اخبار داغ

آیت الله خاتمی:

روحانیت شناسنامه دین است/ هویت صنفی ما هویت عشق به خداست

روحانیت شناسنامه دین است/ هویت صنفی ما هویت عشق به خداست
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در جمع طلاب گفت: روحانیت شناسنامه دین است طوری عمل کنید این شناسنامه آسیب نبیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی در همایش حوزه انقلابی و طلاب ولایی آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه میراث نبوی و امامت است و شما طلاب امانتدار این میراث نفیس هستید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه بنیانگذار همه حوزه های علمیه خواهران و برادران شخص نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: حدود ۸۰ هزار طلبه در قم، ۱۵ هزار طلبه در نجف، ۱۵ هزار طلبه در مشهد، ۱۵ هزار طلبه در اصفهان که حوزه های اصلی هستند، به تحصیل دروس دین اشتغال دارند.

,

حوزه خواهران نقش ارزنده ای برای نشر دین دارد

,

وی، با بیان خانم ها در زمان پیامبر اکرم (ص) به اختصاص تمام وقت نبی اسلام به قرائت حدیث آقایان، گفت: زمانیکه خانم ها در زمان پیامبر اکرم(ص) به اینکه آن حضرت تمام وقت خود را به مردان اختصاص داده اند، اعتراض کردند حضرت فرمودند شما هم در زمان و مکان معینی جمع شوید برای شما نیز آمده و حدیث می خوانم؛ که این نماد حوزه خواهران است.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: حوزه علمیه خواهران نقش ارزنده ای برای نشر دین دارد، از نماینده ولی فقیه در استان تقاضا دارم زمینه استفاده از دانش خواهران طلبه را در کنار کارهای نرم افزاری که انجام می شود، مهیا سازند، چرا که ه مبرادران و هم خواهران طلبه بر سر سفره نبی مکرم اسلام هستند.

,

تحصیل بیش از ۱۲۰۰ طلبه آذربایجان غربی در قم

,

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر این که هیچ نهادی تاثیرگزارتر از حوزه علمیه نیست، بیان داشت:  آماری که نماینده ولی فقیه استان در خصوص تحصیل بیش از ۱۲۰۰ طلبه آذربایجان غربی در قم ارائه دادند، نشان دهنده این است که این مردم طلبه پرور و عالم پرور هستند.

,

آیت الله خاتمی، گفت: این بسیار تلخ است که بشنویم از ۱۰۰ درصد مساجد فقط در ۲۰ درصد آن ها عالمان دین نماز بخوانند و باید زمینه برای حضور و استفاده از عالمان فراهم شود و برای این منظور تدابیری اندیشیده شده تا این خلاءها پر شود که از جمله آن ها می توان به افزایش شهریه های طلاب سراسر کشور اشاره کرد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره هویت صنفی طلاب و روحانیون اذعان داشت: برای اینکه ببینیم ما طلبه ها چکاره ایم ۳ تصور مطرح است که اولین آن شغل بودن طلبگی و روحانیت است یعنی یکی کاسب است، یکی معلم و کشاورز است ما هم آخوند هستیم و این شغل ماست، اما این نقطه ایده آل نیست.

,

امام جمعه موقت تهران، تصور دوم را صنف بودن روحانیت عنوان کرد و افزود: برخی تصور می کنند همان گونه که صنف دانشگاهیان، اداریان روحانیان یک صنف هستند و ما هم صنف هستیم، اما این تصور صحیحی نبوده و ما باید خودمان را فراشغل ببینیم چرا که ما برای سربازی امام زمان(عج) آمده ایم و روحینت اختصاص به صنف خاصی ندارد.

,

هویت صنفی ما هویت عشق به خداست

,

آیت الله خاتمی، روحانیت را عشق خواند و گفت: روحانیت عشق است، هویت صنفی ما عشق به خداست، روحانیت شناسنامه دین است طوری عمل کنید این شناسنامه آسیب نبیند و این تعبیر آیت الله بروجردی از روحانیت است که باید اساس ما باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه