اخبار داغ

دردسرهای سفر با کاروانهای‌ زیارتی‌ نامعتبر / کاروانی که نزدیک بود مسافرانش طعمه تروریست ها شوند

کاروانی که بنا به ادعای مدیرش مجوز سازمان حج و زیارت را دارد در اربعین حسینی (ع) ۴۳نفر از مسافرانش را در مرز ایران و عراق آواره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سولدوز خبر، این کاروان زیارتی متعلق به ارومیه که ۱۲ نفر از مسافرانش اهل نقده هستند، در مقابل مسجد میعاد ارومیه زائران را سوار اتوبوس میکند اما بخاطر نداشتن مجوز برای خروج از کشور همه آنها را در مرز پیاده میکند و بالاخره بعد از ۹روز به مسافران ملحق میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

رحیم از مسافران این کاروان گفته با وجود پول کلانی که به این کاروان برای سفر اربعین دادیم مجبور شدیم دوباره خرج سفر خود را متقبل شویم، کلاهبرداری این کاروان که مدیرش گفت مجوز سازمان‌ حج‌ و زیارت را دارد برای ما بسیار سنگین تمام شد.

مهدی هادی از دیگر مسافران این کاروان در توضیح ماجرا گفت: “از طریق یکی از کاروان های زیارتی همراه خانواده به سمت عراق سفر کردیم. اتوبوس پر از مسافر وقتی به مرز مهران رسید تازه همه متوجه شدند که هیچ مجوزی برای خروج از کشور ندارد مدیر کاروان زیارتی گفت الان در عرض ۱۰ دقیقه من مشکل را برطرف می کنم و قصد داشت با پرداخت مبلغ ۹۰۰هزار تومان به مسئولان مرزی، از مرز بگذرد. وقتی راننده از قصد مدیر کاروان مطلع شد به هیچ عنوان زیر بار نرفت و گفت اگر آن طرف مرز تصادف کردیم حسابمان با کرام الکاتبین است. در هر صورت مسئولان مرزی به هیچ عنوان موافقت نکردند، همه مسافران پیاده شدند و رفتند آنطرف مرز منتظر بمانند تا مدیر کاروان به قول خودش نیم ساعته مشکل عبور اتوبوس ها را حل کند. وی در ادامه میگوید: از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ در مقابل طوفان گرد و خاک منتظر اتوبوس ها بودیم اما خبری نشد در نهایت مجبور می شود اتوبوسی کرایه کنیم که ما را تا شهر کوت و از آنجا به سامراء ببرد. در این مدت در حالیکه هزینه سفر، غذا و اقامت را به کاروان زیارتی پرداخت کرده بودیم، به اجبار تمام هزینه های سفرشان را خودمان متقبل شدیم و پس از ۹ روز سرگردانی، در پایان سفر اتوبوس های کاروان از راه رسیدند.”

اما این تمام ماجرا نیست، یاسر از دیگر مسافران این کاروان گفته: اتوبوس های دیگر این کاروان به خاطر عجله و بی برنامگی نزدیک بود تمام زائرانش را دو دستی تقدیم گروه‌های‌ تروریستی کند که با رسیدن نیروهای امنیتی ماجرا ختم به خیر شد.

این اتفاق تنها نمونه ای از دادن مجوز و عدم نظارت به کاروانهایی است که تنها به فکر پول و کسب درآمد از زائران هستند، اتفاقی که مطمئنا ممکن بود چنین پایانی نداشته باشد.

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!