اخبار داغ

واکنش رئیس آبفای شهرستان دنا نسبت به حفر جدول در برخی از باغات امیرآباد سی سخت

پروژه آبرسانی به کَریَک یک طرح ملی است/ طبق دستور دادستانی ایجاد بستر برای این خط لوله بلامانع است

پروژه آبرسانی به کَریَک یک طرح ملی است/ طبق دستور دادستانی ایجاد بستر برای این خط لوله بلامانع است
رئیس آبفای شهرستان دنا گفت:در مورد پروژه ابرسانی به کریک و دارشاهی تمامی تعاملات را با معارضان انجام داده ایم و نظر دادستانی اجرای حکم و اتمام این پروژه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازسفیر دنا،طبق شواهد رسیده به این پایگاه خبری، شرکت آبفار روستایی شهرستان دنا بدون اجازه مبادرت به تخریب برخی از باغات روستای امیرآبادو حسن آباد کریک کرده و با ایجاد جدول کشی در این باغات لوله سراسری ابرسانی به روستای کریک را امتداد داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازسفیر دنا،طبق شواهد رسیده به این پایگاه خبری، شرکت آبفار روستایی شهرستان دنا بدون اجازه مبادرت به تخریب برخی از باغات روستای امیرآبادو حسن آباد کریک کرده و با ایجاد جدول کشی در این باغات لوله سراسری ابرسانی به روستای کریک را امتداد داده است., سفیر دنا, سفیر دنا,

این باغداران ضمن گلایه از این موضوع خواستار جواب مسئولان نسبت به این قضیه شده اند.

,

در همین زمینه ایرج کریمی رئیس آبفای روستایی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: پروژه آبرسانی به روستای کریک و دارشاهی یک طرح و پروژه ملی بوده که بیش از 50میلیارد ریال اعتبار برای آن از سوی صندوق توسعه ملی جذب شده است.

,

وی با بیان اینکه این پروژه یک پروه ملی است و طبق نظر داداستانی و حکم داده شده معارضان باید در این زمینه همکاری و تعامل لازم را به این نهاد داشته باشند، ابراز کرد: ایجاد جدول لوله کشی در برخی از باغات و ایجاده بستر برای لوله انتقال آب این پروژه با دستور داداستانی ضورت گرفتنه است.

,

رئیس ابفای شهرستان دنا با بیان اینکه طبق نظر قاضی و دستور صادره از دادستانی به معارضان، این پروژه باید به سرانجام می رسید،بیان کرد: این پروژه یک مجتمع بزرگ است و اعتبار ملی آن از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده ودر حاضر آخرین فرایند خود را طی می کند.

,

کریمی با تأکید بر اینکه در مورد این پروژه تمامی تعاملات را با معارضان انجام داده ایم و نظر دادستانی اجرای حکم و اتمام این پروژه بوده  و به معارضان نیز اطلاع قبلی داده شده است،گفت: معارض از اول این پروژه وجود داشته و ما هرگونه تعامل را با مردم انجام داده ایم و به آنها گفته ایم که در صورت خسارت به آنها، تأمین خسارت می کنیم.

,

وی با اشاره به این موضوع که این پروژه یک پروژه ملی است و منافع آن به خود مردم می رسد، ابراز کرد: بر اساس ترسیم افق بلند مدت این پروژه بیش از هفت هزار نفر از این طرح آبرسانی بهره مند خواهد شد.

,

رئیس آبفای شهرستان دنا با تأکید بر اینکه با بیشتر معارضان که درمسیر این خط لوله قرار دارند، توافق صورت گرفته است، گفت: برخی از عزیزان و روستائیان در منطقه امیر اباد و حسن آباد گفته اند که این موضوع بدون هماهنگی آنها صورت گرفته که در این زمینه به همکاران واحد حقوقی این نهاد گفته ایم که رضایت هرکدام از مردم که در این این زمینه ناراضی هستند را جلب کنند.

,

کرمی ادامه داد:برای اجرای هر پروژه ای معارضاتی پیش می اید و ما طبق عرف و قانون 99درصد از معارضات رابا تعامل حل می کنیم و خواهان همکاری مردم در این زمینه هستیم.

,

وی تصریح کرد: خوشبختانه این پروژه در آخرین روند اجرایی خود قرار دارد و از مردم خواهان همکاری بی شائبه برای اجرا و اتمام این پروژه بزرگ در این منطقه هستیم.

,

لازم به ذکر است پروژه ملی ابرسانی کریک به دارشاهی به دلیل افت شدید آبهای سطحی و تنش ابی چند سال اخیر با اعتباری بالغ بر 50میلیارد ریال در سال 93 کلنگ زنی شد و در حال حاضر اخرین روند اجرایی خود را طی می کند.

,

همچنین شهرستان دنا با داشتن بیش از 300هکتار صنایع باغی یکی از استانهای مستعد در امر باغداری و کشاورزی بوده که در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی های متولی و همچنین به فروش نرفتن محصولات باغی روزگاری بد را سپری می کند.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه