اخبار داغ

همزمان با هفته کتاب؛

ایستگاه «نذر کتاب» در کاشمر راه‌اندازی شد

ایستگاه «نذر کتاب» در کاشمر راه‌اندازی شد
با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تأمین کتاب مورد نیاز کتابخانه‌های مناطق محروم و مدارس کاشمر ایستگاه «نذر کتاب» در این شهرستان راه‌اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، ایستگاه «نذر کتاب» صبح با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان فرهنگی کاشمر در این شهرستان افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

این ایستگاه که به همت مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) و کتابخانه این زیارتگاه وابسته به آستان قدس رضوی ایجاد شده است اقدام به جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی و بدون استفاده مردم برای توزیع آن‌ها در کتابخانه‌های مناطق محروم و روستاهای کاشمر می‌کند.

,

 

,

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در حاشیه این مراسم در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: یکی از فعالیت‏های کتابخانه شهید آیت الله مدرس(ره) که در راستای اعتلای کمی و کیفی دانش و فرهنگ دانش‏آموزان مناطق محروم صورت گرفته است طرح «نذرکتاب» می‌باشد.

,

 

,

محمد یعقوبی ادامه داد: در این طرح کتاب‌های نو و دست دوم اهدا شده توسط خیرین در ایستگاه «نذر کتاب» جمع‌آوری شده و بعد از انتقال به کتابخانه شهید آیت الله مدرس(ره)، دسته‏بندی و تفکیک موضوعی و سنی شده و  در نهایت به مدارس و کتابخانه ‏های کمتر برخوردار  ارسال می‌شود.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس(ره) به عنوان بزرگترین کتابخانه کاشمر تأکید کرد: این کتابخانه هم‌اکنون دارای 25 هزار عضو فعال است و خدمات‌دهی متنوعی را به علاقمندان کتاب و کتابخوانی و پژوهشگران انجام می‌دهد.

,

 

,

یعقوبی افزود: کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس(ره) در سال 1392 از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان کتابخانه نمونه مشارکتی کشور برگزیده شد و هم اکنون دارای 75 هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف می‌باشد ضمن اینکه با دارا بودن منابع دیجیتال و همچنین 61 عنوان نشریه به عنوان غنی‌ترین کتابخانه منطقه در بین شهرستان‌های اطراف مطرح می‌باشد.

,

 

,

وی مراجعه روزانه به این کتابخانه را حدود هزار نفر عنوان کرد و از پذیرش عضویت رایگان در این کتابخانه تا 30 آبان ماه خبر داد.

,

 

,

شایان ذکر است فرماندار کاشمر هم از برپایی ایستگاه «نذر کتاب» به عنوان یک ایده نو در اشاعه فرهنگ مطالعه تقدیر کرد.

,

 

,

این ایستگاه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تا 30 آبان ماه در میدان انقلاب کاشمر (میدان مرکزی) بر پا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را تحویل این ایستگاه داده تا در کتابخانه‌ای مناطق محروم، روستایی و مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه