اخبار داغ

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی یزد:

20 اثر هنری یزد نامزد دریافت نشان ملی مرغوبیت کشور شدند

20 اثر هنری یزد نامزد دریافت نشان ملی مرغوبیت کشور شدند
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه یابی 20 اثر هنرمندان یزدی به چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مصاحبه با یزدرسا، گفت: سازمان یونسکو یک نشان بین المللی به نام مهر اصالت کالا را به برخی از صنایع دستی اعطا می کند. این نشان در واقع مانند برندی است که می تواند زمینه معرفی سازنده،خود اثر و کشور را در سرتاسر جهان فراهم کند و از این طریق کمک شایانی به معرفی، تبلیغ، بازاریابی و فروش محصول می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمد رضا دهقان مهرجردی بیان داشت: دریافت این نشان یک سری شرایط دارد، برای مثال انتخاب و استفاده از مواد اولیه و نحوه تولید کالا نباید به محیط زیست آسیب بزند. همچنین حق و حقوق کارگران و دست اندرکاران تولید این اثر به هیچ عنوان نادیده گرفته نشود.

,

وی ادامه داد: از آنجا که اعطای مهر اصالت هر دو سال یکبار اتفاق می افتاد، به پیشنهاد ایران قرار بر این شد که یک مهر اصالت داخلی نیز تعریف شود که نشان ملی مرغوبیت کالا نام گرفت. به این ترتیب آثار هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی سراسر کشور در صورت دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا به عنوان نماینده ایران جهت دریافت مهر اصالت به یونسکو معرفی می شود.

,

دهقان تاکید کرد: دریافت مهر اصالت قطعاً در بحث معرفی یک نوع برند است و اثر دارنده آن به عنوان یک کار اصیل و هنردستی شناخته می شود. همچنین گواهینامه اعطایی یونسکو می تواند ابزار خوبی برای تبلیغات و فروش محصول باشد.

,

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: بر اثر قوانین جدید و محدودیت در مورد تعداد آثار هر هنرمند، امسال 20 اثر برای داوری اولیه از استان یزد ارسال شده است و هم اکنون منتظر داوری و اعلام نتایج هستیم.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه