اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز؛

البرز در زمینه موقوفات وضعیت مطلوبی ندارد/ میزان اجرای نیت واقفین در البرز 110 میلیون تومان است

البرز در زمینه موقوفات وضعیت مطلوبی ندارد/ میزان اجرای نیت واقفین در البرز 110 میلیون تومان است
البرز در زمینه موقوفات وضعیت مطلوبی ندارد و وقف های جدید ما متاسفانه دو رقمی نشده و می تواند نقطه ضعفی برای استان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های هفته وقف ضمن تسلیت زلزله غم انگیز استان کرمانشاه و جان باختن عده ای از هم وطنان کرد غرب کشور، رحلت زسول خدا و امام رضا (ع) گفت: دهه آخر ماه صفر دهه وقف نامیده شده و اگر این مهم احیا شود مشکلات جامعه کمتر خواهد شد.
 
حجت الاسلام محمد صالحی با اشاره به اینکه اگر موقوفاتی در زمینه اجتماعی باشد می تواند در خدمت زلزله زدگان و ... قرار گیرد افزود: متاسفانه خلاهایی در زمینه ترویج وقف وجود دارد و با وجود اینکه باید در زمینه وقف حرف هایی برای گفتن داشته باشیم دست ما از زیبایی های وقف خالی است لذا باید کارکردهای وقف را به عموم بشناسانیم.  
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
وی یکی از برنامه های شاخص اوقاف در هفته وقف را همایش وقف و رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: دیدار با مسئولین و ارائه عملکرد اوقاف، تشریح فعالیت ها برای مردم، سرکشی از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم از جمله برنامه های این هفته است.  
 
,
,
حجت الاسلام صالحی البرز را استانی بقعه محور دانست و تصریح کرد: البرز در زمینه موقوفات وضعیت مطلوبی ندارد و وقف های جدید ما متاسفانه دو رقمی نشده و می تواند نقطه ضعفی برای استان باشد. 
,
 
وی با اشاره به اینکه در سال 96 هشت وقف انجام شد گفت: امیدواریم تا پایان سال آمار وقف افزایش یابد و البته در زمینه ترمیم و توسعه گام هایی برداشته شده و ترمیم و توسعه آستان مقدس امام حسن (ع) انجام شده و استخر امام زاده طاهر (ع) مراحل پایانی خود را طی می کند.
 
,
,
,
حجت الاسلام صالحی با اشاره به تخریب برخی امام زاده ها در البرز افزود: امامزادگان احمد و محمود در ماهدشت تخریب شده و متاسفانه گره هایی برای بازسازی ان وجود دارد و البته فاز نخست بقعه بی بی سکینه (س) در کردان انجام شد.
,
 
وی رقم اجرای نیت واقف در البرز را 110 میلیون تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 تا کنون 85 مبلغ از قم به البرز دعوت شده اند اظهار داشت: ۵۴ مبلغ بومی در خدمت مردم هستند و حضور مبلغین در امام زاده ها اقدام مثبتی بود که توسط اداره اوقاف انجام شده است.

حجت الاسلام صالحی به مساعدت 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی به مساجد و مصلی های استان البرز اشاره و تصریح کرد: اربعین امسال در بحث خدمات رسانی به زائران در نجف اشرف موکبی برپا شد و روزانه بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم به دست مردم رسید.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه دو ماه قبل از اربعین شور و اشتیاق خاصی بین خدمان وجود داشت گفت: ۴۰۰ میلیون تومان از مردم در راستای برپایی موکب کمک دریافت شد.
 
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه