اخبار داغ

فیلم/لحظاتی با فرمانده محبوب رزمندگان استان مرکزی

فیلم/لحظاتی با فرمانده محبوب رزمندگان استان مرکزی
شهید مهدی زین الدین، یکی از فرماندهان توانمند و پرتلاش دوران دفاع مقدس است که فرماندهی لشگر علی ابن ابیطالب(ع) و بخش عظیمی از رزمندگان استان مرکزی را برعهده داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ۲۷ آبان، سالروز عروج شهید مهدی زین الدین، یکی از فرماندهان توانمند، پرتلاش و در عین حال کم سن و سال دوران دفاع مقدس است. فرماندهی که رشادت هایش باعث شد تا مسئولیت های حساس و کلیدی از جمله فرماندهی لشگر ۱۷ علی ابن ابی طالب را به او بسپارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شهید زین الدین در عملیات بیت‏ المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در مرحله چهارم عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ ۱۷ علی‏ ابن ابی‏طالب(ع) قم و پس از آن به فرماندهی لشگر ۱۷ علی‏ ابن‏ ابی‏طالب(ع) متشکل از رزمندگان استان مرکزی و چند استان دیگر منصوب شد.

,

این لشکر پر‌آوازه‌ به فرماندهی شهید مهدی زین الدین در زمان جنگ در کنار حماسه‌آفرینی‌های ماندگارش به گسترش سازمان رزمی سپاه‌پاسداران کمک‌های بسیاری کرد.

,

سرانجام عمر ۲۵ ساله شهید مهدی زین‏ الدین، این فرمانده محبوب بسیجی‌ها به ویژه رزمندگان استان مرکزی و شهر اراک، در ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۶۳ به پایان رسید و او به همراه برادرش مجید زین الدین در مأموریتی که از کرمانشاه به سوی سردشت آذربایجان غربی درحرکت بود در منطقه تپه ساروین، با گروه‏های ضد انقلاب درگیر و به فیض شهادت نائل آمد.

,

تیپ ۱۷ علی ابن ابی طالب(ع) ویژه رزمندگان قم بود که مدتی بعد با اضافه شدن لشکر ۷۱ روح‌الله از استان مرکزی، تیپ‌های ۱۲ قائم(عج) از استان سمنان‌، صاحب‌الامر‌(عج) از استان زنجان و  یگان‌های عملیاتی پرتوان دیگر لشکر ۱۷ علی‌بن‌‌ابیطالب(ع) را با فرماندهی شهید مهدی زین الدین(ع) تشکیل دادند.

,

کلیپ پایگاه خبری دیار آفتاب را در ادامه مشاهده می کنید.

,

, ,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه