام آنها نقشی ندارد.

,

 

,

وی ادامه داد: در سال جاری برای دوره‌های تحقیقاتی کوتاه‌مدت صد در صد متقاضیان، 8 تا 10 نفر، با هماهنگی وزارت علوم به خارج و اکثرا به کشورهای اروپایی اعزام شده‌اند. 

,

 

,

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان عنوان کرد: انتظار می‌رود که سه قرارداد جدید دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان با دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ دانمارک، مرکز ریزشبکه و شبکه‌های هوشمند دانشگاه کردستان و گروه کنترل دانشگاه تکنولوژی برلین و دانشگاه کردستان و دانشگاه علوم کاربردی ساحل غربی آلمان، موجب افزایش چشمگیر فعالیت بین‌المللی دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان و همچنین افزایش تعداد دانشجو  و هیات علمی از آن دانشگاه‌ها و از طرفی اعزام کوتاه مدت دانشجو از دانشگاه کردستان به دانشگاه‌های فوق شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 98 نفر دانشجوی خارجی در مقلطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه کردستان در حال تحصیل هستند، گفت: در زمینه جذب دانشجوی خارجی غیر بورسیه نسبت به ترم گذشته 260 درصد افزایش داشتیم و دانشگاه کردستان جزو معدود دانشگاه‌های بوده که توانسته بیش از 1% تعداد دانشجویان ایرانی خود دانشجوی خارجی جذب کنند. 

,

 

,

حسن زاده بیشترین همکاری دانشگاه کردستان را با دانشگاه‌های اقلیم کردستان دانست و خاطرنشان کرد: این همکاری به دلیل جغرافیایی و نزدیکی فرهنگی و تاکید کشور بر گسترش همکاری دانشگاه با اقلیم به دلیل پتانسیل‌های موجود در استان و دانشگاه کردستان بوده است.

,

 

,

وی در پایان از برنامه‌های جدید برای گسترش ارتباطات بین الملل دانشگاه کردستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تعاملات تاثیرات مثبتی برای دانشگاه داشته باشد.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه