اخبار داغ

در سایه بی توجهی مسئولان؛

جاده های آدم کش در شهرستان قلعه گنجی

جاده های آدم کش در شهرستان  قلعه گنجی
قابل توجه نماینده محترم پنج شهرستان جنوبی کرمان : جاده های غیر استاندارد شهرستان قلعه گنج به قتلگاه عمومی شهروندان قلعه گنجی تبدیل شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جازموریان؛شهرستان قلعه گنجی یکی از شهرستان های استان کرمان است که از نظر راه ارتباطی استاندار جزو یکی از عقب مانده ترین شهرهای استان می باشد به طوری که آمار تصافات رانندگی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندیدن برابر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جازموریان؛,

مرگ ده ها وصد ها نفر در سالهای اخیر و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان قلعه گنجی در جاده های مواصلاتی شهری و روستایی این شهرستان جزو یکی از خاطرات و قصه های تلخ بعضی خانواده های قلعه گنجی است که عزیز از خانوادشان را در این جاده ها از دست داده اند.

,

قلعه گنج در افزایش تصادفات جزو رتبه های نخست در جنوب کرمان می باشد که در این میان می توان به مسیر های ارتباطی قلعه گنج - منوجان ، قلعه گنج کهنوج، قلعه گنج رودبار جنوب ، قلعه گنج- رمشک و ... اشاره کرد که طی چندسال گذشته بسیاری از شهروندان قلعه گنجی در این جاده ها غیر استاندارد جان خود را از دست داده اند.

,

از جمله مشکلات جاده های این جاده های مواصلاتی و روستایی شهرستان قلعه گنج می توان به مسیر های با عرض کم ، نبود پارکینگ ، نبود شانه سازی مناسب ، آبنماهای پی در پی و خطر ناک ،وجود چاله های در برخی از جاده های روستای ، از بین رفتن آسفالت جاده در اثر تردد بیش از حد ماشین های سنگین، وجود پیچ های خطرناک ،انباشته شدن گل و لای در پی هر بارش ،نبود علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن حفاظ از مهمترین مشکلات جاده های روستائی وشهری در قلعه گنج است که شهروندان را برای تردد در این جاده های با خطرات زیادی روبه رو می کند.

,

این جاده های پر تردد از میان چندین روستا و تقاطع خطر ناک در حاشیه جاده عبور میکنند و همواره با خطرات ناشی از برخورد خودروها به عابرین پیاده ، حیوانات و دام های روستا نشینان بوده است .

,

طی روزهای گذشته نیز تصادفی در جاده اصلی قلعه گنج- رمشک و قلعه گنج -منوجان که از وسط محله سرتک می گذرد به وقوع پیوست و باعث پرپر شدن یک کودک از اهالی این محله شد که اخبار مرگ و میر این جاده را دوباره در رسانه ها زنده کرد.

,

در گفت وگو با تعدادی از شهروندان محله سرتک آنها بیان داشتند: در طول چند سال اخیر اخباری زیادی از طرف مسئولان مبنی بر اصلاح و دوبانده کردن این مسیر به گوش رسیده که هر بار با انجام کارهای جزئی روند پروژه دوبانده کردن آن متوقف میشود ومتاسفانه با وجود آمار بالای تصادفات رانندگی در این جاده ،روند تکمیل این پروژه نیازمند توجه جدی مسئولان می باشد.

,

این شهروندان محله سرتک قلعه گنج گفتند: هر سال تعداد زیادی از بستگان و شهروندان قلعه گنجی بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده مواصلاتی که از وسط این محله میگذرد ،بدلیل دوبانده نبودن و غیر استانداردبودن مسیر ،نبود روشنای کافی ، کم عرض بودن جاده و ... جان خود را از دست می دهند.

,

طبق آمار منتشر شده از سویی مسئولان مربوطه در فاصله ای کمتر از دو کیلومتر طی سالهای اخیر تعداد 250 فقره تصادف به وقوع پیوست که در این تصادفات 105 نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند ،که این آمار نشان از خطرناک بودن این مسیر ارتباطی دارد.

,

به گزارش جازموریان؛ طی چند ماه گذشته اقدامات بسیار مفیدی در اصلاح و استاندارد سازی جاده های قلعه گنج انجام شده است ولی متاسفانه این اقدامات کافی نبوده و همچنان نیازمند تلاش بیشتر مسئولان و نماینده محترم در جهت جذب اعتبارت برای استاندارد سازی این جاده ها می باشد.

,

 

,

گزارش از عباس محمدی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه