اخبار داغ

سردار غیب پرور در کرمانشاه مطرح کرد:

ساخت سرپناه برای مردم طی 45 روز/ توزیع روزانه 15هزار غذای گرم بین آسیب دیدگان زلزله

ساخت سرپناه برای مردم طی 45 روز/ توزیع روزانه 15هزار غذای گرم بین آسیب دیدگان زلزله
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: توزیع چادر و پتو حداکثر ظرف مدت یک هفته تا 10 روز باید انجام شود و در مأموریت اصلی باید بین 45روز تا دوماه برای حادثه دیدگان سرپناه تأمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک سردارغلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه چهارشنبه با حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در جلسه ویدئو کنفرانس با فرماندهان سپاه های استانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن اهل بیت عصمت وطهارت در آخر ماه صفر المظفر و ارتحال پیامبراعظم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) و عرض تسلیت به خاطر مصیبتی که برای مردم عزیز در غرب کشور و در استان پهلوان خیز کرماتشاه به وقوع پیوست،اظهار داشت: براساس گزارش ها  تا الان 185 تریلر و کامیون و 200دستگاه وانت در لبیک به فرمان ولی امر مسلمین به صورت خودجوش با تلاش سپاه های استانی به کرمانشاه رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

جلسه ویدئو کنفرانس مسئولان ارشد سپاه در کرمانشاه0
 

, جلسه ویدئو کنفرانس مسئولان ارشد سپاه در کرمانشاه0,
,

 

,

وی با اشاره به حضور مسئولان بسیج سازندگی طی چند روز گذشته در منطقه گفت: این تلاش ها جای سپاس به پیشگاه خدای بزرگ و جای تشکر از قاطبه بسیجیان،مردم عزیز  و پاسداران سبزپوش شهادت طلب دارد.

,

 

,

سردار غیب پرور با بیان این که مشیت پروردگار مالامال از هدایت، کرامت، لطف و پر از حکمت است،گفت: یکی از این حکمت ها این بوده که با این اتفاق ما یک تکان بخوریم و یک حرکت و انسجام به وجود بیاید.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در رابطه با زلزله روزهای اخیر اظهار داشت: حضرت آقا با همین مضامین فرمودند درست است که این مصیبت ایجاد شده ولی واقعا یک خون تازه ای در رگ های مردم جریان پیدا کرد و می بایست از این فرصت ها استفاده کرد.

,

 

,

وی با بیان این که توزیع امکانات با مشکل مواجه است و امکانات خوب توزیع نمی شود،تصریح کرد: توزیع چادر و پتو از همان وقوع زلزله حداکثر ظرف مدت یک هفته تا 10 روز باید انجام شود و در مأموریت اصلی باید بین 45روز تا دوماه برای حادثه دیدگان سرپناه تأمین شود.

,

 

,

سردار غیب پرور

, سردار غیب پرور,

 

,

سردار غیب پرور با اشاره به شروع فصل سرما و ضرورت تسریع در خدمات رسانی گفت:ظرف یک هفته تا ده روز کارهای اورژانسی را باید انجام دهیم که الحمدالله بخش قابل ملاحظه ای انجام شده  و الان مجموعه سپاه و بسیج در چند نقطه اقدام به پخش غذای گرم  بین آسیب دیدگان می کند.

,

 

,

وی با اشاره به تجربه زلزله آذربایجان شرقی در ارسباران و ساخت سرپناه طی دوماه برای مردم خاطرنشان کرد: در کارکوتاه مدت ورود پیدا کرده ایم  و ان شالله در کار بزرگ جهادی و ساخت سرپناه هم که حتما رضایت در آن هست موفق خواهیم شد.

,

 

,

سردار نعمان غلامی، رییس سازمان بسیج سازندگی نیز در این جلسه اظهار داشت: سازمان بسیج و سپاه آماده است با تمام توان برای حل این مشکل کمک کند و از همان بدو ورود با هماهنگی انجام شده و تدبیر سرلشگر جعفر کار شناسایی انجام شد و 10تیم 30نفره متشکل از متخصصان بسیج مهندسان عمران و بسیج دانشجویی تشکیل شد.

,

 

,

وی افزود: از همان ابتدا کار شناسایی شروع شد و به موازات آن موضوع کمک های مردمی هم انجام شد که الحمدلله موج واقعا امیدوار کننده ای از عشق، علاقه و انگیزه مردم را نشان داد.

,

 

,

فرماندهان ارشد سپاه

, فرماندهان ارشد سپاه,

 

,

سردار غلامی با تأکید بر این که باتوجه به بررسی های میدانی نیاز به بحث ساماندهی و رساندن کمک به مردم در اولویت قرار دارد،گفت:  با پی گیری های مکرر  نهایتا تدبیر بر این شد که در شعاع مناطق آسیب دیده که شامل 224 روستا با بییش از 33هزار نفر جمعیت  و هفت هزار700خانوار است منطقه ماموریت استان ها با اولویت خدمت رسانی به مردم باشد.

,

 

,

 رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: حداقل یک ماه تا ساماندهی وضعیت در کنار مردم هستیم تا کمک ها را به مردم برسانیم باتوجه به این که سرما در پیش است  باید با سرعت وارد فاز دوم شویم  وکار ساخت و ساز را شروع کنیم.

,

 

,

سردار بهمن ریحانی،فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن جمعی از هم وطنان گفت: از پشتیبانی های خالصانه و بسیار سریع استان ها که بخش زیادی از نیازمندی های ما را تامین کردند قدردانی و تشکر می کنیم.

,

 

,

وی افزود: بعد از وقع حادثه تلخ زلزله در شامگاه یکشنبه اولین اقدامی که صورت گرفت فراخوانی گردان های بیت المقدس و عاشورا  پنج شهرستان و اعزام به محل های حادثه دیده به همراه لشگر نبی اکرم(ص) با تجهیزاتی همچون آمبولانس، کمپرسی و جرثقیل بود.

,

 

,

فرماندهان ارشد سپاه0

, فرماندهان ارشد سپاه0,

 

,

سردار ریحانی اظهار داشت: اولین اقدام بسیارسریع و مناسب این بود که آن هایی که زنده زیر آوار هستند را بیرون بکشیم  و توانستیم تعداد زیادی از مردم را که زیر آوار بودند نجات دهیم و بعد دفت فوت شدگان را انجام دادیم.

,

 

,

وی بیان کرد: عمق فاجعه در روستاهای منطقه سرپل ذهاب بود  به طوری که بعضی از روستاها بین 30تا 80درصد و برخی هم تا 100تخریب شده است.

,

 

,

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: امیدواریم نهایتا تا فردا بتوانیم کار اسکان موقت را به پایان برسانیم و به همه خانواده ها هرکدام یک تخته چادر تحویل دهیم.

,

 

,

سردار ریحانی با اشاره به راه اندازی آشپزخانه در مناطق زلزله زده گفت: روزانه 15هزار غذای گرم بین مردم آسیب دیده توزیع می شود و بیمارستان صحرایی  در سرپل ذهاب برپا کردیم و فردا نیز بیمارستان صحرایی اصفهان جایگزین خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه