اخبار داغ

یادداشت؛

انسان، این سرمایه گرانسنگ

انسان، این سرمایه گرانسنگ
و درشرایطی که ندای هل من ناصر ینصرنی بیش از پیش به گوش میرسد؛ رسالت ماست که به یاری هموطنانمان شتافته ودر سخت ترین لحظات به ندای آنان لبیک بگوییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ آرامتر آی زلزله ؛توکه اینگونه با داغ فرود می آیی و  نبض خورشید سقوط میکند کاش راه آمدنت از این مسیر , میسر نمی شد تاداغ غریب پنجم دیماه سال ۱۳۸۲ رامویه کنی!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

آرام باش وطنم و با آیه های صبربغض گلویت را فرونشان وبنگرصدای التماس خاک راکه تاب به دل گرفتن اشکها را نداردو زلزله که تا ابد مجرم گناه قصه سرپل ذهاب و قصر شیرین است...!

,

سخن گفتن درباره حادثه مخوف زلزله که  برای هموطنان عزیزمان در کرمانشاه و ایلام به وقوع پیوست، بس دردناک ورنج آور است،البته در حکمت ها ومصلحت های خداوند در بروز این گونه حوادث، بشر چیزی نمی داند.

,

بطور کلی بلایای طبیعی(زلزله.سیل و طوفان و...) یا  به قصد امتحان است یامجازات و یا عبرتی دیگر؛ که فقط ایزدمتعال قادر وحکیم ازعلت و حکمت آن آگاه  است و آیتی از آیات و نشانه های خداوند است تا مارا بیشتر به تفکر و تدبر وادارد و ازاین جهت نمازی به نام "نمازآیات"نیزبرآن واجب است.

,

 از منظرفلسفی معنوی زلزله و حوادث درون زمین، خود یکی از نشانه های قیامت و زنده شدن مردم براى حساب و کتاب است و حاوی عبرت و پندآموزی الهی،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،جغرافیایی ومدیریتی است تابتواند با علم و دانش وبرنامه ریزی از بروز آسیب های بیشتر جلوگیری نماید.

,

سالهای سال مردمان غیرتمند کرمانشاه و ایلام  دیار اسطوره های صبر ومقاومت وعزت وشرف ؛به دفاع از کیان ایران زمین مردانه و دلاورانه جنگیدند وشهید دادند و زجرها کشیدند.

,

 حال به احترام زجه های آن مادر سرپل ذهابی که همه عزیزانش را در زیر آوار مدفون دید وبه عشق آن کودک  معصوم قصر شیرینی که نگاه غمبار واشکبارپدر  بدرقه اش وبه حمایت آن کشاورز عزیزی که تمام دارایی اش زیر آوار تلف شده به پا خیزیم !

,

و درشرایطی که ندای  هل من ناصر ینصرنی  بیش از پیش به گوش میرسد؛ رسالت ماست  که به یاری هموطنانمان شتافته ودر سخت ترین لحظات به ندای آنان لبیک بگوییم.

,

و دستی خواهانِ یاری رساندن  وتفکری خیرخواهانه است واین خود اوج به نمایش گذاشتن ارزشهای انسانی،حس انسان دوستی و بیداری وجدان  ودردشناسی و وظیفه و مسولیت پذیری اجتماعی است.

,

یادداشت: پرویز سارانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه