اخبار داغ

همایش «حوزه انقلابی و طلاب ولایی» برگزار شد

همایش «حوزه انقلابی و طلاب ولایی» برگزار شد
همایش حوزه انقلابی و طلاب ولایی با حضور جمعی از طلاب برادران و خواهران، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان و روحانیان حوزه های علمیه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  همایش حوزه انقلابی و طلاب ولایی صبح امروز در محل حسینیه مصلای امام خمینی (ره) ارومیه، با حضور جمعی از طلاب برادران و خواهران، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان و روحانیان حوزه های علمیه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این همایش، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مطلوب حوزه های علمیه در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ حوزه در ۸ شهر از شهرهای استان فعالیت دارند که از این میان ۲ حوزه به عنوان مدرسه سفیران هدایت هستند.

,

وی افزود: در صدد بنیانگذاری درس خارج فقه در مرکز استان هستیم که مقدمات آن فراهم شده و به زودی اجرایی می شود.

,

روحانیت مبلغ دین و مروج مکتب اهل بیت(ع) است

,

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز در این همایش با اشاره به نقش برجسته روحانیت در دیانت و اعتقادات مردم، اظهار داشت: روحانیت مبلغ دین و مروج مکتب اهل بیت(ع) است.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روحانیت همان محبوبیت ابتدای انقلاب را دارد و البته قدری هم دچار آسیب شده است، گفت: روحیه اشرافی گری و سوء استفاده یک عده از تشکیلات روحانیت از آسیب های روحانیت است.

,

وی با بیان اینکه از جمله مسائلی که امروز محل بحث است، این است که آیا انقلاب در آرمان ها و اهداف خود به پیش رفته است، متوقف شده است و یا پس رفت داشته است، افزود: از جمله مصادیق این امر مسأله روحانیت است که در این مورد دو نظریه افراطی و تفریطی وجود دارد.

,

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر اساس نظریه افراطی روحانیت هیچ آسیبی ندیده است و محبوبیت آن همان محبوبیت ابتدای انقلاب است، اما نظریه تفریطی در این رابطه می گوید که روحانیت بالکل از چشم افتاده و در جامعه به آن اعتنایی نمی شود.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هر دو نظریه دچار اشکال و ایراد است، گفت: معتقدم روحانیت همان محبوبیت ابتدای انقلاب را دارد اما قدری دچار آسیب شده است، چرا که اگر روحانیت محبوب جامعه نبود مردم این گونه در مراسمات تشیع پیگر علما پرشور حاضر نمی شدند و در سفرهای رهبر انقلاب به استان های مختلف این گونه مورد استقبال قرار نمی گرفت.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به فضل الهی اساس روحانیت آسیب ندیده است اما آسیب هایی که متوجه روحانیت شده دارای چند علت است که از آن جمله می توان به خروج از زی روحانیت اشاره کرد، زندگی اشرافی، کاخ نشینی و مرکب های گران قیمت خلاف ذی روحانیت است.

,

وی با بیان اینکه مردم فهیم وقتی می بینند که یک روحانی دچار روحیه اشرافی گری شده است و حال آنکه آموزه های روحانیت عدم شیفتگی به دنیا است، این مردم را دچار تعارض خواهد کرد، ادامه داد: مردم ما را با شاخص ها  و معیارها بررسی می کنند.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به وجود روحیه مشائیسم در یک عده، گفت: امروز یک عده در اطراف روحانیت از جایگاه روحانیت سوء استفاده می کنند، گاهی برخی فرزندان و گاه مسؤول دفتر شخصی خلاف قانون رفتار کرده است اما از او حمایت می کنند، زمانی که خلاف قانون رخ داد دیگر حمایت معنا ندارد.

,

وی فضای مجازی و گستره عظیم آن را یک رقیب برای روحانیت عنوان و تصریح کرد: برای بزرگداشت کوروش ۱۲۰ هزار نفر را یکجا جمع کردند که این نشان از عمق تأثیر آن دارد، متأسفانه حضور قشر انقلابی و حزب اللهی در این فضای تأثیرگذار کم است و بیشتر سلطنت طلب ها و منافقان در آن فعالیت دارند.

,

این مدرس درس خارج حوزه علمیه قم اختلاف میان علما و روحانیت را آسیب دیگری دانست که متوجه روحانیت شده است، افزود: حفظ حرمت روحانیت یک امر لازم است، همین پدیده آقازاده ها که نان انقلاب را خورده اند و بر علیه انقلاب شوریده اند از همین شکسته شدن حرمت روحانیت در منظر آنها پدید آمده است.

,

وی با بیان اینکه روحانیت نباید ساده لوح باشد و لازم است نسبت به مسائل آگاه باشد، ابراز داشت: روحانیت نسبت به مسائل سیاسی آگاه باید باشد، بعد از انقلاب که روحانیت در جایگاه حاکمیت نشسته است باید طوری عمل کند که مردم بدانندکه ماهنوز همان طلبه مردمی هستیم و قدرت ما را از مردم جدا نکرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه