اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

رشد ۲۵ درصدی در عواید موقوفات استان/ ۳۰ میلیون تومان برای کمک به کرمانشاه جمع‌آوری شد

رشد ۲۵ درصدی در عواید موقوفات استان/ ۳۰ میلیون تومان برای کمک به کرمانشاه جمع‌آوری شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اداره کل اوقاف استان قزوین مبلغ 30 میلیون تومان را برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص نیوز؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در تشست خبر با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های هفته وقف برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اختصاص یافته است اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان قزوین مبلغ ۳۰ میلیون تومان را برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز؛ ,

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین افزود: اوقاف قزوین موکبی را در نزدیکی حرم امیرالمومنین در این ایام برپا کرده بود که خدماتی از قبیل اسکان ۱۰ هزار نفر در شبانه‌روز، ارائه ۱۱۶ هزار وعده غذایی و پخت روزانه ۵ هزار قرص نان را برای زائران داشت.

,

این مسوول ابراز کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در حسینه موکب، توزیع ۱۰ هزار بسته فرهنگی و بهره‌گیری از عینک‌های ۳۶۰ درجه که وقایع کربلا را به تصویر کشیده است نیز ارائه می‌شد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه گفت: هزینه موکب از طریق موقوفات غیرمتصرفی و بخشی هم توسط اداره کل به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تامین گردید که به مدت ۱۴ روز در نجف مستقر بود.

,

عادل خاطرنشان کرد: موکب آستان مقدس امامزاده بی بی زبیده هم به مدت ۱۲ روز در کربلا مستقر بود که هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی برای آن صرف شد که اسکان ۱۵۰۰ نفر در شبانه روز و توزیع ۷ هزار پرس غذا را به زائران ارائه می‌کرد.

,

وی در ادامه با اشاره به هفته وقف گفت: از تاریخ یکم آذر سال گذشته تا بیست و چهارم آبان امسال که یک سال کاری برای اداره است ۲۴ وقف جدید داشته‌ایم.

,

این مسوول عنوان کرد: طی این یک سال ۳۰۰ هیئت امنای جدید ثبت و فعال شدند که در مجموع ۲ هزار و ۱۸۰ هیئت امنا در استان داریم.

,

 ۳۷۵ برنامه فرهنگی در استان برگزار شد

, ۳۷۵ برنامه فرهنگی در استان برگزار شد,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین توضیح داد: در این یک سال ۳۷۵ برنامه فرهنگی در قالب آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی، بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی را برگزار کرده‌ایم.

,

عادل عنوان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، برپایی نمایشگاه ویژه هفته وقف در سطح شهر و ارائه خدمات رایگان پزشکی به مدت یک روز در این نمایشگاه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش یاوران وقف و بازدید رایگان از حسینه امینی‌ها از برنامه‌های هفته وقف است.

,

وی تشریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳ محفل انس با قرآن برگزار شده و در طرح حافظان قرآن هم تعداد ۱۳۰۵ نفر برگزیده شده‌اند.

,

این مسوول افزود: در حوزه اقتصادی از ابتدای سال جاری ۱۹۰۰ سند اجاره تنظیم شده و ۲۹۰۰ تایید اطلاعات رقبات را داشته‌ایم و در زمینه پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه ۶۵ بقعه با هزینه ۵۲ میلیارد ریال در حال بازسازی و توسعه هستند.

,

عادل یادآور شد: ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای مساجد و ۴ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال برای بقاع متبرکه از سازمان برنامه ریزی اختصاص یافته است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: ۲۵ درصد رشد در عواید موقوفات با ۵۰ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال درآمد و ۱۴ درصد رشد در نذورات مردمی با ۲۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال را داشته‌ایم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه