اخبار داغ

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشتخوار:

بیش از 700 نفر در 24 آبان عضو کتابخانه‌های عمومی رشتخوار شدند

بیش از 700 نفر در 24 آبان عضو کتابخانه‌های عمومی رشتخوار شدند
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشتخوار گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین افراد مختلف جامعه، مردمی کردن کتابخوانی، تامین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید رضایی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشتخوار در گفتگو با خبرنگار چهل ماه نیوز در رابطه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب رشد و ترقی جامعه می شود، گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین افراد مختلف جامعه، مردمی کردن کتابخوانی، تامین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد جامعه است.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز, چهل ماه نیوز, .,
,
,


وی در ادامه در رابطه با راه های تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیز گفت: از مهم ترین عوامل برای انجام این امر، ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه است.



وی با اشاره به اینکه کتابخوانی علاوه بر علم‌اندوزی، وکسب دانش موجب تقویت حافظه در بین افراد است، گفت: بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد که خواندن کتاب موجب تقویت حافظه افراد و حفظ سلامت حافظه در افراد مسن در دوران پیری خواهد شد.

,
, .,
,
,
,
,

 

,

 

,

رضایی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در هفته کتاب ‌و کتاب‌خوانی در رابطه با برنامه‌های انجام شده در این هفته در سطح این شهرستان گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان از قبیل برگزاری نمایشگاه از تازه‌های رسیده به کتابخانه ها، اجرای زنگ کتاب در مدارس، و تقدیر از دانش آموزان کتابخوان، برگزاری جلسات مثنوی خوانی، بازدید مسئولین از کتابخانه، مسابقات نقاشی با موضوعات کتاب و کتاب‌خوانی و ... از جمله برنامه‌های هفته کتاب در سطح شهرستان رشتخوار بوده است.
 

,
,

 

,


رضای در ادامه همچنین از ثبت نام بیش از 700 نفر در 24 آبان در کتاب‌خانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد، و افزود: همزمان با هفته کتاب بیش از 700 نفر به جامعه آماری کتاب‌خوان کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشتخوار ثبت نام کردند، و هم‌اکنون بیش از 1800 نفر عضو در کتابخانه‌های عمومی دو شهر رشتخوار و جنگل در این شهرستان هستند.

 

,
,
,
,


هم‌اکنون شهرستان رشتخوار با جمعیت بیش از 60 هزار نفر تنها از دو کتابخانه عمومی در دو شهر رشتخوار و جنگل بهره‌مند است.

,
,

 

,



انتهای پیام/






 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه