اخبار داغ

رئبس شورای شهر بوکان:

شورای شهر بوکان در دوره پنجم هیچ گاه نمی خواهد بلند پروازی کند

شورای شهر بوکان در دوره پنجم هیچ گاه نمی خواهد بلند پروازی کند
رئیس شورای شهر بوکان گفت: شورای شهر بوکان در این دوره هیچ گاه نمی خواهد بلند پروازی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، شب چهارشنبه ۲۳ ابان ماه دومین نشست خبری اعضاء شورای شهر بوکان با اصحاب رسانه در مورد موضوعات مختلف حوزه شهرداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

در این نشست ۳ ساعته که در سالن جلسات شورای شهر بوکان برگزار شد ریئس پارلمان محلی بوکان در ابتدا با اشاره به برگزاری تعداد جلسات این نهاد در دوره پنجم آماری از اقدام انجام شده و در پیش روی شورای دوره پنجم بوکان را تشریح کرد.
علی وجد قزلچی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مردم زلزله زده کرمانشاه و همچنین درگذشت هنرمند برجسته بوکانی قادر هنرپژو عنوان کرد: مصبیت وارد شده را به مردم ایران و کرمانشاه تسلیت گفت و کمک های مردمی را یکی از مهمترین اقدامی دانست که اکنون نیاز است برای زلزله زدگان ارسال شود.
وی با اشاره به حضور بی نظیر مردم بوکان در اهدای کمک های خود به زلزله زدگان نیز تصریح کرد:خوشبختانه بار دیگر مردم بوکان بزرگی و سخاوتمندی خود را نشان دادند و هزاران بسته از اقلام مورد نیاز مردم درد مند کرمانشاه را به صورت خود جوش به نهاد های امداد رسانی همچون نهادهای مدنی، کمیته امداد و هلال احمر اهدا کرده‌اند.

,
,
,

وجد قزلچی همچنین قادر هنر پژو را شخصیتی بزرگ در بوکان دانستند و عنوان کردند: درگذشت نویسنده، مترجم و شاعر بزرگ بوکانی را به جامعه هنر و همچنین مردم هنر دوست بوکان تسلیت می گوییم و بر این باور هستیم که بوکان بار دیگر یکی از بزرگان خود را از دست داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های شورای شهر در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ۸۴ روز از عمر شورا می‌گذرد که در این مدت ۵۴ جلسه برگزار شده که از جمله آنها میتوان به تعداد ۱۷ جلسه عادی، ۵ جلسه فوق العاده و ۳۲ جلسه عمومی در خصوص مسایل و مشکلات شهری مانند مشکلات تاکسیرانی، جلسه مقدماتی و شورا یاری، طرح جامع و طرح تفصیلی، ساخت و سازهای غیر مجاز و مناطق خارج از محدوده و دیگر مسایل اشاره کرد همچنین در این راستا سعی شده تا مشکلاتی که در بودجه سال گذشته گنجانده نشده بود در بودجه سال آینده گنجانده و برای حل آنها تلاش شود.
رئیس شورای دوره پنجم شهر بوکان ادامه داد: شهرداری بوکان نیاز به درامد های پایدار جدای از عوارضات دارد که با برنانمه ریزی های انجام شده سعی خواهیم کرد صنعت گردشگری (در همه شاخه ها) را در بوکان گسترش دهیم.
وی تبدیل غار قلایچی را به مکانی گردشگری با همکاری دیگر ارگانهای مرتبط را یکی از مهم ترین برنامه شورای شهر و شهرداری برای تبدیل شدن بوکان به شهری گردشگری دانست و تصریح کرد: جدای از غار قلایچی سعی خواهیم کرد با تاسیس بازارچه های متنوعی در چهار گوشه شهر جهت جذب مسافر و گردشگر اقدام کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل پروژه های ناتمام شهری اشاره کرد و عنوان نمود: خوشبختانه توانستیم جلسات بسیار سازنده و خوبی با پیمانکاران دو پروزه میدان وحت و معلم برگزار کردیم که در اینده نزدیک مردم شاهد پیشرفت ملموس انها خواهند بود.
قزلجی ادامه داد: جلسات بسیار خوبی با پیمانکار پروژه مذکور برگزار شده و در صورت انجام تعهدات از سوی هر دو طرف در اینده نزدیک ساهد افتتاح و اتمام ان خواهیم بود.
رئیس شورای شهر تصریح کرد: پروژه میدان معلم نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است و پیمانکار ان وعده افتتاح ان را تا قبل از عید سال ۹۷ در صورت مناسب بودن وضعیت هوا داده است.
وی خیابان های ۳۰ متری نالشکینه و ۶۰ متری رو به روی بیمارستان را نیز جز اولیت های ویژه شهرداری در سال ۹۷ دانست و گفت: با تغییر پست ترانس برق واقع در خیابان ۶۰ متری و همچنین تکمیل ۳۰ متری نالشکینه شاهد کاهش بار ترافیک شهری در بوکان خواهیم بود.
وجد قزلجی تجهیز پارک های سطح شهر را به وسائل بازی و ورزشی استاندارد و پلی مری از دیگر برنامه های شهرداری در سال ۹۷ دانست و افزود: تمام این برنانه ها در صورت تحقق بودجه و برنامه ارائه شده مقدور می باشد و شورای شهر بوکان در دوره پنجم هیچ گاه نمی خواهد بلند پروازی کند و بدون در نظر بودجه و برنامه کارشناسی به اجرای پروژها ببپردازد که در انتها نتواند انان را به سرانجام رساند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با بیان اینکه تا جایی که مقدور باشد از شهروندان در برگزاری جلسات شورا دعوت و جلسات به صورت علنی برگزار می‌شود افزود: در این راستا هم تاکنون ۲۰۵ در جلسات مختلف شورا شرکت کرده و شاهد چگونگی و موضوعات جلسات بوده‌اند.

,

رئیس شورای شهر بوکان عنوان کرد: بر اساس مستندات موجود، شهرداری بوکان۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بدهکار است که اسناد در راه هم ۵ میلیارد تومان است و درمجموع بدهی شهرداری بوکان به ۴۰ میلیارد می‌رسد البته باید توجه داشت که حدود ۲۵ میلیارد تومانی مطالبه وصول نشده در دست مردم دارد.

,

وجد قزلچی در ارتباط با راه‌های درآمدزایی شهرداری تصریح کرد: عوارض نوسازی املاک و خودرو از منابع مورد انتظار در شهرداری بوکان است که از طریق آنها می‌توان کسب درآمد کرد چراکه اگر مردم عوارض خود را در موعد مقرر پرداخت کنند بی‌گمان بخش زیادی از مشکلات این شهرستان حل می‌شود.

,

وی افزود: چک‌های بلاوصول زیادی در شهرداری وجود دارد یعنی مردم به‌جای پرداخت عوارض به شهرداری چک داده‌اند که شهرداری نتوانسته آن‌ها را وصول کند.

,

رئیس شورای شهر بوکان خاطرنشان کرد: همچنین امسال با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن تعداد کمی پروانه ساختمانی صادر شده است.

,

وجد قزلچی اظهار داشت: باید در زمینه پرداخت عوارضات مردم به شهرداری فرهنگ‌سازی شود، زمانی که از شهرداری انتظار کمک و خدمت وجود دارد باید عوارض را هم پرداخت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه