اخبار داغ

گام‌های عاشقی به مشهدالرضا رسید

قرارِ عاشقی در طریق الرضا؛ زائران رضوی پیاده راهی مشهد شدند

قرارِ عاشقی در طریق الرضا؛ زائران رضوی پیاده راهی مشهد شدند
گام‌های عاشقانه زوار رضا (ع) به خاک مقدس مشهد رسید و مشهدالرضا مدت‌هاست که انتظار چنین لحظه‌ای را می‌کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، وعده دیدار نزدیک شد؛ گام‌های عاشقانه زوار رضا (ع) به خاک مقدس مشهد رسید و مشهدالرضا مدت‌هاست که انتظار چنین لحظه‌ای را کشیده و خود را برای میزبانی از زائران آماده می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف همگی بسیج شده‌اند تا این چند روزه به خوبی از میهمانان رضا (ع) میزبانی کنند. میزبانی که در خور مشهدالرضا و زائرانش باشد.

,

 

,

آستان قدس رضوی نیز مثل همیشه پیشتاز خدمت‌رسانی به زوار علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است.

,

 

,

3.5 میلیون زائر میهمان مشهدالرضا(ع)

, 3.5 میلیون زائر میهمان مشهدالرضا(ع),

 

,

بختیاری، قائم مقام آستان قدس رضوی در این رابطه اظهار کرد: حدود 300 هزار زائر پیاده، 4 هزار هیئات مذهبی و در مجموع 3 میلیون و 500 هزار زائر در مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) حضور می‌یابند.

,

 

,

, ,

 

,

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای پذیرایی از ۱۰۰ هزار زائر با ارائه سبد غذایی، اسکان، پذیرایی و درمان آن‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: تعداد هیئت‌های مذهبی نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته و تقریبا شاهد افزایش هزار هیئت مذهبی خواهیم‌ بود.

, .,

 

,

فعالیت شبانه‌روزی 150 تیم نظارت بر بهداشت

, فعالیت شبانه‌روزی 150 تیم نظارت بر بهداشت,

 

,

حسنی، مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس از شروع به کار گروه های نظارت بر بهداشت کاروان های زائران پیاده امام رضا(ع) در مبدأ، مسیر راهپیمایی و مشهد خبر داد و افزود: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز ارائه مواد غذایی، 150 تیم نظارت بر بهداشت در سراسر مشهد به صورت شبانه روزی اقدام به گشت زنی و بر مواد غذایی و ظروف مصرفی در ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه ها نظارت می کنند.

, .,

 

,

ورود 4 هزار هیئت مذهبی به مشهد

, ورود 4 هزار هیئت مذهبی به مشهد,

 

,

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، رئیس شورای‌های هیئات مذهبی مشهد در گفتگو با صبح توس عنوان کرد: به مناسبت رحلت پیامبر(ص) و شهادت  امام مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) چهار هزار هئیت مذهبی از سراسر کشور وارد مشهد خواهند شد که جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار نفر خواهد  بود.

, .,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه همه دستگاه، از جمله دستگاه های فرهنگی و خدماتی آماده شده اند تا در خدمت زائران امام رضا(ع) باشند بیان کرد: ما نیز حدود 276 ایستگاه خدمت رسان و صلواتی اسکان و اقامت در جاده های منتهی به مشهد در شش محور آماده کردیم تا به زائران این امام همام خدمت رسانی کنند.

, .,

 

,

رئیس شورای‌های هیئات مذهبی  مشهد در رابطه با فعالیتهای این ایام در مشهد عنوان کرد: 540 هیئات مذهبی امسال در مشهد ایستگاه صلواتی برپا خواهند کرد و به زائران خدمت رسانی می کنند.

, .,

 

,

420 واحد آموزشی آماده اسکان زائران

, 420 واحد آموزشی آماده اسکان زائران,

 

,

قاسمعلی خدابنده، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در گفت‌و‌گو با صبح توس؛  پیرامون اسکان زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۴۲۰ واحد آموزشی که شامل ۴۱۱ آموزشگاه با سه هزار و ۶۲۵ کلاس درس می‌شود و ۹ سالن ورزشی برای پذیرش زائران مهیا شده است.

, .,

 

,

, ,

 

,

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در سال جاری برآورد پذیرایی ۳۰۰ هزار نفر روز در مراکز اسکان زائران را برآورد می‌کنیم؛ مدارس اسکان بیشتر در اطراف حرم مطهر واقع شده است و در تمامی مناطق آموزشی شهر، مدارس مجری طرح‌ گام‌های عاشقی قرار گرفته و دسترسی به آن‌ها سهولت دارد.

, .,

 

,

هادی جلالی، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، از ایجاد 245 مرکز برای اسکان زائران پیاده خبر داد و گفت: نیروی های بهداشت و درمان در تمامی این 245 مرکز حضور دارند و اقدامات ابتدایی بهداشت و درمان از جمله کمک های اولیه را انجام می دهند که در صورت نیاز بیمار به درمانگاه ها و بیمارستان ها ارجاع داده می شود.

, .,

 

,

18 درمانگاه آماده برای خدمت رسانی

, 18 درمانگاه آماده برای خدمت رسانی,

 

,

وی از برپایی 18 درمانگاه در سطح مشهد برای خدمت رسانی رایگان به زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این درمانگاه ها متناسب با تراکم و حجم اسکان زائران در مناطق مختلف مشهد در مدارس و مراکز بهداشت برپا می شوند و خدمات پرستاری، پزشک عمومی، مامایی، مراقبت ها ارائه می شود.

, .,

 

,

, ,

 

,

محمد صادقی، مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد:

,

در حال حاضر 68 پزشک و بیش از 250 ماما، پرستار و کارد درمانی ما را یاری می رسانند و امیدواریم بتوانیم در این ایام بیش از 100 هزار زائر از این خدمات استفاده کنند.

, .,

 

,

وی از همکاری 310 پرستار، پزشک، ماما و کادر درمانی خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارانی که به پایگاه های درمانی سطح شهر مراجعه می کنند برای تکمیل فرایند درمان با داشتن معرفی نامه به یکی از بیمارستان های مشهد منتقل می شوند و می توانند خدمات درمانی سطح سوم را به صورت کاملاً رایگان دریافت کنند.

, .,

 

,

سید محمد مهدی قائمی هاشمی، مسئول اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات خراسان رضوی در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه با برنامه های دهه آخر صفر به ویژه شهادت امام رضا(ع) و استقبال از زائران پیاده عنوان کرد:  امسال ما ۱۵۰ مبلغ خواهر و برادر  را به ۳۰ موکب  اعزام کرده ایم.

, .,

 

,

, ,

 

,

قائمی هاشمی با بیان اینکه این مبلغان برخی هایشان به صورت شبانه روزی و برخی  به صورت پاره وقت فعالیت دارند اظهار کرد: به مناسب دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) ۱۰۰ مبلغ هم به روستاها و مناطق حاشیه ای و تلفیقی اعزام شدند.

, .,

 

,

افزایش 10 درصدی زائران در مشهد

, افزایش 10 درصدی زائران در مشهد,

 

,

مهدی فروزان، مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: پیش بینی می کنیم نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد در آمار زائران آخر صفر داشته باشیم و باتوجه به اینکه سال گذشته 291 هزار نفر زائر داشته ایم امسال تعداد زائران تا 330 هزار نفر هم می رسد.

, .,

 

,

وی با اشاره به اینکه حدود 110 هزار نفر همان روز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) از روستاهای اطراف مشهد از جاده های کلات، سرخس و گلبهار به صورت خودجوش در مسیر زیارت حضور پیدا می کنند، گفت: کاروان های زیارتی از 21 استان کشور در این ایام به مشهد مقدس مشرف می شوند و بر اساس آمار بیشترین کاروان ها مربوط به خراسان و گلستان است که از تمام شهرها کاروان های پیاده در این مسیر حضور می یابند.

, . ,

 

,

, ,

 

,

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برای 60 ایستگاه پذیرایی در سطح شهر مشهد مقدس مجوز صادر شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 276 ایستگاه پذیرایی و اسکان در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس مستقر شدند که همین میزان امسال نیز قطعا وجود دارد که در همین روزها 100 ایستگاه فعالیت خودشان را آغاز کرده اند.

, .,

 

,

200 پرواز و خطوط ریلی برای بازگشت زائران حرم مطهر رضوی فعال است

, 200 , 200 , پرواز و خطوط ریلی برای بازگشت زائران حرم مطهر رضوی فعال است,

 

,

وی افزود: باتوجه به اینکه از 27 نقطه کشور خطوط ریلی به مشهد مقدس منتهی می شود، برای زائران حرم مطهر رضوی در موضوع رفت و برگشت، تمامی 27 نقطه فعال هستند و در مسیرهای محلی قطار نیشابور، جوین، جغتای، سبزوار و سرخس برگشت زائران را پوشش می دهند.

, .,

 

,

فروزان گفت: حدود 4200 دستگاه اتوبوس آماده بازگشت زائران هستند و در حوزه هواپیمایی نیز تلاش شده حدود 200 پرواز در ایام پایانی ماه صفر برای رساندن زائران رضوی به مقاصد مهیا کنیم.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه